Intuition liners vad händer vid andra värmningen ?

Manne1

Medlem
Har ett par scarpa med intuition liners.
Läste någonstans att man kan värma dem 3 gånger.
Frågan är va händer ? Om man värmt den en gång och därmed tryckt ut sina trånga sektorer. När man värmer andra gången går de bara att trycka ut mer. Eller är de så att linerna sväller så man börjar om från början ? Kruxet är att mina börjar bli lite stora ... har testat extra sula å lite påbyggnad för extra hälgrepp men skulle gärna tajta åt den mer. Eller är det som vanligt sjukt mycket silvertejp som löser problemet ??

Den blir mindre och fluffar inte upp sig lika mycket vid för många värmningar. 2-3ggr är lugnt. Fortsätt limma/tejpa på skumgummi/kork eller köp ny liner. Hur många dagar har du åkt i dem?

100-120 dagar kanske 🤪. Den blir mindre säger en av er å inte mindre säger den andra 😱

Mina blev i vart fall lite tightare, men man måste värma i ugn om dom ska svälla upp, ristricket funkar inte. Använd nylonstrumpa av dammodell när du gjuter så blir det tightare. Silvertejp är självklart att använda till allt, även detta, jag har det til att tejpa fast bollar av toapapper mellan tårna för att det inte ska bli så trångt.

Tack tack alla idéer mottages tacksamt 🙏🏻 Det som inte går att laga med silvertejp är trasigt .....

Efter 100-120 dagar är det dags för ny! Det jag menade med mindre är att den blir kompaktare och inte tar upp lika mycket volym, så pjäxan kommer inte kännas speciellt mycket tajtare. Har en fulltilt intuition som jag värmt i ugn kanske 10 ggr, den är kompakt och stenhård och inte specielt skön att åka med. Fast om den ändå är slut skadar det ju inte att testa värma och se om det blir bättre, men enligt mina erfarenheter är det extra matrial eller ny liner som behövs :)

Tillbaka
Topp