Hoppa från Västerbron
det jag utgick ifrån var att när jag själv testat detta.. hoppat först från tio meter utan bubblor (ursäkta mitt något ovetenskapliga språk) och då känns det iofs inte så mycket men det kändes garanterat mindre när "bubblorna" fanns där.. men Dr.Snow har säkert rätt, jag beskrev det bara utifrån vad jag tror.Dr_Snow sa:Det där har ingenting med "hårdheten" i nedslaget att göra, det där har en väldigt simpel förklaring nämligen att; vid simhopp ligger vattnet alldeles stilla och blir då som en spegel. För att hopparna ska ha en chans att veta var vattenytan ligger så krusar man vattnet med hjälp av lite vattensprut.Antonnnn sa:i badhus, till exempel eriksdalsbadet så brukar dom sätta igång nån jäkla bubbelmaskin som gör att hela ytan börjar bubbla (rätt så logiskt), detta för att folk som tränar på ett nytt hopp till exmepel från tio meter kanske inte vill bryta alla ben i kroppen... men nu om man då har bubblor som får ytan att röra på sig och därmed bryta ytspänningen blir nerslaget inte lika hårt, inte hårt alls egentligen, det är en väöldig skillnad ska ni veta.. men om det däremot är vågor vette fan om ytspännigen bryts på samma effektiva sätt.. men som sagt, om ni ska hoppa från denna bro, ta det lugnt, det är inte det mest oriskabla stället att hoppa på men sure, om ni håller er till höjder inom er kropps fysiska möjligheter så kör på!!
Sedan nämnde LemmeL densiteten; precis som nämnt kan man göra nedslaget behagligare genom att pumpa ut luft under vattnet. Det används också vid träning i simhopp vad jag vet.
/Dr. Snow - mr. Besserwisser.
Ciao