Inställd jibbresa, pengarna tillbaks ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jag är själv inte inblandad men har följt det. Jag tycker definitivt att nån borde åka dit och se om han e kvar och isåfall "prata" lite

en hederlig konversation har ju aldrig skadat någon så att säga.. om han sedan beter sig illa, dvs inte halar fram cash inom 10min.. så får han väll helt enkelt skylla sig själv.

Om det nu är så att han "kämpar" för att få tillbaka allas pengar, så kan man ju tycka att det är lite konstigt att han inte hör av sig och förklarar hur läget är. Det skulle ju i så fall underlätta en del, så folk slipper sitta och spekulera i vad som har hänt. Men som sagt, om ni inte får tillbaka pengarna snart, polisanmäl om ni inte redan har gjort det!

ekdahl sa:
fenox92 sa:
elr hur, har nån vart å kollat hans adress, kanske bor kvar?
finns en om man söker på hitta.se men det är ju inte säkert att det är han

om det nu är han så bor han på Hallenvägen 38 83001 HALLEN
Sökte du på Bruce Wayne nu eller för jag kommer till Verkmästaregatan? http://personer.eniro.se/query/what/wp/ps_id/per_5285097/search_word/Christer+Wermeling

edit: men Verkmästaregatan kom visst upp när jag sökte på din adress med :O http://personer.eniro.se/query?what..._word=&geo_area=Hallenv%E4gen+38+83001+HALLEN

edit2: fattar ingeting, måste nog sova...

Senast redigerad av en moderator:
Det stämmer han bor i hallen.

Sjukt tråkigt att något sånt här ska inträffa jag skulle inte med på resan men har lärt känna crister och jag trodde då inte att något som detta skulle inträffa. jag tänkte åka med tur som fan att jag inte gjorde de.
han måste vara helt körd i huvudet att förstöra de ryktet han ändå hade. Hoppas alla som skulle med på resan får sina pengar!!

Jag driver nu ärendet vidare via juridiskt ombud för tre grabbar som vi anmälde. totalt 21.900 kronor. Anmälan för förskringring görs.

Senast ändrad:
pratade med hans son och vad jag fick höra av han var att han har blivit sjuk. och pengarna sitter fast i Österrike

varför kan inte hans son hjälpa sin pappa igenom att skriva ett inlägg här på freeride och berätta för alla inblandande vad som har hänt?

ett djupt hat har växt mot denna batman! Det förstår jag också varför... Gå och gömma sig efter en inställ alpresa när han sitter på säkert flera hundra tusen!

är det någon som fått tillbaka pengarna nu eller?

bleesss

Jag har pratat med polisen igen idag och dom vill att alla som inte har fått tillbaka sina pengar anmäler Christer på en gång. Det är större chans att det snabbare blir uppklarat och det ger större tyngd åt utredningen om alla som har krav på Christer polisanmäler honom. I utredningen kommer polisen naturligtvis att gå igenom mailtrafiken på den här tråden så är det nån som har nått användbart till polisen så är det väl bara att tipsa.

hade batman idag som SO lärare, och sjuk är han inte, det har han inte vart på länge tror jag:P

cleverkev sa:
hade batman idag som SO lärare, och sjuk är han inte, det har han inte vart på länge tror jag:P
Men det är ju inte som om han varit förkyld. Finns saker som jag inte vill lägga ut pga respekt till han och hans familj. Sluta spekulera så jävla mycket. Dock förstår jag inte varför han inte svarar när ni ringer. Tycker han skulle kunna förklara anledningen så skulle ni kanske förstå. Men kanske inget man gärna pratar om.

Och tråkigt med F-G som skriver

Sjukt tråkigt att något sånt här ska inträffa jag skulle inte med på resan men har lärt känna crister och jag trodde då inte att något som detta skulle inträffa. jag tänkte åka med tur som fan att jag inte gjorde de.
han måste vara helt körd i huvudet att förstöra de ryktet han ändå hade. Hoppas alla som skulle med på resan får sina pengar!!

Anordna en resa själv då, där 20 personer drar sig ur i sista sekund. Där allt är betalt, få sedan det meddelat för dig att du kan vara riktigt sjukt, bli nedbruten av detta. Försök få pengarna från Österrike där allt redan är betalat.

Det ända fel jag ser att han har gjort är att han inte skrivit att det ej gick att avboka så dessa 20 som hoppat av fått betalat och åkt i vilket fall.

Har varit intressant att följa denna tråd. Finns ett fåtal personer här inne som försvarar Batman, nu senast Misterister. Dock är Misterister knappast någon att lyssna särskilt mycket på som inte ens vågar stå för sin riktiga identitet (säkert någon som redan är medlem här under annat namn). Någon som blir medlem idag 17.04 för att skriva ett inlägg som försvarar en person som i värsta fall agerar brottsligt är ingen jag lyssnar på iaf.

Om nu Misterister känner Batman som han påstår vore det så mycket bättre att prata med Batman och se till att han verkligen tar kontakt med dem han är skyldiga pengar för att nå en konstruktiv lösning. Vad hans problem (under antagandet att han inte hade brottsligt uppsåt) än är så är det så MYCKET bättre för alla inblandade parter att öppna upp för en dialog. Allt annat tyder bara på att han inte vill göra rätt för sig.

Hur gott hans syfte än må ha varit, en vilja att anordna en skidresa, så har han som det är nu blåst ett stort antal personer på ganska stora pengar. Misterister påstår att detta beror på att ett stort antal avbokade resan i sista stund. Men har man bara lite koll på vad man håller på med, så ser man till att alla avtal som skrivs med resenärer, transportföretag, hotell osv som behövs för att anordna en resa, innehåller tidpunkter och villkor för när avbokningar kan ske och till vilken kostnad. Därmed undviks en situation där man själv får lägga ut en massa pengar ur egen ficka pga att några (eller i värsta fall så många att man måste ställa in resan) vill hoppa av resan.

/Free_skiing

Free_skiing sa:
Har varit intressant att följa denna tråd. Finns ett fåtal personer här inne som försvarar Batman, nu senast Misterister. Dock är Misterister knappast någon att lyssna särskilt mycket på som inte ens vågar stå för sin riktiga identitet (säkert någon som redan är medlem här under annat namn). Någon som blir medlem idag 17.04 för att skriva ett inlägg som försvarar en person som i värsta fall agerar brottsligt är ingen jag lyssnar på iaf.

Om nu Misterister känner Batman som han påstår vore det så mycket bättre att prata med Batman och se till att han verkligen tar kontakt med dem han är skyldiga pengar för att nå en konstruktiv lösning. Vad hans problem (under antagandet att han inte hade brottsligt uppsåt) än är så är det så MYCKET bättre för alla inblandade parter att öppna upp för en dialog. Allt annat tyder bara på att han inte vill göra rätt för sig.

Hur gott hans syfte än må ha varit, en vilja att anordna en skidresa, så har han som det är nu blåst ett stort antal personer på ganska stora pengar. Misterister påstår att detta beror på att ett stort antal avbokade resan i sista stund. Men har man bara lite koll på vad man håller på med, så ser man till att alla avtal som skrivs med resenärer, transportföretag, hotell osv som behövs för att anordna en resa, innehåller tidpunkter och villkor för när avbokningar kan ske och till vilken kostnad. Därmed undviks en situation där man själv får lägga ut en massa pengar ur egen ficka pga att några (eller i värsta fall så många att man måste ställa in resan) vill hoppa av resan.

/Free_skiing
Misterister kanske tom är Batman! :O

gurkaz sa:
Free_skiing sa:

/Free_skiing
Misterister kanske tom är Batman! :O
Troligtvis!!
Hoppas det slutar bra ialf : )!

F-G sa:
Misterister sa:
.
?
"Sjukt tråkigt att något sånt här ska inträffa jag skulle inte med på resan men har lärt känna crister och jag trodde då inte att något som detta skulle inträffa. jag tänkte åka med tur som fan att jag inte gjorde de.
han måste vara helt körd i huvudet att förstöra de ryktet han ändå hade. Hoppas alla som skulle med på resan får sina pengar!! "

Misterister sa:
F-G sa:
Misterister sa:
.
?
"Sjukt tråkigt att något sånt här ska inträffa jag skulle inte med på resan men har lärt känna crister och jag trodde då inte att något som detta skulle inträffa. jag tänkte åka med tur som fan att jag inte gjorde de.
han måste vara helt körd i huvudet att förstöra de ryktet han ändå hade. Hoppas alla som skulle med på resan får sina pengar!! "
hade glömt att jag skrev det. men jag har fått höra från hans son och fått veta hur det ligger till nu

Vafan. Skiter i och läsa allt och säger som en massa andra. Ring polisen.
Svårt att betala tillbax för honom? Nope. Det är han som drygar. LÅt killen skaka galler om han inte tar tag i det. Minister skiter fullkomligt om du känner honom för vad har det gått? 4 månader och inga cash? Hade jag bott i närheten och det varit mina pengar hade jag nitat honom.

Ok, men varför säger han inte som det är då???

Om han nu hinner med att vara SO-lärare är han väl knappast dödssjuk i cancer...

Ligger Freerides servrar i Sverige? För i så fall bryts det mot lagen även från er sida.

Som jag har förstått det så får man inte hänga ut någon med namn förrän personen faktiskt begått ett brott och blivit fälld för det.

Tänker inte ge mig in i vad som hänt med någon åsikt. Men att lämna namn och adress på en person som ni endast polisanmält ska mig bevetligen vara olagligt.

Yeye, rätta mig om jag har fel.

svarar han inte på mobilen eller hemtelefonen?? för doms hemtelefonen är trasig

Jag har vid ett flertal tillfällen under hösten pratat med honom för att få tillbaka mina pengar (21.900;-).

Han har vid samtliga tillfällen lovat att betala tillbaka pengarna. Först var anledningen att han låg ute med pengar och så höll det på men sista gången så meddelade han att han fått tillbaka alla pengar från både bussbolag och hotell. Spekulationer om detta kan därmed uteslutas.

Han lovade då, återigen, att betala tillbaka omgående och vi var också överens om en sista dag. Efter sista samtalet har han dock gjort sig oanträffbar på telefon. Då betalning inte infriades som överenskommet, valde jag att gå vidare via juridiskt ombud. Ännu har inget hänt, men detta är förskingring, vilket vi också kommer att driva

är jag den ända som fått tillbaka pengar eller?

bleessss

V.

Jag tycker inte att Freerides forum är rätt ställe att hänga ut någon, tänk på det innan ni postar namn, adresser och liknande uppgifter. Tråden under bevakning..

Det är väl inget fel att hänga ut personer om de nu är skyldiga? Man får ju skylla sig själv om man gräver sin egen grav. Det är ju bara bra att hänga ut dessa bedragare.

Sjukt dålig stil. Sen att försvara honom är ju bara patetiskt.

T3nggren sa:
Det är väl inget fel att hänga ut personer om de nu är skyldiga? Man får ju skylla sig själv om man gräver sin egen grav. Det är ju bara bra att hänga ut dessa bedragare.

Varför är det patetiskt? Det kanske finns saker som du inte känner till? vänta med att döma till du vet att det faktiskt är så att han är skyldig till att ha blåst folk på pengar och haft den avsikten hela tiden.
Ngt patetiskt är ju fjortisfrisyr 19års ålder.

Misterister sa:
T3nggren sa:

Varför är det patetiskt? Det kanske finns saker som du inte känner till? vänta med att döma till du vet att det faktiskt är så att han är skyldig till att ha blåst folk på pengar och haft den avsikten hela tiden.
check!

Misterister sa:
T3nggren sa:

Det spelar ingen som helst roll om han ligger på dödsbädden eller vad. Det finns folk som ligger ute med över 20.000:- för resan. Ingen har fått veta någon anledning till att pengarna inte har kommit tillbaka. Bara något flummigt om att pengarna är fast i Österrike.

Batman eller någon anhörig till honom tycker jag är skydlig att komma med en ursäkt och förklara vad som är problemet.

Är de något hemskt som har hänt så är väl det bästa att förklara situationen för alla inblandade så att man iaf vet vad det är som pågår!

Med all respekt för vad som nu eventuellt har hänt så tycker jag att batman ska förklara hur det ligger till, då slipper vi alla spekulationer och folk som försöker fösvara honom men inte vill säga vad allt beror på.

Misterister sa:
T3nggren sa:

Det är kanske så att han får sin hämnd ändå då? Somliga straffar gud direkt, andra dröjer det. haha, att börja klanka på mig tyder ju på att du känner att du ligger i underläge. Du kanske inser att han gjort fel med?

Jo, och bilden är helt seriös och up-to-date.

Edit: Har han cancer eller nått så tvärdör han ju inte, finns ju tid att föra över lite pengar. Men alla har är vi uppfostrade olika om vad som är rätt eller fel.

Senast ändrad:
Polisen ringde mig i torsdags om de här och sa att om sätt mitt nummer nån stans och ringde mig. De va tydligen någon annan som hade polisanmält där och nu skulle dom försöka få ihop så många anmälningar som möjligt! så nu verkar de hända nått iaf..

T3nggren sa:
Misterister sa:
T3nggren sa:

Det är kanske så att han får sin hämnd ändå då? Somliga straffar gud direkt, andra dröjer det. haha, att börja klanka på mig tyder ju på att du känner att du ligger i underläge. Du kanske inser att han gjort fel med?

Jo, och bilden är helt seriös och up-to-date.

Edit: Har han cancer eller nått så tvärdör han ju inte, finns ju tid att föra över lite pengar. Men alla har är vi uppfostrade olika om vad som är rätt eller fel.
Självklart ska alla pengar tillbaks, och jag anser att han har gjort fel då han inte skrivit att man inte kan hoppa av resan, då det var de som gjorde att den blev inställd. Sen att han inte svarar och förklarar sig anser jag också är fel.

Dock tycker jag det är lika fel att hänga ut honom och säga att han haft som avsikt att blåsa folk.

Hoppas att alla får sina pengar tillbaka, och att det löser sig inom snar framtid i alla fall.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp