Hur tillverkar man en skateboard?

HildaHilda

Ny medlem
Tja! Jag gör ett arbete i skolan och ska ta reda på hur man tillverkar en skateboard men hittar ingen bra sida. är det någon som vet någon bra?

// Matilda

har för mig att det är 7 lager av nått träslag och att nästan alla skateboards kommer från en o samma fabrik!

Limma, pressa lager på lager? Med kanadensisk lönn eller liknande träslag, såg att de oxå använder bambu på longboard. Orkar inte göra ditt arbete go google.se.

Typ ha samma form som en sk8board. Asså på en planka ..?? hehe. Sen tar du typ bara hjul sen en truck elr va de heter och skruva på..

använda playwood. lägg lager på lager..ca 5 lager...och tänk att du lägger playwooden olika på varje lager så att inte trädränderna ligger åt samma håll... thats all for me folks

det vanligaste är att du tar 7 st lager amerikanskt lönn träd och limmar ihop och pressar som faaaaeen.. sedan tar du en varmlufts puffra o fixar shapen..

Jag har hört att de e skitsvårt att göra själv, för man måste pressa ihop flera lager ashårt och det e typ omöjligt att göra själv...de sa min träslöjdslärare iaf....

Jag har provat göra en själv, fast jag fick inte till nån konkav alls. Men de är iaf 7lager kanadensiskt lönn du ska använda. Själv använde jag vanlig plywood.

Om det inte går kan du ju alltid köpa en blank o säga att du gjort den...

Tillbaka
Topp