Hur skall jag göra?

Prahna

Ny medlem
Hur skall jag göra?
Jag köpte ett par Oakley square Wire 2.0 idag och nu vet jag inte om det var dumt eller inte...
Jag har öppet köp i 14 dagar så jag kan ju alltid byta/få peng tebax.
Då känndes det asbra men nu när man är vid sina sinnes fulla bruk så känns 1850kr lite i mesta laget...man kan ju få 2 glasögon för de pengarna....

Vad skall jag göra?

///Mats

Hur skall jag göra?
käka upp kvittot! Då har du ingen möjlighet att gå tillbaka ;) Köpte just ett par andra oakley för 2300 så jag vet hur det känns..

Du vet väl att: Den som har mest prylar när han dör vinner"

Behåll dom! Tänk va lycklig du ska bli nästa säsong när du plockar fram dem till säsongsstarten!

Hur skall jag göra?
har du dom pengarna och tycker dom är snygga så är det väl bara att ha kvar dom. det är ju bara pengar du talar om!

Hur skall jag göra?
ArcTracer, tack för ditt trevliga bemötande.

Jag har kollat på glasögonen en längre tid och visst de är snygga på. Dock så var de inte så bra när man kom ut i ljuset, man får kisa trots att de är så dyra...inte bra.
Orsaken till att jag frågade är att jag vill ha lite support då jag inte varje dag köper så dyra solglasögon. Nu är det inte så att jag är fattig och ångrar mig därför utan för att jag helt enkelt tycker att de inte känns riktigt värda pengen(läcker in ljus). Detta kunde jag omöjligen ha upptäckt i affären...
Sedan är det ingen SKAM att gå tillbaka med en pryl om man har öppet köp. Tycker det är mer pinsamt om man inte är så mogen att man vågar häva ett köp för man är rädd för att andra skall tycka.....
Är man inte nöjd så är man inte det.

///Mats

Hur skall jag göra?
Klart du skall behålla dom. Oakley är ju ett jättecoolt märke som förser farbror Bush´s fredsälskande styrkor med utrustning. Dom bara måste man ju stödja med ett par 1000-lappar. Tänk att få se världen genom samma brillor som en älskvärd, beväpnad, triggerhappy redneck. Det härliga flitret förstör effektivt alla nyanser av rätt och fel, beväpnad terrorist eller kvinnor och barn. Prenumerera gärna också på http://www.oakley.com/featured/warroom så du håller dig uppdaterad.

Hur skall jag göra?
Har beslutat mig för att lämna tillbaka dem då de inte motsvarar mina krav.
Jag kommer kolla på nått annat märke denna gång.

Har någon testat Arnette?

///Mats

Hur skall jag göra?
Hallå.

Ett annat tips är ju att släppa attityden och göra som jag gjorde i helgen. Jag åkte till Clas Ohlson och inföskaffade ett par brillor till det överkomliga priset av 59 riksdaler.

Moderiktig modell: Kolla bara videon till Beastie Boys` låt Sabotage.
Vi pratar alltså riktiga Kojak-pilotisar.
Kromade bågar och glas.

Ni som oroar er för min syn kan jag bara säga att de är polariserade så det är ingen fara.

Dessutom kan jag tappa bort dem och köpa nya 34 gånger innan jag har lagt ut 2000 kr.

Lev väl i solen.

//Lindgren

Hur skall jag göra?
Jag är mer inne på den billigare linjen, typ 200-500 kr och då kan man fortfarande hitta polariserade om man vill. Solglajjer är ju förbrukningsvaror, inom några veckor kommer man alltid råka sätta sig på dom eller tappa dom i sjön. Och om det visar sig att man fortfarande har kvar dom intakta efter ett år så kan man ge sig tusan på att dom blivit omoderna.

Hur skall jag göra?
Grattis till ett bra val, Mats.

Impulsköp brukar funka bäst när det gäller lite billigare prylar eller skidutrustning.

...så nu är det väl bara att åka till Clas Ohlson och införskaffa 34 par pilotbrillor? ;-)

//Lindgren

Hur skall jag göra?
Ja du, testa ett par Quiksilver solglasögon, coola och även ett bra utbud på linser.
Verkar som om man fattat fel gällande polariserade linser, det är inte det som skyddar ögonen utan det är uv-skyddet som gör det.
Polariserat tar endast bort reflexer på snö och vatten.

Hur skall jag göra?
Jag har nu köpt 34 par claes ohlsson pilotbrillor på er inrådan...

Närå skoja bara
Men kom gärna med tips på bra glasögon.

///Mats

Hur skall jag göra?
Jag köpte ett par Oakley solbrillor förra sommaren för 1770:- och är hel nöjd med dem. Jag har ganska höga krav på bra linser i solglasögon då jag fiskar, paddlar mm och kräver att de skall fungera bra i sol likväl som i regn.

Jag tycker Oakley uppfyller de kraven. Så ställ dig först frågan vilka krav du har på dem. Skall de hålla en säsong eller flera år? Skall du använda dem i alla väder? I de flesta tidpunkter?

Finns billigare bra brillor också men vill man ha riktigt bra linser så håller jag nog Oakley bland de främsta.

Hur skall jag göra?
Jag köpte ett par OK solbrillor förra sommaren för 177:- och är hel nöjd med dem. Jag har ganska höga krav på bra linser i solglasögon då jag fiskar, paddlar mm och kräver att de skall fungera bra i sol likväl som i regn.

Jag tycker OK uppfyller de kraven. Så ställ dig först frågan vilka krav du har på dem. Skall de hålla en säsong eller flera år? Skall du använda dem i alla väder? I de flesta tidpunkter?

Finns dyrare bra brillor också men vill man ha riktigt bra linser så håller jag nog OK bland de främsta.

Hepp

Hur skall jag göra?
Har nu köpt ett par Oakley XX brillor för 900kr nåntig och jag är mycket nöjd. De har inget smygljus från sidor/ovan som Squarvire och de är billigare, jag är asnöjd. Kan rekomendera dessa helt klart.

///Mats

Hur skall jag göra?
Varför köpa så dyra glasögon? Man tappar elelr super ALLTID bort solglasögon iaf. Jag har säkert ägt hundra solglasögon i mitt liv och idag har jag inte ett par kvar. Alla har tappats/supits bort eller gått sönder. Köp ett par sletna på HM istället och ha de typ 1 vecka, tappa bort de sen kan du köpa nya fräscha. Helt klart bättre=)

Hur skall jag göra?
Man köper oakley för kvaliteten....Dessutom så har jag haft mina förra 0.4 oakley sedan -95....så man måste inte tappa dem :)
Man kanske blir mer rädd om dem om de kostar 10gggr mer...

//Mats

Tillbaka
Topp