Inside inormation: Årets inne ställe!!!

STEEL

Ny medlem
I år gäller det inte dem stora anläggningarna utan det är dem där små som gäller att säsonga i.

Hur coolt hade det inte varit att säga att man faktiskt säsongat i Vallåsen i skåne. (www.vallasen.se)

Skidanläggningen har två liftar och 2,5 pister (arr. hävdar dock fler!).

Det hade varit något att skryta om att man till bringat sex månader på hallandsåsen!

Vad tycker ni?

Ha det bäst! /STEEL

Vadå årets inneställe? Jag har redan avvärkat 3 säsonger där, det är inte så mycket fest, och pudern är lite sådär, men det är jävligt habilt, och myckeg goa danskar man kan köra ner...

Fan vad du är cool, nu blir jag impad här!!

Jag har bara varit där totalt tre dagar. men du är ju så himla kung!!!

Att pumpa puder där slår ju allt, stenar, mossa och träd, det kan inte bli finare!

vars ska man ta vägen nudå?

..(Inne? allmänheten är egentligen segt efter)

anses detta inne är det best man är ute. tack..Nu vet man i af vars man inte ska hålla till i vinter.

JA... Åk dit, ju fler som åker dit, desto mindre liftköer i resten av Sverige! Skåne rules... Världens bästa skidbacke...

*LOL*

fast jag kommer ju inte åka nåt i Sverige i år :-(

Ja, det var väl ett skämt... Annars hade jag ju lipat... Jag utgår alltid från att korkade inlägg är cyniska eller ironiska... Annars skulle ju denna eminenta community bestå av 50% idioter...

Vilket den väl gör med tanke på vad det här gänget håller på med :-) Inget friskförklarad människa lär ju frivillgt kasta sig ut för en klippa på ett par meter och tycka att det är kul?

Men visst, det är svårt att läsa ironi i texter, då man inte kan höra nyanser på samma sätt som i talspråk. Men det är ju det som skiljer en bra författare från en dålig... Och Det är det ju rätt gott om här. Jag blir mörkrädd när jag ser femton sextonåringar stava som krattor, med en meningsbyggnad som inte ens är i närheten av det svenska språket... Men brukar undvika att klaga på det eftersom det knappast avgörs med pennan var bästa snön är... och att man knappast är felfri eller guds bästa barn själv :-)

Du kan dessutom utgå ifrån att jag är cynisk i nio fall av tio, speciellt när jag dissar eller trissar... Provocera är kul, men man måste lära sig respektera gränserna också... Vissa ungtuppar här har lite svårt med det :-)

Själv har jag för femte säsongen i rad sökt som bergsguide i Hassela. Verkar som jag får det i år... det blir fett!
vad man lär få knulla brudar då..

Härligt med lite respons här på forumet.
En del verkar lite gladlynta, medans andra istället är svartsinta.

Det är väl klart att alla är lite galna eller kanske rent av idioter här på freeride. Vi håller väl för helvete på och snackar skidåkning mitt i sommaren då man ska glida på playan och spana på brudar!!! Istället hänger man här och tjackar var det bästa pudret var under säsongen, eller kanske istället vart all snö kommer falla den kommande säsongen!

En sak förenar oss här, och det är skidsuget (kanske brädsuget för en del)

Ha det bäst! /STEEL

Detta måste ta priset av allt.. Men kul att folk orkar......
stort grattis till nytänkande................... Skåne, varför inte skänka skiten till Danmark. Och vips har killen bummat utomlands och Danmark har fått sitt högsta berg.......

Ja ...a när börjar sesongen...
vi har nyss börjat men ni badar väl ännu...halllåååååå

Skårrande säääsongarrrrrrrre....nja inte vavet ja.. men de känns liiiiiite stabilare i Gälka ....vi kan supa om de behövs, å åka puuuder då ere ba komma hit för de kommer förr eller senare

men de va ju ett sjukt inlägg iaf

För alla som är intresserade av säsongen i Val d`osain (Vallåsen), så har jag mejlat till vallasen.se och frågat när snön faller och hur länge säsongen varar. Dessutom tänkta jag ta reda på om det är möjligt att skänka Val d`osain till Danmark. Är det länsstyrelsen i Hbg som beslutar om detta eller ska jag vända mig till Riksdagen?

Jag återkommer med mer information för alla som är intresserade!!!

*STEEL*

Putte > Varför just femton sextonåringar? Är det inte ännu värre om man skulle se tjugo sextonåringar skriva som krattor? Förresten, hur ofta ser du femton sextonåringar skriva fel samtidigt. Möjligen kan det ske om du är lärare på ett gymnasium.

C.L.K. > Vad är en åring? Var finner man 15 eller 16 sådana? Putte skrev inget om åringar, bara om sextonåringar.

Med detta vill jag säga: Sopa rent framför er egen dörr innan ni går till attack mot språkförbistringen, men fortsätt att bry er; de flesta här på forumet skriver sämre än ni (alltså som riktiga krattor).

Sedan är ju STEEL:s användning av de/dem bland det värsta jag sett, men det är ju mest tråkigt för STEEL själv...

Låter verkligen coooolt! Men om man tillbringar sex månader vid/på/under Vallåsen, vad ska man hitta på de fem och en halv månaderna när det inte finns någon snö? Finns det en kysst skateboardramp kanske?

Undrande?

Hallå där, vem har sagt att vi i Skåne vill tillhöra Sverige. Vi här nere har ju allt, ett bra ställe att tillbringa en säsong på. Och sen på sommaren så har vi sveriges bästa stränder.
MvH

Men halå! Ja ba hänge` inte me för fem öre!? måste man va 15 eller sexton för att kunna stava till Valåsen! Jag har tjackat nytt rettstavningsprogram, så de så... Vet ni att marsvin inte tål eld!? de brinner som fan ju

>ola_martensson: Kul att det finns några skåningar här på freeride.

För övrigt ska Vallåsen öppnas i mitten av november för alla intresserade. Det blir då främst konstsnö är jag rädd!
Jag funderar själv på att dra dit och testa laggen innan man drar till Val d`Isère...

Kul att det finns lite trevligt folk här!

Ha det bäst!

*STEEL*

Tillbaka
Topp