Hur bygger man en Vettig BC kick?

• Trådstartare Trådstartare The_Snarf
  • Start datum Start datum
T

The_Snarf

Guest
Ja som rubriken lyder så undrar jag hur man bygger en vettig BC kick.
Eftersom jag är HoppKonstruktör och kameraman i "Gänget' så har jag redan baskunnskaperna.
Jag Kör på Taktiken
1.Lägga Lössnö i en hög
2. Gå i lössnön och packa den
3. Forma till Kickern i efterhand.
Nu när det är lite större hopp (2.m och högre) så blir detta lite jobbigt
Så Hur Bygger man en vettig Kick? Jag har provat alla olika lösningar jag kan komma på men ingen av de funkar.
Tack i förhand//
Johan

I snowboardfilmer och liknade bygger dem hoppen nästan som igloos. Alltså gräver ut block av packad snö och lägger dem som en grund och sedan fyller dom upp hoppen med ''lös''snö. Man behöver troligen väldigt mycket snö för det här.

Bygg med klossar av snö som du taget från de undre lagren i snötäcket. Byggen ram först och fyll igen med snö. Låt stå ett dygn eller två, serveras väl kyld.

MedlemJapaner sa:
Bygg med klossar av snö som du taget från de undre lagren i snötäcket. Byggen ram först och fyll igen med snö. Låt stå ett dygn eller två, serveras väl kyld.
Haha, Ska Väl testas imorrn! Föresten, Hur packat och hållbart Blir det? 360s tar en del på Kickern :D

Kebabmannen sa:
MedlemJapaner sa:
Haha, Ska Väl testas imorrn! Föresten, Hur packat och hållbart Blir det? 360s tar en del på Kickern :D
Fast du ska inte snurra på kicken, det gör du i luften.

Snow_flake sa:
Kebabmannen sa:
MedlemJapaner sa:
Butter 360/540...

om du har möjlighet så kan ni alltid prova ta med tre stycken plywoodskivor, sätt ner dom i snön så att dom bildar en "låda" och börja skotta. vad plywoodskivorna gör är att de hindrar snön från att rasa ner på sidorna! :)
dåligt förklarat men hoppas du förstår endå! ;)

Snow_flake sa:
det är ju snyggare så (som förr) ... men det är ju ganska aggresiv rotationsstart (svängen) på kickern nuförtiden... med typ nästan 90grader redan klart innan kickern är lämnad på riktigt typ :(

delta sa:
Snow_flake sa:
det är ju snyggare så (som förr) ... men det är ju ganska aggresiv rotationsstart (svängen) på kickern nuförtiden... med typ nästan 90grader redan klart innan kickern är lämnad på riktigt typ :(
haha, jo jag vet men jag kände att jag skulle lägga mig på kebabbens nivå.

Tillbaka
Topp