Hur är Hemsedal utan gamla F-liften?

kalled

Medlem
Hej, har vart i Hemsedal ett par gånger, senast ifjol 2023.
Men hur fungerar det när dom har tagit bort den gamla F-liften. Blir det helt kaos i backe 11 ifrån dom båda express sittliftarna. Backen är ju inte jättebred där den går på tvärs bort till Roni-liften. Tyckte det var mycket folk i backen när jag var där v.5 2023. Så hur är det egentligen nu 2024?

Var där januari och visst kan det vara lite småmycket folk ibland men upplevde det ändå aldrig som besvärligt i pist 11. Vet iofs inte hur det ser ut på skollovsperioderna... 😬

Hej, har vart i Hemsedal ett par gånger, senast ifjol 2023.
Men hur fungerar det när dom har tagit bort den gamla F-liften. Blir det helt kaos i backe 11 ifrån dom båda express sittliftarna. Backen är ju inte jättebred där den går på tvärs bort till Roni-liften. Tyckte det var mycket folk i backen när jag var där v.5 2023. Så hur är det egentligen nu 2024?
Vi var där v. 9. Visst var det en del folk i nr. 11. Men inte så trångt att det blev jobbigt ens för yngsta dottern.

Jag var där v.1/2. Vet inte vad F-liften var för något, men i pist 11 fick man vissa dagar ta en kölapp.

Lämnade Hemsedal i morse efter en vecka där. Får säga som @KalleBackeus, visst var där folk i 11 men inte så att det blev för trångt. Däremot upplevde jag det som att det var ovanligt många som kämpade med att ploga och hasa sig ner för backarna vilket gjorde att det blev uppåkt snabbare än vad man kan förvänta sig. Fick bl.a. se en stackare som försökte sig på att ploga rakt i fallinjen i en röd pist (7). Han klarade sig så där 25 tappra meter innan det blev yard sale. Samlade ihop prylarna med kompisens hjälp, nytt försök på samma sätt, 20 meter och en ny yard sale.

Antar att det är gamla Holdeskare heisen du mener som är bortplockat. Där kommer mer folk upp men det är mindre liftköar. Jag var där både jul och nyår samt vecka 7+ några helger. Vecka 7 är det rätt många ”dåliga” åkare och det kan bli lite trångt, men inte mycket värre än förut. Positiva är att alla tar nya lodge express så i Hollvin/8-stolen är det sällan kö. Men där det åker mycket folk är ändå inte så intressant att åka.
Positivt och att gamla Ola är borta och dom har fått upp en park lift.

Tillbaka
Topp