Hjälm eller inte hjälm?

SaloScream

Ny medlem
Hjälm eller inte hjälm?
Mina kompisar dissar mig för att jag har hjälm när jag åker. jag vet att de är sjukt omogna och inte har kommit ut ur "det är töntigt med hjälm"-fasen ännu, men frågorna lyder som sagt:

jag ska skriva annorlunda...

Vad är coolast enligt er?
Vad är vanligast?
och till sist: har ni hjälm?

Senast ändrad:
Hjälm eller inte hjälm?
ohh.. du e skitcool om du åker utan hjälm.. !!!!
Ja kör me Hjälm om ja hoppar.. Asså i stora hopp..
Annars inte.. men de e för att min hjälm e en 6 år gammal Jofa så den trycker isönder öronen..

Hjälm eller inte hjälm?
hahaha dina kompisar värkar itne smarta iaf....

Vad är coolast? hjälm
Vad är säkrast? hjälm
Vad är vanligast? hjälm
och till sist: har ni hjälm? ja

Hjälm eller inte hjälm?
dina kompisar e idioter,, hoppas dom ramlar o slå huvet. inte allvarligt. sånt hoppa man inte men en hjärnskakning lr nåt. då ska du säga.. vem e cool nu d

Hjälm eller inte hjälm?
coolast= hjälm
säkrast = hjälm
vanlligast= om man har ett huvud att vara rädd om, har man hjälm....

och ja jag kör med hjälm.. gör det du också brukar bli bäst då ;P

Hjälm eller inte hjälm?
pizzaaugust sa:
dina kompisar e idioter,, hoppas dom ramlar o slå huvet. inte allvarligt. sånt hoppa man inte men en hjärnskakning lr nåt. då ska du säga.. vem e cool nu d
haha jag hoppas på något liknande...

Jag har en Cébé, mörkröd, vad har ni? är den bra?

Hjälm eller inte hjälm?
hahahha:D herregud,.
. WHAAAT .? vadå coolast, . jibbar du mkt är de väll fördel o ha hjälm lr va ? o dina kompisar e knäppa, o btw, de har inget med hur cool man ska vara . safty first. vill du slå in skallen när du trillar på en rail , go ahead. vill du va säker i backen, ha HJÄLM.
Och de är väll ditt beslut, ingen annans. Dina kompisar tkr de e kefft med hjälm, bra ta ingen hjälm da. problem solved. :)

Hjälm eller inte hjälm?
Är du dum nog att ställa sånna här frågor behöver du ingen hjälm för dit huvud skulle nog bara må bra av en och annan smäll

Hjälm eller inte hjälm?
Saken är att jag jibbar inte så mkt, railar knappt och gillar att åka manchester, carving och offpist något åk om dagen. De kör med argumentet: Man ramlar aldrig på huvudet. Och jag har faktiskt aldrig (vad jag kommer ihåg) ramlat på huvet :P för jag är rätt försiktig av mig.

Hjälm eller inte hjälm?
Allex sa:
Är du dum nog att ställa sånna här frågor behöver du ingen hjälm för dit huvud skulle nog bara må bra av en och annan smäll
Jag bad om vad ni tyckte, jag själv tycker att det är coolare och säkrare med hjälm. och jag använder det sedan 4 år tillbaks.

Hjälm eller inte hjälm?
hahaha :D , Barwen, där har du svaret ju: du ramlar inte på huvet, du åker försiktigt,. prett clear dont you think., varför frågor du oss om hjälm då för ?

Hjälm eller inte hjälm?
dock kan marodäriska störtloppsåkande turister dundra in i dig bakifrån om du så står still (och tar det jätteförsiktigt där dessutom.)
därför.åk med hjälm. införskaffa även ryggskydd ;)

Senast ändrad:
Hjälm eller inte hjälm?
Exakt marer, just därför skaffade jag det för någon månad sen.

Men jag vet ändå inte, det kommer kanske kännas löjligt att ha hjälm och inte hoppa/köra riktigt jävla agressivt när de två andra man åker med nt har det....

Det har inet varit något problem tidigare år, för då har alla barn haft hjälm (jag e endast 17)...

Hjälm eller inte hjälm?
jag tyvcker de ser bättre ut att åka med hjälm än att åka utan. fan skit i polarna.. dom lär ju endå inte ha nått att skydda? MEN DE KANSKE DU HAR? tänk efter före.

Hjälm eller inte hjälm?
För att ni inte ska få fel uppfattning om mig som åkare:

Jag åker snabbt och svänger bra, men jag tar inga onödiga risker. Jag droppar inte, railar inte, trixar inte och jag hoppar inte högt. När jag hoppar så hoppar jag som Anja Pärson o såna ;) :P

Hjälm eller inte hjälm?
oavsett ålder e hjälm alltid Da shiiiaaat! gör lika ont o rammla om man e 5 som om man e 20
fått min mamma o pappa att använda hjälm nu, o dom behöver det dom suger ju,,
plus att de e skönt med hjälm:D

Hjälm eller inte hjälm?
Tycker ni också att det är konstigt att i väldigt många skidreklamer så har skidåkaren ingen hjälm... Vad jag har sett iallafall...

Hjälm eller inte hjälm?
Barwen sa:
Saken är att jag jibbar inte så mkt, railar knappt och gillar att åka manchester, carving och offpist något åk om dagen. De kör med argumentet: Man ramlar aldrig på huvudet. Och jag har faktiskt aldrig (vad jag kommer ihåg) ramlat på huvet :P för jag är rätt försiktig av mig.
Det gör ont att slå i huvudet ändå. Du kommer göra det...
Tänk på att du bara har ett huvud, sen är det varmare med hjälm.
Den kan rädda ditt liv....

