Jättetrunk på tåget till Åre?

nikasp

Medlem
Tjena!

Jag och sambon ska ta tåget till Åre för slalom snart. Jag undrar om jag kan ta min feta Salming-hockeytrunk på hjul. Den är 100 cm lång, större än det låter. Skulle vara rätt skönt att få in ungefär allt utom skidorna i den :)

Fråga: ska vi köra på mindre bagage eller är det lugnt att bängla in en sån trunk nånstans på tåget? Var nog tre år sen jag åkte tåg sist och då hade jag en 100 liters ryggsäck som ju gick in men den här är nog ännu större. Vi har ett byte rätt omgående också... Vi lyxar och åker 1:a klass om det spelar någon roll.

Tacksam för tips.

Har åkt tåg och buss med en cykelbag innehållandes en full downhillhojj samt en bmw och det gick hur bra som helst. Iaf på tåget.. bussarna är väldigt gnälliga när det gäller stora bagage och jag hade nog bra med tur att jag väl fick åka buss och slapp skicka med bussgods.

Men tåg gick hur bra som helst!
Visst, dom gnällde lite osv om brandvägar m.m men bara du hittar en bra yta att stoppa det på.

Det blir ingen transfer med buss utan jag får själv släpa grejerna mellan. Då blir det nog att packa det där aset.

På tåg får man ha med så mycket som man kan bära.
Fast lite mer går ju också.

Vi åkte tåg 20 pers. Alla med skidutrusting och andra saker för en vecka. Det var inga större problem.

Hogizz sa:
Har åkt tåg och buss med en cykelbag innehållandes en full downhillhojj samt en bmw och det gick hur bra som helst. Iaf på tåget.. bussarna är väldigt gnälliga när det gäller stora bagage och jag hade nog bra med tur att jag väl fick åka buss och slapp skicka med bussgods.

Visst, dom gnällde lite osv om brandvägar m.m men bara du hittar en bra yta att stoppa det på.
Shit hur fick du med dig bmw på tåget?

Hasse_Lindborg sa:
Hogizz sa:

Shit hur fick du med dig bmw på tåget?
Haha ahjo felade. BMX ska det vara.
Om man ändå hade haft råd med en Brooklyn machine works...

Hehe, jag säljer förresten två ståplatser nu på torsdag - i trunken. Kommer fan inte att orka lyfta den...

Tillbaka
Topp