Irriterande länkar i forumet...

Jag råkade också se detta fenomen i någon tråd förra veckan. Rusktigt störande och onödigt. Vad jag vet så finns det dessutom ingen lösning att slippa se det.

Surfade häromdagen in på freeride med fel webbrower hemifrån och blev ledsen över hur siten ser ut med alla reklam, är ju skrämmande. Om Johan tycker att det behövs mer pengar till siten så borde han omförhandla sina befintliga kontrakt för med all den reklamen borde det finnas en del pengar hos freeride. Nästan så man undrar om freeride inte har mer medel att satsa hårdare än de gör...

Fullständigt värdelöst reklam sätt. Bättre att utnyttja andra områden på sidan för reklam.

När reklamen hoppar upp mitt i inlägg som skrivs så är det väldigt störande och mest ett irritations moment. Det är ju trotst allt det som läggs in i textformat så som recentioner och foruminlägg som skapar värde när det gäller freeride. Att i dessa områden då få in reklam sänker helt enkelt kvaliten på själva produkten.

Fast det är klart ser man freeride som ett forum för att bara posta youtube-filmer så är inte den nya reklamen vidare störande.

Senast ändrad:
johan sa:
Vibrantmedia kan inte anpassa annonserna för oss (så att man måste klicka på dem för att få upp popup-rutan). Utan de kommar att automatiskt öppnas om vi nu behåller dem.

Vad tycker ni andra?
Det är så klart att de _kan_, men att det inte _vill_ är en annan sak.

Kan hålla med lite där, fast jag tycker inte att det är irriterande direkt. Det är mer så att man blir så nyfiken på att se va som döljer sig bakom den där lilla länken, oftast är det inte så häftiga saker. Men vem vet, rätt som det är så kommer det att stå något jätte viktigt o då är det bäst att man öppnar! :D

Senast ändrad:
HeLium sa:
Jag tycker att det känns lite trist när ens egen text blir reklampelare. På forumet så vill man ju söka eller förmedla kunskap och information. Om man då förhoppningsvis lagt ner lite själ och möda på sitt inlägg för att tillföra något till diskussionen vill åt minstone inte jag att det ska bli en reklamskylt.
Bingo! Här har vi en stor del av kärnan i problemet, nämligen att den här typen av reklam förändrar medlemmarnas texter. Det blir för intrusivt med länkar som inte har med texten att göra (jag såg till exempel att mitt första inlägg blev angripen med reklam för "golf" trots att vare sig texten, sajten eller jag har något med "golf" att göra).

Vem "äger" de texter som medlemmarna skriver? Är det Freeride som sedan anser sig ha rätt at göra vad de vill med texten eller är det medlemmarna själva? De flesta av oss skulle troligen bli ordentligt upprörda om våra texter blev ändrade i efterhand, eftersom det då inte längre skulle vara den text vi skrev från början. Det fallet känns helt klart som ett övertramp, och den här formen av reklam är ett steg på vägen dit.

Gärna reklam, men håll den utanför våra texter.

dethär är nått jag kommer störa mig på som fan.. men ska försöka undvika å dra musen över dom.. laburint freeride alltså;)

Tack alla ni som skrev era synpunkter på reklamlänkarna som vi testat. Känns helt klart som det inte är värt att ha kvar dem på Freeride, så från och med nu är länk-annonserna borttagna.

Kul att så många engagerar sig och svarar, så är det något annat på sajten som irriterar eller kan förbättras kontakta mig. Antingen genom att starta en ny tråd under "freeride.se" forumet eller ta kontakt direkt med mig.

Vill också tacka Johan. Känns väldigt skönt att höra att du fortfarande lyssnar på oss medlemmar.

johan sa:
Det är inget virus, utan det är en typ av annonser från Vibrantmedia som vi just nu testkör på Freeride.

Så just nu är det bra att yttra sig om man som JockeSki inte gillar det eller om ni tycker det är ett ok sätt att finansiera Freeride. Låt mig höra vad ni tycker!
Tycker att det är lite jobbigt :/

okej, verkar som om folk blev lugnast av att ta bort dom så måste väll säga att de va bra även om jag inte störde mig på dem.. .

Snödjup

Tillbaka
Topp