Hur lagar man premier snowskate?

erisve

Ny medlem
Har köpt en premier snowskate wood, för ca 1 månad sen.

Men den har redan blivit helt repig och plasten har gått igenom på flera ställen.

Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av att laga premiers snowskates.

Det kanske funkar med epoxy?

Är det greppytan eller belagsidan du menar?

Greppytan är nog svårlagad. Det är nog bara att köra till det blir för dåligt och sen byta hela.

Belaget lär man väl laga som en vanlig skida med belagstång eller annan ptexprodukt. Det lär väl också gå att stansa och byta ut belag om man känner sig riktigt seriös. Jag vet inte vad en sån där kostar, men det känns ju lite överdrivet att ge sig in på avancerade reparationer på en så pass enkel pryl. Lite ptex, en vass sickel och ett glatt humör räcker långt tror jag.

det är belaget som är är sönder...

jag har provat å laga det med expoxy och det verkar funka ganska bra, fast glidet försämras ju helt klart.

Jag har en likadan (premier team wood red:) fast mitt belag har låstnat i kanterna men då är det ju epoxy som gäller;D så om det är nån annan som har en likadan som är i princip oandvänd lägg på ett lager med epoxy runt kanterna så slipper ni att det låstnar!

om jag hade hafft samma problem som dig hade jag nog lagat med epoxy och sen vallat på det (jag har ej provat men så skulle jag göra)

Belaget är samma material som på skidor så man bör väll laga på samma sätt (jag har ej behövt det ännu

nypriset på min var 1200:- men jag köpte min på rea för ca 600 ;D

Astar sa:
Jag har en likadan (premier team wood red:) fast mitt belag har låstnat i kanterna men då är det ju epoxy som gäller;D så om det är nån annan som har en likadan som är i princip oandvänd lägg på ett lager med epoxy runt kanterna så slipper ni att det låstnar!

om jag hade hafft samma problem som dig hade jag nog lagat med epoxy och sen vallat på det (jag har ej provat men så skulle jag göra)

Belaget är samma material som på skidor så man bör väll laga på samma sätt (jag har ej behövt det ännu

nypriset på min var 1200:- men jag köpte min på rea för ca 600 ;D
Var köpte du din snowskate? Är sugen på att köpa en nämligen :)

jag köpte min på junkyard när dom hade rea typ nedsatt pris samt typ 40% rabatt ;D

Max_H sa:
gör såhär:

1. gå till sidan: http://www.google.se
2. skriv in "snowskate" i sökfältet
SIMSALABIM! nä det är inget trolleri, det finns faktiskt en helt fantastisk sida på internet som hjälper folk att hitta saker så slipper forum fyllas av onödiga frågor.

3. slutligen, lägg in google.se som ny startsida i din webbläsare så sparar du mycket tid. det tar nämligen bara nån sekund att söka där, jämfört med att ställa frågan i ett forum och vänta på svar (kan ta flera dagar och ibland får man inte ens svar)

JockeSki sa:
Max_H sa:
gör såhär:

3. slutligen, lägg in google.se som ny startsida i din webbläsare så sparar du mycket tid. det tar nämligen bara nån sekund att söka där, jämfört med att ställa frågan i ett forum och vänta på svar (kan ta flera dagar och ibland får man inte ens svar)
man får alltid ett svar nuförtiden pga av stavfel elr nåt annat :P

det finns ju inte ens nån snö, hur fan har du gjort sönder den? åkt på asfalt? Tygla hästarna och vänta på snön så återuppkommer inte felet.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp