Hur blir man en Jibber?

• Trådstartare Trådstartare Deg
  • Start datum Start datum
Hur blir man en Jibber?
mm, väldigt givande att starta tråden, och även kommentera i den (som jag gör nu)

Ännu en otroligt viktig diskution de här om jibbing. Som jag inte kan ett skvatt om. så...

gott nytt år :P

Hur blir man en Jibber?
Anton_F sa:
mm, väldigt givande att starta tråden, och även kommentera i den (som jag gör nu)

Ännu en otroligt viktig diskution de här om jibbing. Som jag inte kan ett skvatt om. så...

gott nytt år :P
hahaha idiot

Hur blir man en Jibber?

@Trådskaparen.. Se till att du blir grymt mycket bättre än ALLA jibbers inom alla områden som berör skidåkning, dra sedan på dig mammas overall från 60-70-talet, den gamla stenmarksmössan, stickade tumvantar och salomonryggsäcken och de där gamla pjäxorna från salomon (kommer inte ihåg modellbeteckning, men ni vet de där tävlingsversionen var röd och turistversionen vit, man spänner dem baktill.) och måla dina skidor rosa. Har du tur så kommer alla jibbers se upp till dig och köra samma stil som du nästa gång! :)

Allvarligt talat, kultur förändras, vad folk tycker om det har ingen betydelse, vänta i fem år så kanske folk börjar åka långfärdsskidor igen, endast iförda underställ.

Hur blir man en Jibber?
efter att jag läst lite ur den här tråden blev ja så jävla sur .. jag tänker inte skriva nått för då citerar nån o så blir det en diskussion och det orkar jag inte för då blir jag bara surare.. och om jag ska skriva allt jag blir sur på kommer jag få sitta uppe hela natten och jag har skola imorn!

Vet att de var ett onödigt svar att skriva typ "ja blir sur men orkar inte skriva varför" men jag lärde skriva det iallafall!

Hej då! (kan iaf säga att det är c-line jag blir förbannad på)

Hur blir man en Jibber?
You-Know-Who sa:
jeppenator sa:
alltså man säger inte jag är jibber..

man säger såhär:
Jag hetter lil'C and im a gangster..

då fattar alla att du åker skidor.. svårare är de inte

sen har du bara stora kläder å snackar mer engelska än svenska så ska du se att de löser sig
sluta h8a
det du skulle sagt var:

"man sitter vid freeride jätte mycket, och tränar pretzels när ingen ser för att sen vara jätte bra när det gäller"
sluta h8a du då?

Hur blir man en Jibber?
på tal om folk med ascoola, baggy kläder, men som suger i parken:

Jag klär mig med rätt baggy kläder, twintips, spegelgoggles m.m. Men jag fullständigt (eller nästan) suger i parken, men kan jag inte få ha coola kläder ändå??
Jag åker för det mesta i "vanliga" pisten, och rätt ofta offpist, ibland/rättså ofta parken,
därför kanske jag inte äger, men jag tycker det är skönt med baggy och snyggt med spegelglas, m.m, så kan inte jag få åka i det då??

Hur blir man en Jibber?
jag tycker de är bra att alla skriver ogenomtänkta inlägg på freeride(blir kul att läsa).

de är kul méd uber coola gangstas(för dom är roliga att se).

sen tycker jag de är kul att åka skidor(för de är kul att åka skidor)

sen är de väl så som de är med skidåkning som med alla andra sporter och utövanden som finns, om du inte är bra så får man inte ha de som är bra, hihi. ganska kul ändå att man måste vara grym för att få ha något grymt, om du till exempel just tagit körkort och klarade dej precis(dålig förare alltså) får du inte köpa en, vi säger ferrari, även om du har mycket pengar å så för att du inte är bra. jaja orkar inte skirva mer.............

Hur blir man en Jibber?
bracke_slopestyle sa:

Jag klär mig med rätt baggy kläder, twintips, spegelgoggles m.m. Men jag fullständigt (eller nästan) suger i parken, men kan jag inte få ha coola kläder ändå??
Jag åker för det mesta i "vanliga" pisten, och rätt ofta offpist, ibland/rättså ofta parken,
därför kanske jag inte äger, men jag tycker det är skönt med baggy och snyggt med spegelglas, m.m, så kan inte jag få åka i det då??
Haha jo du får det, men du behöver ju inte gå runt så vanligtvis hahha.

Apropå så fattar jag inte hur nån orkade dra igång den här tråden igen hahaha.
Sen så säger man väl fan inte att man jibbar. Åka skidor duger jävligt bra för att beskriva vad man gör : ÅKER SKIDOR

Hur blir man en Jibber?
Att hävda "ironi" när man upptäcker att man kanske postat ett inte så genomtänkt inlägg är..uncool.

balanselius jag är med dej! Lås forumet! Jag skulle också kunna tänka mej en erfarenhetsgräns på minst 15 års skidåkning som ett lösningsförslag. Möjligen 10 års åkning och 5 års golfspelande, med minst 36 i hcp.

Senast ändrad:
Hur blir man en Jibber?
Jibberisch sa:
Att hävda "ironi" när man upptäcker att man kanske postat ett inte så genomtänkt inlägg är..uncool.

balanselius jag är med dej! Lås forumet! Jag skulle också kunna tänka mej en erfarenhetsgräns på minst 15 års skidåkning som ett lösningsförslag. Möjligen 10 års åkning och 5 års golfspelande, med minst 36 i hcp.
Kan inte tänka mig att du åkt speciellt mkt längre än 15 år?

Hur blir man en Jibber?
Köp minst 2 storlekar för stor jacka och byxor, gärna i totalt omatchande färg. Lägg till en ful hjälm liknande en störtkruka, samt en halvmeter för korta stavar. Sen själva åkstilen: Sitt ner bak på skidorna när du åker, samtidigt som du gapar och skriker massa flummiga ljud och uttryck. Klart.

Hur blir man en Jibber?
Degen har så rätt, så rätt. Ni kan skita i att argumentera mot det hon säger, för då kommer ni ändå bli hånade för era högst inkompetenta, felstavade inlägg.

Hur blir man en Jibber?
icemann sa:
Köp minst 2 storlekar för stor jacka och byxor, gärna i totalt omatchande färg. Lägg till en ful hjälm liknande en störtkruka, samt en halvmeter för korta stavar. Sen själva åkstilen: Sitt ner bak på skidorna när du åker, samtidigt som du gapar och skriker massa flummiga ljud och uttryck. Klart.
hahah stört skön förklaring på en "gangsta/jibber"

Hur blir man en Jibber?
icemann sa:
istället för att köpa kläder som sitter "rätt". jag menar, alla vet ju hur kläder som sitter "rätt" sitter. dom sitter ju "rätt" liksom. och självklart är det viktigt att det sitter "rätt", för tänk om man var "fel"! då skulle man sticka ut! hemska tanke!!! gör inget som sticker ut, var inte dig själv, gör inte som du vill, utan se till att gör allt som är "rätt" ! om du inte följer normerna riskerar du att kallas skitunge av äldre mer "mogna" och "intelligenta" personer. de personer som vet vad som är "rätt". varför dom vet vad som är "rätt"? ingen aning, men dom har i alla fall "rätt".

Hur blir man en Jibber?
H-T sa:
icemann sa:
istället för att köpa kläder som sitter "rätt". jag menar, alla vet ju hur kläder som sitter "rätt" sitter. dom sitter ju "rätt" liksom. och självklart är det viktigt att det sitter "rätt", för tänk om man var "fel"! då skulle man sticka ut! hemska tanke!!! gör inget som sticker ut, var inte dig själv, gör inte som du vill, utan se till att gör allt som är "rätt" ! om du inte följer normerna riskerar du att kallas skitunge av äldre mer "mogna" och "intelligenta" personer. de personer som vet vad som är "rätt". varför dom vet vad som är "rätt"? ingen aning, men dom har i alla fall "rätt".
Attentionwhores sticker ut. Emos är för det mesta attentionwhores.

Hur blir man en Jibber?
icemann sa:
Du har inte möjligtvis blivit uppdängd av en jibber? Du verkar ha en massa hat att ta ut över internet, men var lugn jag finns där för dig Icemann <3

Hur blir man en Jibber?
fan va trött man blir på snacket om emos. vad fan är en emo egentligen? finns det några speciella kriterer att uppfylla för att bli en emo? och om man uppfyller hälften, vad blir man då, halv-emo? va fan är det med folk o att placera in andra människor i fack och stereotyper. man blir ju så jävla trött

Hur blir man en Jibber?
asså de gäller o köra gangstajib bara.. typ som Hannes Tomani. han e en true gangstajibber som ba shreddar i parken. sjukt dope alltså ... watch out

Hur blir man en Jibber?
Asså låt dom va jibber om dom vill!!
Själv tykcer jag att dom har skön klädstil, fast det e pinit att se ut som en kibber om man inte kan åka typ

Hur blir man en Jibber?
Hahah, jag älskar freeride! Varje dag jag kollar in forumat så får jag mig ett gott skratt! Det är härligt att det finns vissa som är mera aktiva och håller igång för att roar oss andra, länge leve!

Jag tror inte alla är dumma i huvet här, bara en liten grupp som tar väldigt stor plats.

För övrigt så God Jul! (I Canada firar man julen idag och det är fortfarande middagstid.)

Hur blir man en Jibber?
Deg sa:
seriöst folks! gaah, jag skulle vilja tömma era hjärnor och fylla de tomma skallarna med bajs. denna tråd, som jag la upp, är förmodligen det mest ironiska inlägget som någonsin publicerats på freeride. ordet jibber måste vara det fulaste ord som finns, alla som utger sig för att vara jibbers och "jibbar" vill jag helst av allt skjuta ifall jag fick möjligheten. jag vill inte ses som jibber, kalla mig hellre ful och äcklig, men inte jibber. jag ser jibbers som en grupp mycket självkritikslösa och talanglösa småkids som försöker göra sig ett "namn" genom att söka b-spons. SÖKA B-SPONS? vart är skidåkningen, och världen på väg? åker på railjams långt ute på vischan för att vinna ett par jävla goggles och "visa upp er" och kanske, som höjdpunkt på karriären, medverka i freeridetv. man lägger inte upp bilder på sig själv, poserandes med skidorna och skidkläder i vardagsrummet, inte ens ifall bilden är tagen utomhus i dess rätta sammanhang. man tar inte bilder på sig själv iförd goggles framför datorn. det är mot alla moraliska regler. man lägger inte upp kassa filmer på sig och sina coola kompisar som åker kasst och är filmade kasst, komponerat av jendi mind tricks. noway, även det ett moraliskt brott. och att själv, SJÄLV, åka på trädgården på ett äckligt plaströr iförd skidglasögon eller för den delen mössa. har ni människor ingen som helst självinsikt? and please tell me, vad är grejen med att alltid kommentera alla artiklar som läggs upp på sidan, med sjukt risiga och ogenomtänkta kommentarer bara för att vara bland de första, och på så sätt få fler besökare på sin sida? vad jag inte heller förstår är dessa [skiddagar], NOBODY FUCKIN CARES! inte en jävel bryr sig hur många gånger du åkt skidor denna säsong, eller i somras för den delen. inte heller förstår jag mig på (nu är det mycket) alla dessa "jibbers" som klär upp sig inför skidrelaterade tillställningar. som tillställningen till ära tar på sig sina mest jibbaktiga kläder, för att visa att man är en riktigt cool bastard som jibbar på fritiden. helst med så mycket färger som möjligt.

vad är det coola med att vara känd via freeride? att alla, eller åtmistonde alla som besöker freeride relativt ofta, vet vem man är, varför vill man det? vill man vara känd för den som kommenterar i alla forum, på alla artiklar, men egentligen inte är bättre på att åka skidor än de flesta andra. är det inte åka man vill vara känd för, och bra på?
fan va jobbigt de e att läsa långa texter på freerideinlägg, håller nån med mig eller håller jag på å bli dysse?

Hur blir man en Jibber?
caroline var fick du allt hat ifrån? måste vara jobbigt att gå runt med det där inom sig. skönt att få ut de? (vet att de va en gammal tråd)

Hur blir man en Jibber?
wtf? dummeste tread'n jeg har sett. plis, dette er en side generelt for ski-kjørere. selv om man er freeskier trenger man ikke å hate på de som er jibbere. alle prøver å pushe sporten i den retningen de ser på som best/kulest. fuck haters!

Hur blir man en Jibber?
Deg sa:
seriöst folks! gaah, jag skulle vilja tömma era hjärnor och fylla de tomma skallarna med bajs. denna tråd, som jag la upp, är förmodligen det mest ironiska inlägget som någonsin publicerats på freeride. ordet jibber måste vara det fulaste ord som finns, alla som utger sig för att vara jibbers och "jibbar" vill jag helst av allt skjuta ifall jag fick möjligheten. jag vill inte ses som jibber, kalla mig hellre ful och äcklig, men inte jibber. jag ser jibbers som en grupp mycket självkritikslösa och talanglösa småkids som försöker göra sig ett "namn" genom att söka b-spons. SÖKA B-SPONS? vart är skidåkningen, och världen på väg? åker på railjams långt ute på vischan för att vinna ett par jävla goggles och "visa upp er" och kanske, som höjdpunkt på karriären, medverka i freeridetv. man lägger inte upp bilder på sig själv, poserandes med skidorna och skidkläder i vardagsrummet, inte ens ifall bilden är tagen utomhus i dess rätta sammanhang. man tar inte bilder på sig själv iförd goggles framför datorn. det är mot alla moraliska regler. man lägger inte upp kassa filmer på sig och sina coola kompisar som åker kasst och är filmade kasst, komponerat av jendi mind tricks. noway, även det ett moraliskt brott. och att själv, SJÄLV, åka på trädgården på ett äckligt plaströr iförd skidglasögon eller för den delen mössa. har ni människor ingen som helst självinsikt? and please tell me, vad är grejen med att alltid kommentera alla artiklar som läggs upp på sidan, med sjukt risiga och ogenomtänkta kommentarer bara för att vara bland de första, och på så sätt få fler besökare på sin sida? vad jag inte heller förstår är dessa [skiddagar], NOBODY FUCKIN CARES! inte en jävel bryr sig hur många gånger du åkt skidor denna säsong, eller i somras för den delen. inte heller förstår jag mig på (nu är det mycket) alla dessa "jibbers" som klär upp sig inför skidrelaterade tillställningar. som tillställningen till ära tar på sig sina mest jibbaktiga kläder, för att visa att man är en riktigt cool bastard som jibbar på fritiden. helst med så mycket färger som möjligt.

vad är det coola med att vara känd via freeride? att alla, eller åtmistonde alla som besöker freeride relativt ofta, vet vem man är, varför vill man det? vill man vara känd för den som kommenterar i alla forum, på alla artiklar, men egentligen inte är bättre på att åka skidor än de flesta andra. är det inte åka man vill vara känd för, och bra på?
hahahaha, overkill.

Hur blir man en Jibber?
jag fattar verkligen inte varför ihelvete de snackas så mke att man är gangster då man åker skider osv, då man är jibber är man en fett gangster tydligen..tytytyty, typ som då tom wallish har gjort en ny film... "åhh fan va gangster han är asså...har sett fler som har skrivit så, haha shiiit, vad händer ????

gangster är mer åt kriminalitet hållet än att vara en jibber, då man bara åker skider och hoppar runt.

Hur blir man en Jibber?
ja o mina bröder hade ett väldigt långt seriös prat om de där och en stor anledning till att man e jibber är att man sitter så mkt som helst specielt i närhet av ett hopp så åk till ett hopp sätt dig där så de ser ut som du ska hoppa fast du inte vågar sen sitter du där väldigt länge med feta baggiekläder, då e man BRUTALT JÄVLA JIBBdude/ gansgta wanksta

Hur blir man en Jibber?
jibber= kille/tjej som åker park! Jibba=ut å ha skoj i parken! du beöver inte ha några speciella kläder för att va jibber! så tycker jag iaf!

peace!

Hur blir man en Jibber?
bracke_slopestyle sa:

jag tycker bara det är coolt med "vanliga" människor som åker i sånt x)
däremot tycker jag det är jättekul när nån bortskämd p12 har jon olsson head pro models, henrik harlauts ställ, spy glajjer med spegelglas och sedan ramlar när han försöker göra 50-50 på en grön box x)

EDIT: oj haha gammal tråd ^^ märkte inte de :P

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp