Hyudraliska bromsar PROBLEM IGEN

Albon

Ny medlem
Tja min bakbroms tar inte så bra längre så här va det först tåg den bra sen började den gnissla det lät som om att något gick emot BARA när man satt på cykel det höll på ca 2 dagar och skivan var INTE sne men sen slutade det att låta fast då tog inte bromsen så bra längre jag har haft den i CA 2 VECKOR vad är problemet med den?
DÄR JAG BOR ÄR DET INTE SLASKIGT ELLER BLÖTT !

Senast ändrad:
Om du bor i Stockholm är det bäst att du tar cykeln till cykloteket så kan dom fixa det åt dig.
Vad är det för broms du har??
Kolla på typ www.pinkbike.com forum och se om det finns någon liknande tråd där.

Lycka till!

testa ta ur beläggen o skrubba dom med smärgels duk eller hur det stavas, skrubba skivan med och skrubab skiten uppåt så detinte bler i samma riktning som hjulet snurrar. sen kan du ju testa o lägga beläggen och skivan i t-sprit eller nått så dom blir rena, du kan ju ha fått olja elle nått sånt på grejorna

Jontex sa:
testa ta ur beläggen o skrubba dom med smärgels duk eller hur det stavas, skrubba skivan med och skrubab skiten uppåt så detinte bler i samma riktning som hjulet snurrar. sen kan du ju testa o lägga beläggen och skivan i t-sprit eller nått så dom blir rena, du kan ju ha fått olja elle nått sånt på grejorna
(finkornig smärgelduk!)

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp