hur gör man typ

porky

Ny medlem
hur gör man typ
hur gör man så bilden skakar till lite snabbt i en film som typ en liten jordbävning.

så som clown school har i http://www.zapiks.com/clown-school-fuck.html vid 03.33 o flera ställen?

vill gärna lära mig, vilket program är det för effekten isåfall också?

snälla säg inte pan o crop funktionen i vegas.

Senast ändrad:
hur gör man typ
Kruxelidux_ninjamaster sa:
Det är väl igentligen bara att ta pan/crop grejjen i vegas å flytta runt lite :))
I så fall skulle ju bilden hamna fel, asså det skulle bli mer svart på ena sidan än den andra om du kör pan/crop o flyttar i sidled. Om du kör vegas, testa o dra pancrop saken lite till vänster samtidigt som du zoomar in lite o sen återgår du till ursprungsläget. Inte testat själv, men kan funka.

hur gör man typ
M-attee sa:
Kruxelidux_ninjamaster sa:
Det är väl igentligen bara att ta pan/crop grejjen i vegas å flytta runt lite :))
I så fall skulle ju bilden hamna fel, asså det skulle bli mer svart på ena sidan än den andra om du kör pan/crop o flyttar i sidled. Om du kör vegas, testa o dra pancrop saken lite till vänster samtidigt som du zoomar in lite o sen återgår du till ursprungsläget. Inte testat själv, men kan funka.
Jomen man zoooomar ju inte lite innan man flyttar runt, sen pröva jag nu och det är ju bara att sätta bilden i ett läge, kopier pointen och pasta in den igen, då gick det rätt snabbt :D

hur gör man typ
Testade nyss på ett klipp och det blir faktiskt rätt bra, zooma in ett steg, dra åt sidan o sen tillbaks o zooma ut, blev bättre än jag trott

hur gör man typ
alltså säg inte pan o crop mer o förklara hur, så pantad är ja inte:P alltså pan o crop har ja testat o därför frågade jag om anledningen till ett snyggare effektivare sätt.

hur gör man typ
att scripta i AE är ju det mest rutinerade sättet att få den typen av viggle i ett klipp:)

H-J sa:
lånar tråden lite, det är en grej ja oxå undrar hur man typ gör,
https://www.freeride.se/video/nick-mullins-1/ den effekten som är från 00:18 - 00:20 asso att det flimrar i övergången, hur gör man det?

vet att de e många som använder den sorts övergången och vill nu själv kunna göra den med :D
Light leaks:) man kan antingen ladda ner(''köpa'') lightleekssimulationer/effekter från nån sida på nätet eller så kan man försöka göra det manuellt i aftereffekts.. Det senare har sin fördel i att man själv kan bestämma hur den ska se ut mm.
Det kan bli snyggt om man gör det själv men sannolikt kommer det se ut som skit eftersom att det både är svårt och tråkigt. Men om du har tålamod och kan aftereffekts så är det ändå värt att testa:)

Tillbaka
Topp