Hjälp gammal snowboardare att konvertera
Jag har inte åkt utför på säkert fyra år nu men efter att brorsan köpte ett par Rossignol Sprayer BC som jag testade fick jag tillbaka suget nåt enormt och ska själv köpa ett par skidor. Problemet är att jag brukade åka snowboard så jag är helt nybörjare och vilse när det kommer till skidor. Sprayer BC kändes iaf helt okej i slutet av dagen då den mest grundläggande tekniken satt och man kunde pressa litegrann.
Jag är 1,73 cm, väger 72kg och kommer åka allt; pist, offpist och park så jag söker en trevlig allroundskida att börja med. Jag har kollat runt på lite skidor som verkar intressanta men jag behöver hjälp att hitta en skida som passar min åkstil och förutsättningar.
Skidorna jag kollat på är:
Rossignol Sprayer BC (enda skidorna jag testat)
Rossignol Scratch FS WRS
K2 Silencer
K2 Fujative
K2 Public Enemy
Völkl Karma
Völkl Dogen
Hoppas nån kan hjälpa till. Det känns som att jag har fastnat och skulle behöva lite tips och råd.
Jag är medveten om att det finns hur många välja skidor trådar som helst men jag har inte hittat någon som jag kan relatera till.
Jag är 1,73 cm, väger 72kg och kommer åka allt; pist, offpist och park så jag söker en trevlig allroundskida att börja med. Jag har kollat runt på lite skidor som verkar intressanta men jag behöver hjälp att hitta en skida som passar min åkstil och förutsättningar.
Skidorna jag kollat på är:
Rossignol Sprayer BC (enda skidorna jag testat)
Rossignol Scratch FS WRS
K2 Silencer
K2 Fujative
K2 Public Enemy
Völkl Karma
Völkl Dogen
Hoppas nån kan hjälpa till. Det känns som att jag har fastnat och skulle behöva lite tips och råd.
Jag är medveten om att det finns hur många välja skidor trådar som helst men jag har inte hittat någon som jag kan relatera till.