axelostlund
Medlem
Hur blir man en Jibber?
jibber är fult, freeskier är coolare!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
hahaha idiotAnton_F sa:mm, väldigt givande att starta tråden, och även kommentera i den (som jag gör nu)
Ännu en otroligt viktig diskution de här om jibbing. Som jag inte kan ett skvatt om. så...
gott nytt år :P
sluta h8a du då?You-Know-Who sa:sluta h8ajeppenator sa:alltså man säger inte jag är jibber..
man säger såhär:
Jag hetter lil'C and im a gangster..
då fattar alla att du åker skidor.. svårare är de inte
sen har du bara stora kläder å snackar mer engelska än svenska så ska du se att de löser sig
det du skulle sagt var:
"man sitter vid freeride jätte mycket, och tränar pretzels när ingen ser för att sen vara jätte bra när det gäller"
Haha jo du får det, men du behöver ju inte gå runt så vanligtvis hahha.bracke_slopestyle sa:på tal om folk med ascoola, baggy kläder, men som suger i parken:
Jag klär mig med rätt baggy kläder, twintips, spegelgoggles m.m. Men jag fullständigt (eller nästan) suger i parken, men kan jag inte få ha coola kläder ändå??
Jag åker för det mesta i "vanliga" pisten, och rätt ofta offpist, ibland/rättså ofta parken,
därför kanske jag inte äger, men jag tycker det är skönt med baggy och snyggt med spegelglas, m.m, så kan inte jag få åka i det då??
Kan inte tänka mig att du åkt speciellt mkt längre än 15 år?Jibberisch sa:Att hävda "ironi" när man upptäcker att man kanske postat ett inte så genomtänkt inlägg är..uncool.
balanselius jag är med dej! Lås forumet! Jag skulle också kunna tänka mej en erfarenhetsgräns på minst 15 års skidåkning som ett lösningsförslag. Möjligen 10 års åkning och 5 års golfspelande, med minst 36 i hcp.
hahah stört skön förklaring på en "gangsta/jibber"icemann sa:Köp minst 2 storlekar för stor jacka och byxor, gärna i totalt omatchande färg. Lägg till en ful hjälm liknande en störtkruka, samt en halvmeter för korta stavar. Sen själva åkstilen: Sitt ner bak på skidorna när du åker, samtidigt som du gapar och skriker massa flummiga ljud och uttryck. Klart.
istället för att köpa kläder som sitter "rätt". jag menar, alla vet ju hur kläder som sitter "rätt" sitter. dom sitter ju "rätt" liksom. och självklart är det viktigt att det sitter "rätt", för tänk om man var "fel"! då skulle man sticka ut! hemska tanke!!! gör inget som sticker ut, var inte dig själv, gör inte som du vill, utan se till att gör allt som är "rätt" ! om du inte följer normerna riskerar du att kallas skitunge av äldre mer "mogna" och "intelligenta" personer. de personer som vet vad som är "rätt". varför dom vet vad som är "rätt"? ingen aning, men dom har i alla fall "rätt".icemann sa:Köp minst 2 storlekar för stor jacka och byxor, gärna i totalt omatchande färg. Lägg till en ful hjälm liknande en störtkruka, samt en halvmeter för korta stavar. Sen själva åkstilen: Sitt ner bak på skidorna när du åker, samtidigt som du gapar och skriker massa flummiga ljud och uttryck. Klart.
Attentionwhores sticker ut. Emos är för det mesta attentionwhores.H-T sa:istället för att köpa kläder som sitter "rätt". jag menar, alla vet ju hur kläder som sitter "rätt" sitter. dom sitter ju "rätt" liksom. och självklart är det viktigt att det sitter "rätt", för tänk om man var "fel"! då skulle man sticka ut! hemska tanke!!! gör inget som sticker ut, var inte dig själv, gör inte som du vill, utan se till att gör allt som är "rätt" ! om du inte följer normerna riskerar du att kallas skitunge av äldre mer "mogna" och "intelligenta" personer. de personer som vet vad som är "rätt". varför dom vet vad som är "rätt"? ingen aning, men dom har i alla fall "rätt".icemann sa:Köp minst 2 storlekar för stor jacka och byxor, gärna i totalt omatchande färg. Lägg till en ful hjälm liknande en störtkruka, samt en halvmeter för korta stavar. Sen själva åkstilen: Sitt ner bak på skidorna när du åker, samtidigt som du gapar och skriker massa flummiga ljud och uttryck. Klart.
Du har inte möjligtvis blivit uppdängd av en jibber? Du verkar ha en massa hat att ta ut över internet, men var lugn jag finns där för dig Icemann <3icemann sa:Köp minst 2 storlekar för stor jacka och byxor, gärna i totalt omatchande färg. Lägg till en ful hjälm liknande en störtkruka, samt en halvmeter för korta stavar. Sen själva åkstilen: Sitt ner bak på skidorna när du åker, samtidigt som du gapar och skriker massa flummiga ljud och uttryck. Klart.
http://www.emocore.se/H-T sa:finns det några speciella kriterer att uppfylla för att bli en emo?
