Hur mkt air för backflip?

Det perfekta Backflip hoppet... jag tycker själv att det är skönt med ett långt big jump med relativt brant kick. Så är det bara att hänga ut. Men dom hoppen är svåra att bygga själv för hand. Åk till närmsta park och kör det i ett stort och fint

ellet sa:
Min personliga mycket viktiga åsikt skulle tippa på att du behöver 0.453 nanosekunder
haha! låter i och för sig mer rimligt än 3 sek airtime :P är det första gången du ska prova backflip är mitt tips att bygga en brant kicker som gör att du automatsikt påbörjar din bakåtvolt. bygger du en flack kicker får du jobba mycket mer för att komma runt, det funkar fint om du vet hur du ska göra, men är inget att rekomendera första gången. du behöver inte alls mycket airtime, det går att göra backflip i små hopp utan problem. lycka till! :)

Jag testade på ett hopp med ca 2 sec air. Perfekt landning första försöket :)
Se till att känna hoppet riktigt noga innan du ger dig på backflip, du vill verkligen inte overshoota eller komma för kort!

stay_tuned sa:
ellet sa:
Min personliga mycket viktiga åsikt skulle tippa på att du behöver 0.453 nanosekunder
haha! låter i och för sig mer rimligt än 3 sek airtime :P är det första gången du ska prova backflip är mitt tips att bygga en brant kicker som gör att du automatsikt påbörjar din bakåtvolt. bygger du en flack kicker får du jobba mycket mer för att komma runt, det funkar fint om du vet hur du ska göra, men är inget att rekomendera första gången. du behöver inte alls mycket airtime, det går att göra backflip i små hopp utan problem. lycka till! :)
Tack! Men det är tyvärr inte första gången. Jag ska bara försöka bygga det bästa backflip hoppet ever (Med en skoter som "fartgörare") ^^

Senast ändrad:
SverigeTomten sa:
Jag testade på ett hopp med ca 2 sec air. Perfekt landning första försöket :)
Se till att känna hoppet riktigt noga innan du ger dig på backflip, du vill verkligen inte overshoota eller komma för kort!
jojoojo 2sec .... -_-'

Du behöver inget stort hopp alls! bara du vågar trycka ifrån i stället för att bara slänga dig bakåt

asså va är det för någon fråga egentligen? vem vet hur lång tid i luften man behöver för att göra en backflip i snitt typ?

det är sjukt olika beroende på hur stort hopp man tar och hur snabbt du spinner

Fbergman sa:
Du behöver inget stort hopp alls! bara du vågar trycka ifrån i stället för att bara slänga dig bakåt
Jag har gjort bflip förut, jag bara undrar hur det perfekta hoppet ska vara enligt er? Stort? Litet? Mkt kick? Lite Kick? Brant landning? osv.

Sekunder hit och dit. det är väl bara bygga ett hopp med brant kick och testa. du kommer dock att bli lurad, när du väl har satt din första backflip och börjat öva lite på den så kommer du märka att du inte behöver ha en större kick en upp till knäna för att komma runt. en chill backflip däremot måste ju vara ett hopp som har ett platå på minst 14 meter med floater kick så man verkligen hänger runt den. ett hopp som man kan lägga en dubbelbackflip och ha kontroll över är lagom stort för att lägga en chill backflip.

Tillbaka
Topp