Höger/vänster på Gotamas?

mustalianen

Ny medlem
Tjena,

Jag fick just mina Gotamas 06/07 från Sport-conrad på posten. Av någon anledning har allas vår käre Conrad valt att klistra på ett Left- respektive Right-klistermärke på laggen.

Så vitt jag vet är gotamasarna ej assymetriska och har inte duckstance-monterade bindningar... Är det nån som vet hur det då kan finnas höger/vänster på laggen?

/erik

För att hjälpa dig att spara stålkanterna. Kör du L på L och R på R ett bra tag och sen byter till tvärtom, volila, du får nästan nya kanter, eftersom du sliter mest på ytterskidans innerkant..

Senast ändrad:
En sak jag har märkt efter två par Scratch BC, båda från SC är att de sätter klisterlapparna fel... Höger på vänster och vice versa. BC är rel. lätta att se vilken som är höger och vänster så jag vet inte riktigt hur de tänker. Kan måhända ha något med montering att göra? Skumt är det iaf.!

Carled sa:
En sak jag har märkt efter två par Scratch BC, båda från SC är att de sätter klisterlapparna fel... Höger på vänster och vice versa. BC är rel. lätta att se vilken som är höger och vänster så jag vet inte riktigt hur de tänker. Kan måhända ha något med montering att göra? Skumt är det iaf.!
faktum är att de faktiskt är "felsatta" på mina lagg iaf om man jämför med volkls hemsida... =)

Senast ändrad:
På skidmodeller där båda skidorna är identiska kanske det är bra med klistermärken för att köra på samma sida ett tag för att sedan skifta när de blivit slitna.

Rydellen sa:
På skidmodeller där båda skidorna är identiska kanske det är bra med klistermärken för att köra på samma sida ett tag för att sedan skifta när de blivit slitna.
Det var abslout inte det lima ko sa

Dom gör så på många av laggen, villket kan vara jäkligt bra om man är insatt.
Det hjälper dig t,ex att hålla dina stålkanter i tiptop på nått sätt.....
Du behöver inte oroa dig och kan köra hur du vill, men jag skulle självklart köra så som dom satt lapparna.
Endel gånger har som varit så idiotiska att dom sattit lapparna så det blivit fel med designen, ett huvud kunde t,ex bli 2 halva huvuden om man skulle gå efter deras lappar.
Du hajar..

Peace!

BaguGrajnders sa:
Rydellen sa:
Det var abslout inte det lima ko sa
Är jag trött eller vad e det jag inte fattar? Vi pratar om att man skiftar skidorna, så har man i princip nya stålkanter att åka på. Vad är det annars för idee med klisterlappar? Det vill säga om skidorna utseendemässigt inte går att skilja åt....??

rydellen: Utan klisterlappar så kanske du skiftar skidor hela tiden och det gör kanske inte så mycket eller?? ;)

Hasse sa:
rydellen: Utan klisterlappar så kanske du skiftar skidor hela tiden och det gör kanske inte så mycket eller?? ;)
Exakt!
En omgång sannolikhetsteori känns relevant, eller?

Om du singlar slant 1000 gånger kommer antalet "kronor" och "klavar" vara ungefär detsamma. Hasse är en skärpt kille och har redan poängterat att om man kör "blint" så jämnar det ut sig i längden...

Haha jag ger upp...:D Men jag fattar grejen med att man skiftar kalsonger en gång o dagen....
ELler, vad va det vi snackade om egentligen? :D

Snödjup

Tillbaka
Topp