Hur kommer man till Kitzbühel??

JohannaR

Ny medlem
Hej!
Ska åka ner till Kitz vecka 8 men hittar inget direkt billigt sätt att ta sig ner på. Den närmsta flygplatsen är väl Salzburg (?) men det finns inga billiga biljetter dit. Är det någon som har nåt tips på hur man ska ta sig ner (tåg, flyg är de enda alternativen). Har hittat billiga flygbiljetter till München men därifårn är det dyrt med tåg. Vore väldigt glad om ni kunde hjälpa mig med det smidigatse och billigaste sättet att ta sig till Kitz.

MVH
Johanna

från münchen kan man fixa flygtaxi till innsbruck för 30€, måste förbeställas dock, vet inte hur man gör det i sverige, kan ju alltid ringa någon tirolisk resebyrå, väl i innsbruck borde man kunna ta ett tåg till Kitzbühel.

Är det inte billigare att ta tåget direkt från munchen då. har för mig att jag betalade ungefär 45 euro till Landeck från munchen förra året, och det är längre än till Kitz.

Från Munchen är det lättast att åka med Four Seasons:

Austria Direct - Four Seasons Travel

E-Mail office@airport-transfer.com
Telefon (089) 975-9 29 71
Telefon +43 (5 12) 58 41 57
Telefax +43 (5 12) 58 57 67

Till Kitz billigt?
- Flyg med från Ryan Air från Skavsta eller Västerås till Linz via London och ta tåg eller buss därifrån till Kitzbuhel. Alternativt flyg till Bergamo i Italien med Ryan Air och tåg eller buss. Jag skall testa att flyga Skavsta London Linz i morgon och kan berätta mer hur det funkar senare. Man får vara uppe med tuppen men en enkelbiljett går på kanske 500 spänn så det kan det ju vara värt. Bäst att kolla vad skidorna kostar att ta med.

Mvh Nicke

Tja var en säsong i kitz för några år sedan då var det enklaste att åka med lion alpin flygstol eller bussplats Men det kostar ett par kronor mer. Ha så kul på the londoner med short and curly.

Från München kostar tåg till Kitz ca 30€. Tågen går i stort sett varannan timme och det tar bara ca 2 timmar (inkl byte Wörgl). Riktigt smidigt, köp biljett när du har landat i München (till skillnad från SJ blir det inte dyrare om man köper precis innan avgång). Annars finns som Rasmus säger ovan Four Seasons travelservice, kostar ca 50€ enkel väg, ska bokas i förväg och de möter med en liten skylt och tar hand om bagaget om man ler snällt.
Ska man flyga med Ryan Air är Salzburg det som är närmast Kitz, ca 7 mil. Dock är tågförbindelserna Salzburg-Kitz inte de bästa men det går bussar från centrala Salzburg, några minuter med taxi från flygplatsen eller 15 min till fots.

/y

Tack för alla tips! Jag antar, eftersom ni vet hur man tar sig till Kitz, också har varit där så har ni några andra tips om vad den bästa åkningen finns, både i och utanför pisten, och var det är roligast att festa, får ni gärna berätta!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp