Hörlurar + hjälm?

hugooo

Ny medlem
Hörlurar + hjälm?
Undrar om nån här kör med öronsnäckor i backen alltså hörlurar.. kändes jävligt skumt att sätta på sig en hjälm med lurar. Känns typ som öronsnäckorna ska tryckas in i örat eller nått om man ramlar. Nån som kör med öronsnäckor?

Hörlurar + hjälm?
Har gjort det en del, riktigt gött med musik när kan åker! Gäller att hitta en hjälm och lurar som passar ditt huvud/öron. Annars vet jag att Giro gör hjälmar med inbyggda lurar.

Hörlurar + hjälm?
kolla på sveriges största överskotts butik utanför Partille (göteborg). Där köpte jag en grym en, krigsmakten (försvarsmakten) stridvagnshjälm från tidigt tidålder för 175kr. Läderhjälm med inbygda hörlurar. Dock var kabeln lite speciell för krigsmakten men det var bara att byta ut den till stereo plupp. Sen kan man hänga i parkerna med helt rätt attityd. Fungerar även om man kör nå räcke inne i city.
Jag rekomenderar starkt dessa.

Hörlurar + hjälm?
ingen höjdare att åka med hörlurar tro mig jag åkte en stund med sånt om man byr sig inte om musiken typ och dessutom gör de jävligt ont när du ramlar och får dom rakt in i öronene

pcs

Hörlurar + hjälm?
Om du vill ha en bra kombination så har Arnette en hjälm som man kan köpa till öronlappar med inbyggda hötrlurar. Modellen heter Arnette Plug In. Snygg e den också o dom ska tydligen funka utmärkt . Annars åker jag me mina snäckor på och hjälm o de känns knappt nått. möjligen att jag har en hjälm som passar bra me snäckorna.

Hörlurar + hjälm?
Det är skitskönt att köra med hörlurar jag brukar använda mössa.då kan man köra riktiga lurar och inga snäckor , bara man struntar i att ramla.

Hörlurar + hjälm?
Gnäller inte :/ vill veta hur många som kör med det bara... har precis köpt en ny hjälm så de blir det inte iaf..

Hörlurar + hjälm?
jag kör med en Giro nini mx och snäckor och det funkar utmärkt...lossnar inte en om man vurpar.... det ända kravet är att man måste ha hjälmen knäppt...

Hörlurar + hjälm?
Haha jag har en speciell upplevelse från hörlurar i backen men jag kan inte säga att jag tycker det är bra för det slutade med en fetkrash för min del =))

Avoriaz

Hörlurar + hjälm?
Kört med hjälm o lurar sen 97...

Det är bara att köpa ett par hörlurar med inte allt för stora lurar.
Plocka isär och tryck in i hålutrymmet som brukar va vid örat.
Sen äre bara att åka!

Just nu har jag en Boeri-hjälm med ganska stora Pioneerlurar och det är super.
Tidigare hade jag en brikohjälm med lite mindre Sonylurar.

Bygg in lurar i hjälmen och du åker aldrig utan hjälm!

/Mr Speed

Hörlurar + hjälm?
Har gjort precis som MrSpeed byggt in hörlurar i min kruka.

Köp ett par Koss Portapro, ruskigt bra ljud för 300 :- på nätet.
Plocka bort själva lurarna från bågen och limma fast dom i hålrummet för öronen i hjälmen.

Det är bekvämt och ljudet blir som att ha ett par stora täckta stereo-lurar på sig... och inget som trycker in i örat när man trillar.

Använd ett lim som heter Plastic padding extreme repair eller liknande. Blir som silikon när de torkat. Mjukt, bekvämt och följer rörelserna i hjälmens stoppning. Använd inte ett hårt lim, det förstör tyget i hjälmen.

Varför inte åka med musik? Om man står stilla i pisten e de dumt eftersom man kanske kan bli påkörd bakifrån men de kan man ju utan musik också.
Du vill höra när Lavinen går? Vad ska du göra åt de då när den väl går? Straightlina? mmm gör ni de som tror på de... Jag försöker tänka sunt istället så att förhoppningsvis inte lavinen går.

Dessutom behöver man ju inte cranka upp volymen till 11... du hör ändå inte så mycke av musiken när du öser på för fullt... men är skönt att ha när man hikar, glid-åker eller sitter i liften.

over and out

Hörlurar + hjälm?
Helt ärligt har jag aldrig fattat vitsen me hörlurar i backen..

Om man åker park brukar de oftast finnas pa-anläggningar me hyffsad musik. Dessutom blir man så osocial med lurar. Jag vet inte hurvida ni brukar åka upp till fjällen ensamma.. men jag brukar iaf ha lite polare att åka med. och då e de bara besvärligt att sänka volymen hela tiden när man vill snacka me dem.

Men de e klart lite go musik e ju aldrig fel om man inte vill lyssna på danskens röepölse snack i liftkön :P

Tillbaka
Topp