Hur långa/korta skidor har du?

robhimself

Ny medlem
kenare , tänkte kolla upp hur långa skidor ni har där ute? Jag är ca 180 och kör på ett par scratch 174cm. Hur funkar det att jibba med ett par jämnlånga skidor?

jag är 177 och har 178cm scott p.3(mittmonterade). De funkar utmärk för mig att köra med den längden

Jag är 142 och kör med 131 på skidorna, de funkar för mig i år, men nästa år blir de nya skidor,stavar och pjäxor :P

Mina jibbskidor är 185 och jag är 174. Det funkar bra, inga problem att snurra tycker jag. Truckdriver är grymt skönt med längre skidor, iaf. om man har tankar om att ta tag långt fram... 190 funkar ganska bra det med faktiskt!

Mina jibbers är 171, jag är vell ungefär samma nu men var kortare när dom köptes. Tycker det är skönt med lite längd, och ifall jag köper något bredare blir det nog 180+ eller så!

Förstår inte er som har kortere skidor än er själv, speciellt inte decimeter kortare. Känns ju som blades -men är vell en smaksak.

Jag är 178 cm lång å har nyinköpta 175or tror det kommer passa mej perfekt innan hade jag 159 mjuka fujative som var alldeles för korta !;)

ja e 173 å kör på 171... känns inte så långa om man har mittmonterade...

jag är 183cm och åker me 176cm salomon dumont skidor nästan mittstälda :P funkar bra för mig :P

Jag är 166cm med 161cm skidor, funkar perfekt! men kanske bytar till ca 10cm längre skidor senare för jag befinner mig i ett växtanfall

Senast ändrad:
Jag är 168-170cm kör high society classic 08/09 177cm.

edit:

jag är 170cm och kör med 181cm rossignol s4

Senast ändrad:
jag är 178, kör med 181 långa Atomic lagg(puder, big) respektive 172långa head mojo (jibb,park), Funkar utmärkt!

Ni menar alltså att vikten inte spelar någon roll?

Jag är iaf 182cm och kör på ett par 179cm långa PE..
hade gärna haft längre om jag vart tyngre (72kg) eller kortare om jag vart lättare..

seriöst, vikten spelar nästan större roll än längden.

Jag är 178cm och mina Scratch BC är 178... Jag drar 360 flat med stavtagar fart så visst fan går det o jibba med riktiga skidor också!

jag är 145 och kör på 140 långa, sen åkar jag bara i park typ.

jag är 145 och kör på 140 långa, sen åkar jag bara i park typ.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp