Hur är trysils after ski?

• Trådstartare Trådstartare Lgn
  • Start datum Start datum
Instämmer helt obefintlig.

Har varit där vecka 7 i några år trots det är som mest bokat då på hela säsongen. Hela Danmark har lov samt väst Sverige och norra småland.

Glida in vid baren vid fjellekspressen när liftarna stänger det är så man får lappsjuka.

Min kompis svåger och hans band brukade spela covers i restaurangen vid dalstationen och det svängde ganska bra om dem. Duktiga. Men det var för 20 år sedan.

Var på säsongsavslutning i Trysil med jobbet för några år sen, var ett jäkla drag faktiskt. Många åkte upp ifrån Oslo som inte kunde åka skidor för att bara festa, backarna var fyllda av folk i svarta sopsäckar för att ta sig ned när liftarna stängde.

... backarna var fyllda av folk i svarta sopsäckar för att ta sig ned när liftarna stängde.
Ingen bra idé, det går riktigt fort men inte att varken svänga eller bromsa, tror fler dör i familjebackar på det sättet (krockar med liftstolpar och annat på natten) än med skidorna på.

Ingen bra idé, det går riktigt fort men inte att varken svänga eller bromsa, tror fler dör i familjebackar på det sättet (krockar med liftstolpar och annat på natten) än med skidorna på.
Nej det var väl inte så bra men jag kan inte styra över vad fulla ungdomar ifrån Oslo gör ;) Fick kryssa järnet mellan dessa svarta sopsäckar iaf!

I Norge är det ordentligt afterski vid loven/högtiderna om man har tur (alltså några få gånger per säsong), i övrigt är det stendött.

Mest röj kan du nog hitta på säsongsavslutningen första veckan i Maj i Hemsedal, då är det bartömning.

Norrmännen tar okristligt betalt för inträde till sina afterskiklubbar så sikta på att festa i en snödriva med medhavd ölburk om du åker på en budget.

Norrmännen tar okristligt betalt för inträde till sina afterskiklubbar så sikta på att festa i en snödriva med medhavd ölburk om du åker på en budget.
Måste man betala extra inträde fastän en liten öl kostar över hundra pistoler? :oops:

EDIT:
Precis som @Ivo del Scandi flera ggr har skrivit så är prisskillnaden på finmat och skitmat inte stor i Norge. Maten på Tyrihans i Kvitfjell eller den goda hemlagade älgburgaren i Solheisen, var inte mycket dyrare än mikrougnssunket i Röldal.

Men vad tråkigt att after ski är dålig i Trysil.
Var där en helg för mååånga år sedan. Vakten sa till oss att vi fick dansa på borden. Vi hade nyss varit i Åre och blivit utslängda för att vi skålade för högt så jag tvärvägrade ställa mig på bordet varpå vakten lyfter upp polaren på bordet och säger åt han att dansa. Sagt och gjort, borden blev fyllda av tvivelaktig pjäxdans. Min bild av trysil är glada vakter och dans på borden. Förstör inte min bild av Trysil.

Tillbaka
Topp