Hur gör jag 540?

Anton16

Ny medlem
Hur gör jag 540?
jag kommer runt 360 rättså lätt men när jag ska göra 540 låser det sig :S jag kommer bara runt 360.. nån som vet hur man gör?

Senast ändrad:
Hur gör jag 540?
ord^ fortsätt kolla runt axeln gör i ett större hopp så behöver du inte ta så mycket heller höhö. luta dej inte framåt när du landar.

Hur gör jag 540?
För att förenkla själva rotationen och balansen ska du gärna lära dig 360´n med någon enkel grab, sedan är det bara att tänka att du gör en vanlig 360 (med någon grab..) med en snabb 180 på slutet.

Hur gör jag 540?
titta runt axel... finns typ 571987593759872 sånna frågor om snurr... Runt axeln är det som gäller

Hur gör jag 540?
du är för rädd de är de!! nån jälva skruv i skallen på dig som ska veck !

Hur gör jag 540?
tre punkt sextio hihi. palla punkten.

för att göra fem punkt fyrtio ska du snurra ett punkt åttio grader mer än en tre punkt sextio

Hur gör jag 540?
eller ett seriöst svar... när du lärt dig att göra 360 hur bra som helst så du är 100% säker så åker du upp i liften, och sen är trixet att klara 540 att inte fästa blicken (sluta kolla över axeln) i landningen man gör på 360 utan fortsätt kolla över axeln tills du ser kicken du nyss hoppat ifrån, då är det dags att stanna :)

Sen om du ska lära dig 720 så är det samma sak som detta... samt att du inte ska tänka 540+180 utan det blir lättare om man tänker 360+360... då 540+180 är 2 trick man landar baklänges i och det vill man ju inte göra i en 360 :D

Hur gör jag 540?
kör en rätt snabb 360.( antar att du kör i mindre hopp? ) När du kommer runt 360 så fortsätter du bara å snurra, kolla över axeln för å inte tappa rotation. I större hopp såe de bara att ta iu som en 360 kjankjse lite mer och sen bara 0vriuda runt siusta.

Hur gör jag 540?
Om du kör utan grab (som du antagligen gör de första gångerna) tänk på att håll ihop kroppen i luften, lite kanonkulestil och ha kontroll hela vägen runt, det ska nog hjälpa.
Och titta runt axeln. såja

Ha det

Hur gör jag 540?
Jag fattar inte att alla säger "fortsätt kolla över axeln" jag skulle dö om jag gjorde så, jag gör en 360 sen så fäster jag blicken på landningen och vrider kroppen en 180 till. Då ser man landningen nästan hela tricket, sjukt läskigt att fortsätta kolla runt axeln?

Hur gör jag 540?
forbanna emo.

checkit, du kommer inn mot hopped, tar i en del med armene og la rotasjonen komme, snurr 1,5 runder og stomp it down clean - SWITCH!

not hard, at all.

Tillbaka
Topp