Hur ta sig från Saint Foy till La Thuile på enklast sätt?

Hej!

Vi är 5 st som ska åka ner till Alperna V9. Vi har sett Saint Foy och La Thuile och funderar om man skulle kunna kombinera dessa två orter med 3 dagar i varje och hur man tar sig emellan. Verkar finnas nån liten väg över berget men den kanske inte är öppen? Den kommer i alla fall inte upp som något alternativ på Google maps. Har nån något annat alternativ att kombinera Saint Foy eller La Thuile med? Vi söker väl lite mindre ”pärlor”

La Thuile hänger ju ihop med La Rosiere, så är väl bara åka dit och sen ta liften? Eller vill ni absolut bo i La Thuile?

La Thuile hänger ju ihop med La Rosiere, så är väl bara åka dit och sen ta liften? Eller vill ni absolut bo i La Thuile?

Instämmer, och om du frågar mig bor jag hellre på franska sidan , i La Rosière, i just detta ”dubbelsystem”. Lilla St Bernhardspassetvsom förbinder orterna ligger på 2188 meter och är stängt på vintern. Men de förbinds med liftar på vintern.

Är det 3 dagar i en ”liten pärla i Italien” ni är ute efter så föreslår jag annars Pila i Aostadalen. Men det blir långt att köra från Sainte Foy. Men nära från La Thuile.

Om ni hittar boende i Aostadalen så finns det ett liftkort som täcker hela dalen (inkl La Rosiere via La Thuile, Pila, Courmayeur, Cervinia, allt mellan Champoluc och Alagna mm mm). Då kan ni välja från dag till dag vart ni vill åka.

Senast ändrad:
Mellan La Rossiere och St Foy är det taxi. Från byn St Foy upp till skidsystemet St Foy går en Navette en liten skidbus från hotel La Monal.

Tillbaka
Topp