Hur gör du för att hålla dina skidbyxor uppe?

Willlmutt

Ny medlem
Som sagt, hur gör du för att hålla dina xxl-byxor uppe? (utan att det blir fult och knöglar sig)
Skärp, hängslen, gummiband eller knyter du kanske fast dem i jackan på något sätt? Vilket sätt är bäst och bekvämast? Eller gör du möjligtvis på något annat sätt?

PS1. jag har "bara" large och skärp funkar inte för mig, då man inte kan ha dom under midjan (vilket jag tycker är skönt)

PS2. mina hängslen är för korta och om jag tar på mig hängslena så sitter brallorna minst över naveln... (vilket jag inte tycker är så skönt)

När jag tittar på svaren så verkar det som ni missförstått mig, jag frågade bara vad ni tycker är skönast!

Senast ändrad:
Hahaaaaaa! Vilken jävla fråga..

lr så får dom hänga o slänga hur som helst o så drar du upp dom när de behövs

Det enkla är väl att du har ett par brallor som bara är "lagom för stora"
Klickade in på din profil och såg att du är 13, alltså KAN du antagligen inte få dem att sitta snyggt.

Själv är jag kring 180 och kör L eller XL. Lagom är den gyllene vägen.

Min fråga är nog snarare. MÅSTE man ha byxor som är 5 storlekar förstora? Varför ha kläder som är osmidiga att åka i? varför inte hitta kläder som sitter bra?

splendid sa:
Min fråga är nog snarare. MÅSTE man ha byxor som är 5 storlekar förstora? Varför ha kläder som är osmidiga att åka i? varför inte hitta kläder som sitter bra?
Osmidigt? Verkligen inte.

Hört talas om skärp?

okej jag har ett par byxor i XL baggy fit och jag är 168. det är jävligt stort och grymt sweet. och jag använder mig bara av ett skärp, så simpelt e det

haha måste du ha så stora byxor då??

på mina brallor kan man dra åt i själva byxan.. så det funkar om man drar åt som fan haha fast jag har iof inte xxl men dom e lite stora... :P

Tycker tråden spårar in på fel spår som vanligt då kläder kommer upp, ska det diskuteras ang om baggy är bra eller inte, varför man ska ha stora byxor osv kan ni väl ta det i de 150343430 trådar som redan finns ang den frågan?

Sen tycker jag att hängslen är the shit, bälten i all ära men hängslen är så mycket skönare. helt slappt och man blir mer rörlig!

Jag trycker i mig en jävla massa mat så dom passar, men måste ändå ha hängslen för annars hänger kaggen över och ut under jackan så det blir kallt.

Ja, jag skulle hängt tillbaks dem på sin galge i butiken och tagit ett par som passar.

Antingen har du en förfinad känsla för ironi eller så är denna tråd totalt idiotisk.

Man köper byxor i rätt storlek, eller med bra spänningsmöjligheter.

Asså ja undrar lite samma sak.. Mina byxor är sinnessjukt stora där nere, värsta disko..
Hur ska ja göra för att få dom mindre där? Tejp? Gummisnoddar? Sy in? HJÄLP!

Kruxelidux sa:
Asså ja undrar lite samma sak.. Mina byxor är sinnessjukt stora där nere, värsta disko..
haha du får väl testa dig fram, kan väl inte va så svårt att få tag i tejp eller gummisnoddar?

haha, grundidén med baggy style är väl att det främjar rörligheten. Om det nu är så stora kläder så att du har problem med det så kan du ju förslagsvis köpa mindre.

Kruxelidux sa:
Alla skidbrallor har ju bootcut, tyvärr. Funkar faktiskt jävligt bra att ha byxkanten innanför översta spännet.

vilket i-landsproblem.. man köper för stora kläder som man sen inte vet hur man ska bära för att dom bara ramlar av! vilken överraskning :O

Skärp brukar ju fungera bra :P

Sen brukar jag knäppa ihop jacka och byxor om det vankas offpist

Senast ändrad:
felix sa:
Håller med. Gillar man baggy, köp baggy kläder som är gjorda för att bäras baggy! Gör man skidmode-missen att bara gå upp i storlek ser man oproportionerlig ut.

För övrigt slår jag ett slag för hängslen! Kasar aldrig ner och sitter där det ska. Helst en hög modell så man håller snön ute när man åker puder.

Nojlas sa:
felix sa:
Håller med. Gillar man baggy, köp baggy kläder som är gjorda för att bäras baggy! Gör man skidmode-missen att bara gå upp i storlek ser man oproportionerlig ut.

För övrigt slår jag ett slag för hängslen! Kasar aldrig ner och sitter där det ska. Helst en hög modell så man håller snön ute när man åker puder.
Kan du länka någon sida där jag kan köpa hängslen? Har ej hittat något som passar sig, vill ha hyfsat breda

Såhär är det ända rätta sättet att hålla brallorna på plats!
21146.jpg

chriis sa:
Nojlas sa:
felix sa:

Kan du länka någon sida där jag kan köpa hängslen? Har ej hittat något som passar sig, vill ha hyfsat breda
Skön 4 års bump :D

Tillbaka
Topp