Hur ska man göra?

aberg87

Ny medlem
Hur ska man göra?
Har tänkt att dra och raila lite nu, men har några problem..ingen ishall i närheten och sist jag provade med pressening, vatten,diskmedel för att glida gick det inget vidare :D Nån som har erfarenhet av detta? Vad det ska vara för underlag, vad ska man ta till för medel osv?

schysst om ni svarar :)

Hur ska man göra?
jag och en kompis har tränat genom att stå på en studsmatta och enkelt kliva ut på railen....
8meters up,down rail blev
3,5 eller 4,5meters down rail. :)

Första gången jag railade nu i somras, haha :)

Hur ska man göra?
Hej, idag har jag provat en del olika glidmaterial för sommarrailing...

1: började med pressening, vatten och såpa men det gick inget vidare, det var svårt att få den uppsträckt dvs den knycklade ihop sig.

2: sedan tog vi en plastremsa våran var ca tio meter lång, farten ökade betydligt och vi var snart uppe på railen ( vi hade alltid vatten och såpa) men eftersom att vi inte hade ngt annat material så kom vi alldrig upp. Men vi kom fram till att det krävs ett bytydligt hårdare underlag för att få farten. Så imorgon ska vi köra med det uppsträckta plastet, vatten, sopa och plywood skivor under... kommer funka suveränt...du kan få info imnorgon om du vill. oj såg först nu att detta var ett gammalt inlägg men detta är bara ett förslag även för er andra som ska prova..

/KD

Hur ska man göra?
Kabelmatta. Det brukar finnas en stor orange rulle där byggjobbarna jobbar. Det är ett slags plastnät för att skydda kablarna under jorden.
Byggjobbare brukar vara sjyssta om de är dalmasar, så då får du säkert låna några meter från dem =)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp