Husbil i Hemsedal?

Jerkerforss

Aktiv medlem
Husbil i Hemsedal?
Jag och hustrun tar husbilen till Hemsedal över påsken.
Vet att det finns ett serviceställe för påfyllning och tömning av tankar.
Någon som har koll på bra ställen att fricampa på?

Husbil i Hemsedal?
Jag har sett flera med campers däruppe än tidigare. Vissa står på officiella parkeringarna där det kostar pengar dagtid. Jag antar att man kan ställa sig där men har inte koll på om dom står där nattetid eller vart dom ställer sig. Drar upp i morgon och skall kolla lite.

Husbil i Hemsedal?
Överväger Hemsedal eller Trysil på påsk med campern, blir nog Trysil.
Detta blir vår första tur till vintern med Campern.

Jag har fått info från en kompis som bor i Hemsedal att de närmaste parkeringarna kostar pengar, men orkar du gå 50 m så kan du stå gratis.

Brukar stå en del husbilar enligt honom på parkeringen.

Servicestationer verkar dåligt med då campingen verkar stängd.

Husbil i Hemsedal?
Vi har stått både på betalparkeringen innanför bommarna och på gratisparkeringen lite längre bort. Det var på påsken (2022) och efter första natten på parkeringen strax ovanför Stavkroa flyttade vi oss till en av de övre gratisparkeringarna. Där stod vi lite längre från fylleslaget som är i Hemsedal över påsk.

Ingen service på någon av ställena såklart men bra läge även på den bortre parkeringen. Sen är det ju gött med Skiin skiout som man kan få på betalparkeringen. Kom inte ihåg vad det kostade men det var inte speciellt dyrt. Vi flyttade för att få det lite lugnare inte för priset. En vanlig vecka är det säkert OK närmare backen.

Husbil i Hemsedal?
Hur gick det för er? Hittade ni bra platser att stå på? @Jerkerforss @Kolmajs
Inget Hemsedal än, men drar sista helgen i april.
Då gäller det att hitta något ställe långt från fylleslaget som @mattiaswij skriver.

Var i Trysil 1 natt, planen var 3. Stod vid Turistcenrat precis ovanför Valleskogen vid Radisson.
Bra plats. Men åkte hem då vädret var för kass. Det var alldeles för blött för en familj i en campervan med popup.

Tillbaka
Topp