Höglekardalen

Höglekardalen
Jag har varit i Höglekaredalen...1 gång.

Jag tycker att åkningen är bra. fjällen når ungefär samma höjd som i Åre. man kan se skutan från toppen av något av höglekarefjällen. Det finns bra offpist om man har tillgång till skoter eller som jag orkar att gå en bra bit.

Utelivet vet jag inte mycket om men kan inte tänka mig att det är bra i höglekaredalen eftersom det är en lite by med endast en livsmedelsbutik och en resturang (om jag kommer ihåg rätt). Men på resturangen tror jag att de har after ski.

Enligt mig så åker man inte till Höglekaredalen för utelivet utan för naturupplevelsen!

Mvh/ Peter

Höglekardalen
Höglekardalen ingår i Bydalsfjällen. Liftkortet är gemensamt och du bör söka dig till bydalen istället för backarna som finns i Höglekardalen. Det är inga problem då liftsystemen sitter ihop! Utelivet suger eftersom det är en liten ort (tjejerna snusar och snubbarna har typ skoteroverall på nyårssupén, jag skojar inte)! Finns visserligen undantag, men de brudarna är bevakade som en värdetransport av ortsbefolkningen. Mycket knytnävar och jag har faktiskt sett en del knarka (behövs väl en del stimulans under den mörka tiden). Jag kan rekommendera resturangen i Gräftåvallen, nya ägare förra året tror jag, de är iallafall riktigt servicemedvetna! Liftskötarna är lite åt neanderhållet men pistörerna gör ett superjobb och håller backarna i toppskick. Ta det för vad det är och du kommer att kunna få det trevligt...

Höglekardalen
Ganska trevligt ställe... Noll uteliv tyvärr, men även noll folk i backarna vilket är bra. Skidåkningen är lätt, men det finns några svarta pister oxå. Brädåkning rekommenderas inte, eftersom det är typ 2 system som är sammanbyggda med jordens transportsträcka emellan. Fast å andra sidan finns en rätt ball funpark eller vad det heter tror jag...

Tillbaka
Topp