fan va jobbigt de e att läsa långa texter på freerideinlägg, håller nån med mig eller håller jag på å bli dysse?Deg sa:seriöst folks! gaah, jag skulle vilja tömma era hjärnor och fylla de tomma skallarna med bajs. denna tråd, som jag la upp, är förmodligen det mest ironiska inlägget som någonsin publicerats på freeride. ordet jibber måste vara det fulaste ord som finns, alla som utger sig för att vara jibbers och "jibbar" vill jag helst av allt skjuta ifall jag fick möjligheten. jag vill inte ses som jibber, kalla mig hellre ful och äcklig, men inte jibber. jag ser jibbers som en grupp mycket självkritikslösa och talanglösa småkids som försöker göra sig ett "namn" genom att söka b-spons. SÖKA B-SPONS? vart är skidåkningen, och världen på väg? åker på railjams långt ute på vischan för att vinna ett par jävla goggles och "visa upp er" och kanske, som höjdpunkt på karriären, medverka i freeridetv. man lägger inte upp bilder på sig själv, poserandes med skidorna och skidkläder i vardagsrummet, inte ens ifall bilden är tagen utomhus i dess rätta sammanhang. man tar inte bilder på sig själv iförd goggles framför datorn. det är mot alla moraliska regler. man lägger inte upp kassa filmer på sig och sina coola kompisar som åker kasst och är filmade kasst, komponerat av jendi mind tricks. noway, även det ett moraliskt brott. och att själv, SJÄLV, åka på trädgården på ett äckligt plaströr iförd skidglasögon eller för den delen mössa. har ni människor ingen som helst självinsikt? and please tell me, vad är grejen med att alltid kommentera alla artiklar som läggs upp på sidan, med sjukt risiga och ogenomtänkta kommentarer bara för att vara bland de första, och på så sätt få fler besökare på sin sida? vad jag inte heller förstår är dessa [skiddagar], NOBODY FUCKIN CARES! inte en jävel bryr sig hur många gånger du åkt skidor denna säsong, eller i somras för den delen. inte heller förstår jag mig på (nu är det mycket) alla dessa "jibbers" som klär upp sig inför skidrelaterade tillställningar. som tillställningen till ära tar på sig sina mest jibbaktiga kläder, för att visa att man är en riktigt cool bastard som jibbar på fritiden. helst med så mycket färger som möjligt.
vad är det coola med att vara känd via freeride? att alla, eller åtmistonde alla som besöker freeride relativt ofta, vet vem man är, varför vill man det? vill man vara känd för den som kommenterar i alla forum, på alla artiklar, men egentligen inte är bättre på att åka skidor än de flesta andra. är det inte åka man vill vara känd för, och bra på?
hahahaha, overkill.Deg sa:seriöst folks! gaah, jag skulle vilja tömma era hjärnor och fylla de tomma skallarna med bajs. denna tråd, som jag la upp, är förmodligen det mest ironiska inlägget som någonsin publicerats på freeride. ordet jibber måste vara det fulaste ord som finns, alla som utger sig för att vara jibbers och "jibbar" vill jag helst av allt skjuta ifall jag fick möjligheten. jag vill inte ses som jibber, kalla mig hellre ful och äcklig, men inte jibber. jag ser jibbers som en grupp mycket självkritikslösa och talanglösa småkids som försöker göra sig ett "namn" genom att söka b-spons. SÖKA B-SPONS? vart är skidåkningen, och världen på väg? åker på railjams långt ute på vischan för att vinna ett par jävla goggles och "visa upp er" och kanske, som höjdpunkt på karriären, medverka i freeridetv. man lägger inte upp bilder på sig själv, poserandes med skidorna och skidkläder i vardagsrummet, inte ens ifall bilden är tagen utomhus i dess rätta sammanhang. man tar inte bilder på sig själv iförd goggles framför datorn. det är mot alla moraliska regler. man lägger inte upp kassa filmer på sig och sina coola kompisar som åker kasst och är filmade kasst, komponerat av jendi mind tricks. noway, även det ett moraliskt brott. och att själv, SJÄLV, åka på trädgården på ett äckligt plaströr iförd skidglasögon eller för den delen mössa. har ni människor ingen som helst självinsikt? and please tell me, vad är grejen med att alltid kommentera alla artiklar som läggs upp på sidan, med sjukt risiga och ogenomtänkta kommentarer bara för att vara bland de första, och på så sätt få fler besökare på sin sida? vad jag inte heller förstår är dessa [skiddagar], NOBODY FUCKIN CARES! inte en jävel bryr sig hur många gånger du åkt skidor denna säsong, eller i somras för den delen. inte heller förstår jag mig på (nu är det mycket) alla dessa "jibbers" som klär upp sig inför skidrelaterade tillställningar. som tillställningen till ära tar på sig sina mest jibbaktiga kläder, för att visa att man är en riktigt cool bastard som jibbar på fritiden. helst med så mycket färger som möjligt.
vad är det coola med att vara känd via freeride? att alla, eller åtmistonde alla som besöker freeride relativt ofta, vet vem man är, varför vill man det? vill man vara känd för den som kommenterar i alla forum, på alla artiklar, men egentligen inte är bättre på att åka skidor än de flesta andra. är det inte åka man vill vara känd för, och bra på?
jag tycker bara det är coolt med "vanliga" människor som åker i sånt x)bracke_slopestyle sa:på tal om folk med ascoola, baggy kläder, men som suger i parken:
Jag klär mig med rätt baggy kläder, twintips, spegelgoggles m.m. Men jag fullständigt (eller nästan) suger i parken, men kan jag inte få ha coola kläder ändå??
Jag åker för det mesta i "vanliga" pisten, och rätt ofta offpist, ibland/rättså ofta parken,
därför kanske jag inte äger, men jag tycker det är skönt med baggy och snyggt med spegelglas, m.m, så kan inte jag få åka i det då??
jag skulle mer säga, man låtsas att man har pistoler och knivar och tror att man är allmänt GLaxiss sa:Man har stora kläder svär och har pistoler och knivar i fickan , du skriker A.C.A.B och är allmänt G