Hur gör jag en 270 snurr upp på min rail?

• Trådstartare Trådstartare Brorsan007
  • Start datum Start datum
B

Brorsan007

Guest
Tjenare!
Jag har snart försökt i en timme att göra en 270 snurr upp på min backyard rail...
mitt problem är att jag inte klarar att snurra upp på railen tror jag. jag klarar det hur lätt som helst på backen men inte upp på railen :/ har ni några några tips? :)

om du klarar det lätt på backen så gör likadant upp på railen.
bräda eller skidor?

Skidor! glömde det :s men jag tror att jag ska lägga på mer snö på "hoppet" för att det är inte stort... men jag ska prova att bara göra som på backen imorgon!

Oavsett om du kör kick framifrån eller sidekick så måste du trycka ifrån så du får höjd för att lättast landa just 270.

Om du ser något eller tänker på hur du kollar när du snurrar så försök inte kolla efter slutet på railet för då måste du vrida överkroppen/huvudet lika mycket som en 360 vilket gör att dt känns svårare och man tar gärna i extra vilket kronglar till allt.

Bättre att fästa blicken i början av railet när man kommer runt 180 och sen bara vrida till det sista med antingen bara underkroppen eller släppa blicken och vrida hela kroppen 90, det gör 270in både enklare och lugnare

När du sen står på boxen railet så är det bara vrida huvudet hur man vill men ska man snurra på box/railet så kan man kolla mot slutet om du vill göra frontside switchup eller frontside av. Ska du köra backside snurrar så har man kvar blicken bakåt mot början av boxen/railet :)

Senast ändrad:
Jag tänker bara att ja ska trycka ifrån en 360 men stannar upp den över railen! Efter ett tag så går det på automatik! :) Fortsätt träna grymt skönt trick! :D

Tack för svaren! har precis byggt på sidekicken lite ska prova om en timme! :D

Du kan ju alltid filma ett par försök så är det mycket lättare att ge feedback på vad du kan ändra för att sätta tricket!

Lycka till!
/Jeppe

Prova med en större kick eller mer fart

jag brukar göra första 90 graders rotationen med överkroppen och sedan fokusera på att underkroppen kommer runt. brukar bli mycket mer kontrolerat eftersom man lättare kan holla koll på hur mycket man ska rotera. + att om man inte snurrar med skidorna ifrån kicken slår man inte i railet på samma sätt som man annars brukar göra
jag tyckte de lät konstigt i början men när man tästar de fattar man ;)
Good luck

jag tror farten är lungn som den är, när jag lärde mig det här tricket var det poppen som var problemet se till att trycka ifrån så mycket det går så du lämnar kicken med helt sträckta ben, sen är det väll som andra säger sök runt vänster axel med blicken för att se till att du kommer runt ordentligt, sen när du börjar landa på railet kan det vara svårt att komma till slutet, dvs att du glider av för tidigt. då gäller det att experimentera med hur du kommer upp på railet, prova åka inte lite mer på vänster sidan av kicken eller prova höger sidan osv, kanske lite mer sned vinkel in till railet så du inte åker helt rakt inpå sov, lycka till

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp