Linghult
Medlem
Hjälp med Köp av Armada AR6 09/10
vill verkligen ha dessa skidor men har ett dilemma!
Jag är 178 cm, ca 73kg.
Enligt Freerides uträkning av hur långa skidor man ska ha Så ska jag ha 173/177 cm skidor (vet inte min exakta vikt så inte säker på om det blir 173 eller 177 cm.
Jag har flera alternativ hur och var jag skall köpa dessa:
1)
Sport-Conrad.com (Skidor+Bindningar)
Längd: 166 cm
Total: 624 Euro (Frakt Inkluderad)
2)
Twotip.com (Skidorna)
Titta på skidorna dock...de ser lite annorlunda ut än vad de borde? eller är det bara jag som är skev i huvet?
Plus
Skixpress.de (Bindningarna)
Längd: 176 cm
Total: 685 Euro (Frakt Inkluderad)
3)
Alpingaraget (Skidor+bindningar)
Längd:176/171/166
Total: 765 Euro Med Jester Shizo ( 12 eller 16 står ej? ) (Frakt ej inkluderad)
Alternativet är att köpa ett paket med Armada Pipe Cleaner 09/10. Men har hört att de inte är riktigt lika "allround" som AR6 09/10.
Frågor:
<<<Längd?>>> Är det stor skillnad på 166 och 176? Och isåfall hur kommer det påverka mig? Jag kommer jobba nere i Alperna som reseledare i vinter och kommer guida en hel del i pisterna. När jag är ledig lär jag vilja köra en hel del park+off pist.
<<<Jester Shizo 12/16? >>> Är det nån märkbar skillnad på dessa?
<<<Tull?>>> finns det risk för extrautgifter om jag beställer från utlandet? Isåfall hur mycket kan det handla om?
Om du kan svara på nån av frågorna så är jag mycket tacksam!
Jag är 178 cm, ca 73kg.
Enligt Freerides uträkning av hur långa skidor man ska ha Så ska jag ha 173/177 cm skidor (vet inte min exakta vikt så inte säker på om det blir 173 eller 177 cm.
Jag har flera alternativ hur och var jag skall köpa dessa:
1)
Sport-Conrad.com (Skidor+Bindningar)
Längd: 166 cm
Total: 624 Euro (Frakt Inkluderad)
2)
Twotip.com (Skidorna)
Titta på skidorna dock...de ser lite annorlunda ut än vad de borde? eller är det bara jag som är skev i huvet?
Plus
Skixpress.de (Bindningarna)
Längd: 176 cm
Total: 685 Euro (Frakt Inkluderad)
3)
Alpingaraget (Skidor+bindningar)
Längd:176/171/166
Total: 765 Euro Med Jester Shizo ( 12 eller 16 står ej? ) (Frakt ej inkluderad)
Alternativet är att köpa ett paket med Armada Pipe Cleaner 09/10. Men har hört att de inte är riktigt lika "allround" som AR6 09/10.
Frågor:
<<<Längd?>>> Är det stor skillnad på 166 och 176? Och isåfall hur kommer det påverka mig? Jag kommer jobba nere i Alperna som reseledare i vinter och kommer guida en hel del i pisterna. När jag är ledig lär jag vilja köra en hel del park+off pist.
<<<Jester Shizo 12/16? >>> Är det nån märkbar skillnad på dessa?
<<<Tull?>>> finns det risk för extrautgifter om jag beställer från utlandet? Isåfall hur mycket kan det handla om?
Om du kan svara på nån av frågorna så är jag mycket tacksam!
Senast ändrad: