Hur många kg?

Pelly

Ny medlem
Hur många kg?
Börjar närma sig avresedagen... Ska till Banff med en kompis och stanna ett halvår. Har inte riktigt fått klart för mig hur mycket man får ta med på planet utan att behöva pröjsa.

Flyger med Continental och de säger att man får ta en skidbag plus en annan väska på max 23 kg. Medan MyPlanet har sagt att man får ta med 2 x 22 kg, plus skidbag...

Om Continental har rätt blir det svårt... 23 kg fixar man väl rätt snabbt...
Är det nån som flugit med dem förr, med långtidspackning med, som vet nåt annat, dela gärna med dig!

Tack på förhand

Hur många kg?
Stoppa lite extra i skidfodralet. Skidfodralet brukar gå som sportutrustning har jag för mig. Ofta är där en maxgräns på ca 30kg där som man kan utnyttja, men det är ju olika på alla flygbolag...

Hur många kg?
Du måste höra från flygbolaget, det är ju deras personal som kommer att stå i incheckningen och ge dig dryga böter om du har för mycket prylar. De gånger jag flugit med Continental (två gånger tur och retur till USA) har det alltid varit 2x32 kg, plus 10 kg handbagage. Skidväskans storlek brukar inte vara något problem, den går som oversize. Det enda det innebär är att du inte plockar den från bandet när du kommer fram utan den kommer på ett speciellt ställe med andra otympliga prylar. Dock är det rätt så lätt att oversizeväskorna kommer bort på vägen, så se till så att du har märkt dem med namn och telenummer så att du får tillbaks dem.

Hoppas att det hjälpte.

Jessica.

Hur många kg?
Ett annat tips är att boka ALLA flygresor på samma biljett så du inte får inrikes-vikt och utrikes-vikt blandat, då får du pröjsa bigtime övervikt. Packa aldrig skidbagen för full så den väger över 20 kilo är mitt tips, det brukar strula för mig, och som sagtm kolla biljetten innan, ofta så har tex kilroys billiga biljetter bara EN väska som ingår på biljetten. 2 x 32 kilo brukar vara inklusive skidbagen. Mvh David

Hur många kg?
Hola! Som sagt proppa skidbagen.. min vägde 11 kg, min andra väska 29 och den tredje 15 lr nå sånt,
fick betala 300 i övervikt! Jag åkte med Austrian Airlines. Men man kan aldrig säga säkert.. det hetaste tipset är nog ändå att ta fram det allra charmigaste jaget eller visa att du har gråtit farväl en minut tidigare ;) lycka till.. Pyss

Tillbaka
Topp