Hjälm + googles = Snygg kombination

Pl0PPEN

Medlem
alltså ... jag har tänkt skaffa mig en ny hjälm inför vintern och gärna en som inte kostar 1800+ utan kanske max 1500...

jag tycker sweet hjälmarna är snygga men den vanligaste modellen av dom var lite för bred tycker jag! den har jag provat den mindre modellen som niklas eriksson har ( inte roaster elr vad den heter) men den hjälmen satt alldelles fel och för högt uppe på skallen... jag har mina googles utan på hjälmen och jag har ett par scott the fix

jag har tittat på RED och dem verkar ganska schyssta eller kanske poc?

kom med förslag! men dom ska passa mina googles elr ett par crowbar/splice... :)

Tack på förhand!

Vad passar bäst till en Receptor Bug, splice eller crowbar?

Någon som vet vart man kan köpa poc receptor bug i alla färger som dem har på sin hemsida?

Hittade lite saker på blocket nylinge så nu kör med Smith MAZE hjälmen och Smith Fuse med fire lins, riktigt fett :D och hjälmen är lätt som en fjäder!

Jag köpte en salomon jib jr som satt helt klockrent på skallen:P passar med mina smith glajjor:D den kostade 500:O

Lånar tråden lite: Söker ett par snygga men ändå billiga googles, tkr googles är alldeles för dyra om man tänker efter. Alltså de flesta kostar typ 1600 :- och schysta bindningar till brädan kostar typ 2000. Så det skiljer inte mkt asså. Mvh Sofia

Sofia_4 sa:
Lånar tråden lite: Söker ett par snygga men ändå billiga googles, tkr googles är alldeles för dyra om man tänker efter. Alltså de flesta kostar typ 1600 :- och schysta bindningar till brädan kostar typ 2000. Så det skiljer inte mkt asså. Mvh Sofia
Jag kopte ett par billiga smith gogglar som ar riktigt schysst! Annars poc !

Om man hade kunnat byta lins på EVEREST U A GOGGLE F10 så hade jag nog köpt dem.
Sköna & snygga

Okej, ska kolla på dessa! Är det ngt man ska tänka på när man köper googles, typ som att googles med "utåtstående glas" kanske är ömtåligare mot vurpor osv.

Tillbaka
Topp