Hur nycket väger skidorna?

11an

Ny medlem
Hej, har ett par toktunga 7 24 pro och är intresserad av ett par lättare offpistlagg för skidbestigning/randonne. Har inte hittat information om vikter hos tillverkarna men om nån har koll på någon sida med jämförelser eller liknande så får ni gärna bidra med den.
Annars kan vi ju göra det till en tävling, vem har lättast respektive tyngst skidor så lämna:
Märke/modell/längd/bindning om dessa är på vid vägning!
Samt vikt!

2 skidveckor kvar innan sommaren grrr!

Skaffade dig starkare benmuskler, och muskler över huvudtaget så går ju det ann!

Jag kör på HEAD MadTrix MOJO 177cm Tyrolia MADFLEX

Väger som attan, typ 3,5 kilo per skida eller om det var båda som vägde 3,5 kilo kommer inte ritkigt ihåg, men var nog båda om man tänker efter!!

Tja mer muskler behöver jag inte snarare mindre att släpa på. Väger 100 kg och har ben som inte går i ett par jeans av storlek 34, dom fastnar alltid på låren, skitjobbigt! db skies vekar ju gryma , goode hittar jag inge pris på, hmm.

Kimbadar jag tror att dom väger 3.5 kg styck. väg dom så får du se.

Fler svar önskas.

Kolla de skidtillverkare som gör skidor specifikt för randonné ex. Black diamond ,K2:s Shuksan, och Trab.

Mina egna (de tyngsta):Fischer BigStix FX8.6FTi 190cm, Marker 9.2 racing EC14 =3,65kg /skida
(turgrejer): K2 X15 188cm, Fritschi Diamir =2,7 kg /skida

Tillbaka
Topp