Jag får inga e-postaviseringar för bevakade trådar

la_grave

Aktiv medlem
Mina två senaste aviseringar för trådar jag bevakar i forumet är från 20/3 resp 30/8. Det har postats betydligt fler inlägg i dessa trådar än så. Vad är problemet?

Mina två senaste aviseringar för trådar jag bevakar i forumet är från 20/3 resp 30/8. Det har postats betydligt fler inlägg i dessa trådar än så. Vad är problemet?
Det skickas bara ut en avisering, kommer det ett nytt inlägg i tråden efter aviseringen så skickas det inte ut någon ny avisering förrän du besökt tråden som inloggad. Kan det vara det?

Det skulle även kunna vara ett spamfilter på din mail som tar bort mailen. Idag har vi lagt till DKIM-signering på alla mail, vilket ska öka chansen att mail inte försvinner i spamfilter, men det kan ta ett tag innan det fullt slår igenom.
@Schoobang Märker du någon skillnad?

Det skickas bara ut en avisering, kommer det ett nytt inlägg i tråden efter aviseringen så skickas det inte ut någon ny avisering förrän du besökt tråden som inloggad. Kan det vara det?

Det skulle även kunna vara ett spamfilter på din mail som tar bort mailen. Idag har vi lagt till DKIM-signering på alla mail, vilket ska öka chansen att mail inte försvinner i spamfilter, men det kan ta ett tag innan det fullt slår igenom.

denna hamnade också som spam... verkar inte hjälpa att markera avsändaren som säker osv.

denna hamnade också som spam... verkar inte hjälpa att markera avsändaren som säker osv.
Förhoppningsvis kommer ändringen som gjordes idag att lösa det längre fram. Man att markera aviseringar som att de inte är spam kan också hjälp (efter ett tag), så gör gärna det.

Jag tror problemet är att jag inte varit inloggad. Får man en avisering, läser inlägget och det inte är något som är värt att svara på loggar man ju inte in varpå systemet inte märker att jag faktiskt reagerat på aviseringen.

Många andra www-forum har väl inte det här beteendet? Där får man väl ofta länkar med något UUID så att klicket noteras även om man inte är inloggad.

Men även innan var det ju så att om någon skrev ett inlägg fick man mail. Sen fick man inga fler mail, även om det skrevs fler inlägg i tråden, tills man loggat in och läst. Nu upplever jag också att det skrivs inlägg utan att jag fått något mail alls.

Tillbaka
Topp