jaha, så var man med i korsbandgänget då...

• Trådstartare Trådstartare turbonito
  • Start datum Start datum
T

turbonito

Guest
förbannade helvete....
när man äntligen fått till dom nya pjäxorna perfekt dagen innan man ska åka och allt är perfekt så kommer man till Ruka, och hinner göra 4 1/4 åk innan en isfläck i backen satte stopp för denna säsong innan den knappt börjat, knät åt helvete så jag stannade och partade lite med dom andra i 2 dar, sedan var det bara packa ner skidorna och dra sig hem igen.
får roa mig med styrketräning av knä (och resten av kroppen med) istället och drömma om nästa år
jaja, shit happens....

fan knäskador suger så hårt.. fått nån diagnos på vad som hänt? eller är det bara "antaganden" från utländska läkare?

mitt tips till dig är att snacka med en DUKTIG läkare! sverige är fullt av idioter (mora lassarett) som inte har en aning om vad dom snackar om och som ställer olika diagnoser beroende på vem man frågar..

se till att komma till en bra klinik för knäskador, ARTRO clinic i stockholm, ligge brevid sthlm stadion. Sofiahemmet eller nått sånt kallas det också! där har dom några av sveriges duktigaste doktorer och ortopeder/sjukgymnaster för knäskador.. stora delar av sverigeeliten i alla sporter får sin hjälp där. Jon Olsson opererade nyligen sin menisk där..

så, snacka med dom på ditt sjukhus och be att få en tid hos dom i stockholm! sen är de bara att vara stenhårt med rehab så fort du får träna, och fortsätta måmedvetet!

hoppas verkligen att du blir bra snart! knän är åt helvete.. vad världens kulle vara bra utan dom.. LYCKA TILL! :)
/jeppe

tråkigt. ja missade hela förra säsongen för mitt korsband och nu missar jag en till:)
ha så trevligt dom följande två åren! :/

turbonito sa:
förbannade helvete....
när man äntligen fått till dom nya pjäxorna perfekt dagen innan man ska åka och allt är perfekt så kommer man till Ruka, och hinner göra 4 1/4 åk innan en isfläck i backen satte stopp för denna säsong innan den knappt börjat, knät åt helvete så jag stannade och partade lite med dom andra i 2 dar, sedan var det bara packa ner skidorna och dra sig hem igen.
får roa mig med styrketräning av knä (och resten av kroppen med) istället och drömma om nästa år
jaja, shit happens....
Join the club! Pajade mitt korsband och min menisk på sportlovet förra säsongen och blev precis klar med min rehab träning i december. Nu känns mitt knä riktigt bra! Känns som det gjorde innan jag skada mig :D. Men GL & HF med träningen!

Jag rekommenderar att du anva:nder ett kna:skydd från "Back-on-Track". De innehåller någon kinesisk lera som får igång blodcirkulationen så att allt la:ker fortare, tror jag. Hokus pokus... Jag fattar inte hur det fungerar men jag vet ATT det funkar!

vad hände?
jag hade gjort 4 åk, kännt på pisten, och dom var perfekta, fasta, men inte hårda, jävligt skönt grepp i svängarna och gjorde 5:e åket och tog en pist granne med den jag åkt i innan, och den började likadant, kanonpreppad, men i en brant så låg jag i en hård högersväng och helt plötsligt var det en jävla blå-is fläck på kanske en meters bredd och sedan hård snö igen och vänsterbenet slant iväg och tvärhögg sedan på snön och allt gick åt helvete, kändes ingenting direkt i knät, hade dock en jävla smärta i svanskotan, men dit gick ganska fort över, men då jag började ställa mig upp kände jag att vänster ben under knät levde sitt eget live, oc h gjorde ont så innihelvete då jag vred på det.
sensmoral: åk varje pist en eller två gånger LUGNT och checka läger på underlaget innan du pressar på....

jeppenator sa:
fan knäskador suger så hårt.. fått nån diagnos på vad som hänt? eller är det bara "antaganden" från utländska läkare?

mitt tips till dig är att snacka med en DUKTIG läkare! sverige är fullt av idioter (mora lassarett) som inte har en aning om vad dom snackar om och som ställer olika diagnoser beroende på vem man frågar..

se till att komma till en bra klinik för knäskador, ARTRO clinic i stockholm, ligge brevid sthlm stadion. Sofiahemmet eller nått sånt kallas det också! där har dom några av sveriges duktigaste doktorer och ortopeder/sjukgymnaster för knäskador.. stora delar av sverigeeliten i alla sporter får sin hjälp där. Jon Olsson opererade nyligen sin menisk där..

så, snacka med dom på ditt sjukhus och be att få en tid hos dom i stockholm! sen är de bara att vara stenhårt med rehab så fort du får träna, och fortsätta måmedvetet!

hoppas verkligen att du blir bra snart! knän är åt helvete.. vad världens kulle vara bra utan dom.. LYCKA TILL! :)
/jeppe
Som jeppenator säger Artro clinic är grymt svergies bästa skulle jag säga inte varit där själv men kompisar som dragit på sig skador och varit där har varit grymt nöjda

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp