Hjälp med utrustning..

wilbert

Ny medlem
Hjälp med utrustning..
Behöver lite råd angående utrustning.
Jag kan komma över ett par nya Rossignol B2 skidor och sen få monterat på ett par O2 bindningar och till detta har jag ett par Scarpa T2 pjäxor.
Är detta en bra utrustning till priset för 6500?
Har ni några andra tips på vad man ska ha istället?
Började åka telisar för två år sen, visst är ingen stjärna men klarar det mesta. Men alltid skoj att ha egna saker istället för att hyra.
Åker iväg 2-3 veckor om året.

Hjälp med utrustning..
Rossignol B2 är en väldigt bra skida, åker själv på ett par fast inte telemark. Vet inte vad bindningen kostar men B2 är en ganska dyr skida. Hade tur och fick tag på fjolårets modell till halva priset. Har hunnit med att inviga skidan i Ramundberget och är mycket nöjd med den. Rossignol har släppt en modell kallad B3 Respect anpassad för telemark/turer. Den är billigare än B2. Kolla skiddatabasen här.

Hjälp med utrustning..
Alltså årets modell för 2800 kr, det låter vell ganska bra tycker jag.
Fast, tycker du ska satsa på B3 istället. Åker du bara pist?

Hjälp med utrustning..
Jag åker både och...blir ju mest pist för de är svårt att få bra offpist i sverige. Är student så har inte råd med för långa och dyra skidresor tyvärr. B3 dem är väl typ någon cm bredare än B2?

Hjälp med utrustning..
Ja pjäxorna får jag också för detta pris.
Vet inte om de går att jämnföra med alpin åkning då den delen är mycket större i sverige...och framför allt här i västra och södra sverige.

Hjälp med utrustning..
Jag skulle nog inte kalla det här för ett spektakulärt erbjudande, men sen vet jag inte heller vad bindningen kostar, men jag vet trots allt att du kan få samma skida utan bindning för 399 euro på conrad.

Tillbaka
Topp