HJÄLP med Head Monster 103!

JS86

Ny medlem
Hej!
Nu är det så att jag hittade ett par avdankade Head Monster 103, 193 cm långa, årsmodell 04/05 (tror jag) med ett par race tyrolia bindningar i liknande årsmodell.
Och då lyder min fråga: Hur står sig dem mot mina Atomic Snoop Daddies 184 cm, 94 mm i midjan årsmodell 08/09 i lössnö? Självklart är Head en större och bredare skida, men det jag har upptäckt är att den är djävulskt mkt tyngre än mina nuvarnade Atomic. Vad tror ni, är det värt att konka med 2 skidor på skidsemestrarna när det gäller lössnö åkning?

Är 184 cm lång och väger ca 80 kg, är en duktig åkare

Tacksam för svar

/Johan

Senast ändrad:
Monster 103 är väl ingen "lössnö"skida trots midjemåttet, mer än förvuxen SuperGskida eller nåt. Finns folk som vet bättre men den är väl tänkt för typ teamåkare som köttar i uppkört odyl i full blås på friåkningstävlingar.

Senast ändrad:
Ja, det är vad jag har använt den till under flera vistelser i åre och tärnaby, men aldrig fått testa dem ordentligt i lössnö. Å den är klockren till att stå på med i uppkört som du säger, men den är väldig tung att åka med om man inte får upp farten..

Jag håller helt och hållet med balanserlius i hans bra förklaring av Monster 103. Stenhårda, väldigt mycket spann, något som gör dem riktigt svåråkta i den djupa fina snön.
Eller som en annan vis man en gång sa: "One thing is for sure, to make a good freeride ski it takes more then a "SG ski" widened by two centimeters!"

Låt Monster 103 stå kvar i garaget när du åker till Tärnaby, Har du riktigt otur är det så dåligt före i Åre att Monster 103 funkar i Åre, vindblåst och jäävligt, men vill du ha kul, låt dem stå kvar i garaget även då.

Tillbaka
Topp