Hjälm eller inte hjälm?
alltså coolt eller inte, du vågar köra mycket mer aggressivt med hjälm, du kommer garanterat satsa mycket mer även om du bara kör i pisten.
Skit i kompisarna =)

Hjälm eller inte hjälm?
det är väll klart att man har hjälm! annars är man ju dum. det är snyggt, säkert, coolt och det värmer dom små öronen så man inte förfryser sig!

Hjälm eller inte hjälm?
Min hjälm rädda mej föraåret ... :S ja ser inte det töntiga ? äre töntigt att åka med hjälm när man blåser motorcykel lr ?NNAAEEE !

Hjälm eller inte hjälm?
men palla.. man åker väll med de om man vill, de är ju skuukt töntigt att tycka de är töntigt med hjälm. För mej är de tvärtom, jag blir retad om ja inte har hjälm :D de är skönare utan.. säkrare med

Hjälm eller inte hjälm?
Vad är coolast? hjälm
Vad är säkrast? hjälm
Vad är vanligast? e faksigt inte säker, men de som e bra använder iaf hjälm
och till sist: har ni hjälm? jupp

asså om din kompisar dissar dej för att du har hjälm tycker ja du borde slå dom hårt i huvet så kanske dom förstår va en hjälm e bra för.

Hjälm eller inte hjälm?
Min hjälm räddade mitt liv för 3 år sedan...Hoppade för långt och landade helt platt. landade på ryggen och slog ner huvudet.. ja fick hjärnskakning och minns inget.
Men läkarna sa sen att om jag inte haft hjälm så skulle jag fått en skada på hjärnan och blivit "konstig",,asså typ sitta i rullstol och inte kunna prata!.. eller till och med dött.
Men som tur va så hade jag hjälm, så alla som inte har hjälm är dum! använd hjälm..
den räddar liv!

Hjälm eller inte hjälm?
@jacobgus
"de är skönare utan.. säkrare med"

Skönare, nej. Lite mer frihetskänsla kanske, men inte skönare.
Säkrare. Detta är något som jag skulle vilja att du förklarar lite mer ingående, eftersom att dumma lilla jag itne kan förstå hur du kan komma fram till den slutsatsen.

@SoloScream
"Jag åker snabbt och svänger bra, men jag tar inga onödiga risker. Jag droppar inte, railar inte, trixar inte och jag hoppar inte högt. När jag hoppar så hoppar jag som Anja Pärson o såna ;) :P"

Tro mig, det gör ont att slå i huvudet även när du inte hoppar. Speciellt osm du säger att du kör snabbt också.

Jag tycker för övrigt att jag lagt märke till att dom flesta vuxna (mest äldre turister) kör utan hjälm, medans dom flesta yngre kör med hjälm.

Jag tror aldrig att jag på allvar slagit i huvudet, knappt ramlat över huvud taget. Men likt förbannat så kör jag med hjälm iaf. Trots allt så vet du itne när du ramlar.

Hjälm eller inte hjälm?
men vafan ska man hoppa så varför inte , det finns ju snygga hjälmar så varför inte , men ska man bara glassa så behöver man väll inte men ajg kör med

Hjälm eller inte hjälm?
jacobgus har rätt, hannessenator han säger ju att han kör med och att det är kanske skönare utan vad gnäller du om

Senast ändrad:
Hjälm eller inte hjälm?
Jag vill köra med hjälm, men samtidigt så undrar man ju varför... Jag har heller aldrig ramlat på huvet, men jag vågar inte ta risken. Just nu känns det som om jag skulle ta en dag utan hjälm så skulle jag få hjärnskakning bara därför :P

Hjälm eller inte hjälm?
för några vintrar sedan så var jag med om att en kompis utan hjälm propagerade för det Ohjälmade nere i liftstugan. Och redan första åket låg han där avsvimmad med en hjärnskakning, så kan det gå!

Och jag fick mig en hjärnskakning trots att jag hade hjälm så visst! Kör med hjälm!

Hjälm eller inte hjälm?
varför titta på alla andra och lyssna på vad de tycker?
hjälm är enligt mig snyggt, men alla kan nog hålla med om att det är praktiskt. du vurpar hellre med hjälm på skallen än utan när du kör en cork7...eller har jag fel?

Hjälm eller inte hjälm?
Nej du har rätt. Jag vill bara höra andra än jag säga att det inte är nåt fel med hjälm, och jag hoppas mina kompisar inser det.

Hjälm eller inte hjälm?
Vad är coolast? utan
Vad är säkrast? kondom
Vad är vanligast? utan
och till sist: har ni hjälm/(kondom)? nej

Senast ändrad:
Hjälm eller inte hjälm?
Trist story fran verkliga livet:

Vecka 50 i Davos, Schweiz, satt i liften o kikade ner pa den bla pisten nedanfor. Tva personer med carving skidor pa den breeeda pisten, helt ovetande om varandra. Sjalvklart smaller det. Frontalkrock skalle mot skalle, jag gissar 60-70km/h vardera, ni kan sakert lista ut hur det hela slutade. Helikoptertransport till sjukhus. Den ena personen kvicknade till efter nagon minut, den andra var fortfarande helt borta nar helikoptern lyfte. Jag vet inte hur det gick, men en liknande olycka i Finland for nagra ar sedan slutade med en bruten nacke och en dod.

Inga hopp, ingen jibbing, ingen extravagant akning, men likt forbaskat en riktigt elak olycka trots fin manchester och solsken.

Hjalm ar inte bara coolt, det ar smart. Du har kanske hyfsad koll pa vad du sjalv gor men valdigt lite koll pa andra i backen. Och annu mindre koll om du lyssnar pa musik medan du aker. Det ar kul, men minskar kontrollen pa omgivningen.

Tillbaka
Topp