Hjälp! Dynastar px 12 jib sönder

Mattiil

Ny medlem
Hej,

Jag fick mina nya afterbangs med px 12or mountade från sport-conrad några dagar sedan.

Första dagen efter några timmar föll jag pga isig landning när jag gjorde en vanlig 270 ut ur en box. Vänstra skidan lossnade och som ni ser på bilden lossnade det en plastbit. Som tur hittade jag plastbiten.

Jag skickade e-mail till conrad samma dag som detta hände men jag har inte fått ett svar än. Om de inte ersätter en ny bindning så vad borde jag göra? Kan detta fixas på något sätt?? HJÄLP!! och tack

en kompis hade nå liknande problem med sina px 12or men då köpte han bara en ny skistopper fast vet inte om de va lika dant.

Alltså spelar det någon roll det där? Om du gärna vill ha plastbiten där kör lite epoxy och tryck dit skiten.

Jag ser att plåten ifram är böjd så dom två krokarna i framkanten går ju inte få dit.

Skulle det bara vara plastbiten skulle det bara vara att åka på som vanligt. Krashar du likadant nu finns ju risken att du gör sönder gängorna och på så vis inte får på nästa stopper.

Detta hände mig också och jag fick ny stopper av S-C.

Edit: nvm om stålsaken, den sitter ju som den ska, det är ju i plasten kroken ska fast i... Fick nya men har kört såhär ett bra tag :)

Senast ändrad:
Tror det var exakt samma sak som hände för mig på mina px12 jib, plasten pajja på ena sidan och skistopernva typ lös. ! jag hade också köpt dom på conrad. men jag gick till intersport så fixade dom det åt mig. Gratis till och med :O

Spelar ingen roll vilken bindning man har, löser skidan ut i switchlandning så går skistoppern sönder.

hänt mig ett antal gånger! Tappa inte skidan switch:P
Senn ere bara köpa ny skistopper förresten.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp