Hyrde bräda för flera år sedan. vill köpa igen

• Trådstartare Trådstartare gsdhfhhf4567
  • Start datum Start datum
G

gsdhfhhf4567

Guest
Hej jag är sugen på att köpa en ny bräda då min gamla är på tok för kort för mig. jag är 170 lång och har alltid gillat korta brädor. åker bara alpint och kanske hoppar nått på ett hopp. nu är det så att jag hyrde en bräda i Romme alpin för flera år sedan av märket Extrem. någon som har koll på vilka modeller dom hyrde ut för ca 5 år sedan? var tokskön att åka på och mjuk. kommer även ihåg att dom hade deras stealth kanter eller vad dom kallade dom. saknar den brädan då Burton cruizer brädan jag hyrde i åre inte känndes hälften så skön.

annars har ni tips på vilken bräda som skulle passa?

Senast ändrad:
jag har en schysst bräda som kanske kan va nått. sök på salomon drift
skriv i gb om du e intresserad

Extrem har så mjuka brädor pga att det är nybörjarbrädor från ett b-märke. Kör på något ordentligt märke istället.
En Nitro Addict kanske?

nu är det så att det känns som att jag är rätt mycket nybörjare. väger inte så mycket :P endast 50kg. funderar även på K2 cinch bindningar eftersom step in är omöjligt att få tag på. plöjer mest i pistade backar, typ åres blå för dom röda är så isiga och jag inte kommit igång att åka där än. kanske ska säga att jag även åker endast goofy och kör med båda fötterna på ca 15 grader i samma riktining kanske ska minska bakfoten lite.

kollade på nitro addict och det verkar som att den inte finns i kortare än 153. tänkte mig att en bräda i storlek 146 skulle vara lagom.

alltså, jag kör på årets Salomon drift, underbar bräda, verkligen!!!! Dock, lite väl ömtålig base, wtf?
Och om du tänker på K2 cinch skulle jag nog vilja föreslå ngn slags Ride Contraband bindning istället, verkar mycket bättre än K2s step in technologi,

Fred ut!

känns som Ride contraband är lite för skumma för min smak då jag faktiskt gillar straps men är dryga att kliva i och då backarna i mina krokar är rätt korta. så det blir nog K2 cinch om jag kan lyckas få tag på dom i vitt :P

brädan har jag lyckats läsa mig till att jag ska ha en som är mellanmjuk i längden 145-147. planen är att köpa beggat just för ekonomin inte tillåter en helt ny bräda för 4-6k

robzter sa:
känns som Ride contraband är lite för skumma för min smak då jag faktiskt gillar straps men är dryga att kliva i och då backarna i mina krokar är rätt korta. så det blir nog K2 cinch om jag kan lyckas få tag på dom i vitt :P

brädan har jag lyckats läsa mig till att jag ska ha en som är mellanmjuk i längden 145-147. planen är att köpa beggat just för ekonomin inte tillåter en helt ny bräda för 4-6k
Du var mig en kräsen nybörjare.

eller hur :P bryr mig inte så mycket om märken i sig. var förbi oneoff igår och hittade en bräda jag gillade att klämma och känna på. men måste ju provåka. sen så är ju som sagt 5k mycket pengar.

magnusericsson sa:
Extrem har så mjuka brädor pga att det är nybörjarbrädor från ett b-märke. Kör på något ordentligt märke istället.
En Nitro Addict kanske?
Anledning att den var mjuk,är att alla hyror vill ha så billiga brädor som möjligt.Därför blir det då nybörjarbrädor,ex.E-line,Mission.

Fråga:magnusericsson,har du kört Enlight någon gång?Allt annat än mjuk,men inget för nybörjare,så därför kanske du inte provat den......:lol:

shitt alltså, jag säljer brädor på jobbet nu för ca $150 styck, Salomon drift $129, Burton process $200, Rossi Retox $200, etc etc, känns som jag vill plocka hem några, finns en WWW för ca 200 också,

Kan denna bräda vara något för mig? lite osäker men som sagt jag väger inte så mycket ca 55 så kanske funkar ändå... åker som sagt mest i pistat typ åre och romme alpin

ExtremHacke sa:
magnusericsson sa:
En Nitro Addict kanske?
Anledning att den var mjuk,är att alla hyror vill ha så billiga brädor som möjligt.Därför blir det då nybörjarbrädor,ex.E-line,Mission.

Fråga:magnusericsson,har du kört Enlight någon gång?Allt annat än mjuk,men inget för nybörjare,så därför kanske du inte provat den......:lol:
Nej jag har inte åkt på den brädan då jag vet att den inte kommer att passa för mina behov. Jag vill ha en mjuk och lekfull bräda och ingen pistmördare!

Tillbaka
Topp