Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Errrrr, hur fan kunde jag missa den då?JockeLundhag sa:Man behöver inte se den, du kan trycka på "Reklam - Gå till videon" som finns nedanför, men jag tycker oxå det är lite störigt...
Känner mig elak som kör Adblock isfVannish sa:Klicka på all reklam en gång om dan så ska ni se att fr får in ännu mer pengar
smörarn.....jeppenator sa:sjukt bra av freeride, detta kommer kunna hjälpa dom i utvecklingen! och svinbra med reklamborttagningsknappen, så man inte alls behöver störa sig på den! go freeride!
Jag var däremot skitfull när jag skapade tråden.tittti540 sa:smörarn.....jeppenator sa:sjukt bra av freeride, detta kommer kunna hjälpa dom i utvecklingen! och svinbra med reklamborttagningsknappen, så man inte alls behöver störa sig på den! go freeride!
reklam är ju skit. man fattar om dom vill håva in mer pengar och knappen är bra men alla hatar reklam nator, hoppas du va full när du skrev det där.
full? sånt håller jag inte på med! jag var ute å körde runt fulla människor igår! så de är lugnt.. och smörar?.. haha hur menar du? de är väl asbra att freeride hittar alternativa reklamsätt så dom får in mera cash och de i sin tur betyder ju att dom kan lägga mera pengar på att utveckla sidan? hahatittti540 sa:smörarn.....jeppenator sa:sjukt bra av freeride, detta kommer kunna hjälpa dom i utvecklingen! och svinbra med reklamborttagningsknappen, så man inte alls behöver störa sig på den! go freeride!
reklam är ju skit. man fattar om dom vill håva in mer pengar och knappen är bra men alla hatar reklam nator, hoppas du va full när du skrev det där.
Otroligt idiotiskt att klaga på lite reklam, stick iväg till en freeride utan videoklippsfunktioner, utan nya uppdateringar och utan alla andra feta tjänster freeride faktiskt kan erbjuda oss GRATIS tack vare reklamen.tittti540 sa:aja alla hatar reklam ändåKnixeN sa:fight fight fightjeppenator sa:full? sånt håller jag inte på med! jag var ute å körde runt fulla människor igår! så de är lugnt.. och smörar?.. haha hur menar du? de är väl asbra att freeride hittar alternativa reklamsätt så dom får in mera cash och de i sin tur betyder ju att dom kan lägga mera pengar på att utveckla sidan? haha
Nog mer än bara vänner! Väldigt VÄLDIGT goda vänner!jeppenator sa:haha duude, du vet inte va du snackar om! jag och titti är väldigt goda vänner fortfarande.. kärleksproblem existerar inte! lägg lite extra krut på ditt eget kärleksliv istället för att hejta på andra! hehea_L sa:titti, du borde hålla era gamla kärleksproblem borta från forumet..tittti540 sa:smörarn.....
alla vet att du fortfarande är kär i the nator
Förmodligen är det inte ens intensionen att tjäna pengar, mer att gå runt. Om det ska behövas en fisk för att få freeride att överleva så fine with me.theseb sa:Tycker att alla säger lite väl mycket "ATTSÅ HÄR ÄR DET", allt är ju spekulationer förrän Johan bekräftar. Men visst, det är ju för att tjäna pengar. Så långt kan man ju gå utan att vara ute och gissa sig till anledningarna.
Och vad är fel med att Freeride tjänar pengar? En sådan här hemsida lär ju leva på annonser och reklam iom att inget annat kostar pengar. Ja, shoppen såklart. Men jag TROR (OBS, JAG SPEKULERAR; DETTA ÄR INTE NÖDVÄNDIGTVIS SANNINGEN, till alla kids som ser Freeride-forumet som en 100% trovärdig källa) att annonserna genererar mera dollars.
Tänk att de har den här hemsidan som jobb, och vill tjäna lite mer pengar. Tänker inte alla människor så? Man måste ju ha pengar för att överleva, och nej jag menar inte att de är på svältgränsen. Men ni förstår, hoppas jag iaf.
hahah fan lägg av nu!jeppenator sa:Jag tror inte många här förstår hur svårt det är för freeride att dra in pengar att kunna driva sidan.. när dom är två personer som ska få ut full månadslön samt en tredje som jobbar halvtid..
att täcka dom kostnaderna är nödvändigt för att freeride ska kunna fungera och ens fortsätta rulla i samma takt som nu..
Att sen försöka hitta företag som är villiga att annonsera på sidan är svårt, men nödvändigt! utan annonser, inga pengar.. utan pengar, inget freeride! så sluta klaga och var nöjda med att vi faktiskt har en gratis hemsida som är jääävligt bra och innehållsrik.. passar de inte med reklam så skit i att kolla videos då.. det är ju bara en knapptryckning så är de borta endå.. så live with it!
Inte för att vara någon besservisser.. vilket jag hatar att vara.. MEN! jag har haft 6 veckors praktik med dom och sett hur deras vardag ser ut, och tro mig.. det är inte bara "att sitta och chilla", du ska se listan med saker johan sitter och sliter med varje dag för att updatera och programera nya funktioner.. LJohans bror sitter och ringer företag efter företag hela dagarna för att få tag på villiga annonsörer och det är inte så lätt som ni tror.. kolla själv på sajten? ser de ut att vara fullt utnyttjad annonsering? eller ser de ut att vara lite tomt och luckor på sidorna?..Alex08boo sa:hahah fan lägg av nu!jeppenator sa:Jag tror inte många här förstår hur svårt det är för freeride att dra in pengar att kunna driva sidan.. när dom är två personer som ska få ut full månadslön samt en tredje som jobbar halvtid..
att täcka dom kostnaderna är nödvändigt för att freeride ska kunna fungera och ens fortsätta rulla i samma takt som nu..
Att sen försöka hitta företag som är villiga att annonsera på sidan är svårt, men nödvändigt! utan annonser, inga pengar.. utan pengar, inget freeride! så sluta klaga och var nöjda med att vi faktiskt har en gratis hemsida som är jääävligt bra och innehållsrik.. passar de inte med reklam så skit i att kolla videos då.. det är ju bara en knapptryckning så är de borta endå.. så live with it!
NAAAW PNUTTIGNUTTI VAD DET ÄR SYND OM DOM DÅ!
Dom kanske får skaffa sig ett riktigt jobb som alla andra istället då och inte sitta och chilla och skriva lite text varje dag eller som jeppenator uttrycker det som ett slit. För att skicka ett mail och leta lite på internet efter tänkbara annonsörer som förmodligen kontaktar freeride själva. Jag tror inte direkt dom har allt för många arbetsuppgifter och tycker det är väldigt fel och hålla på som du och tycka synd om 3 små stackars grabbar som sliter med en hemsida. Då de har alla möjligheter att driva det som ett hobbyprojekt och jobba med något annat som dom flesta svenssons gör. Ett jobb som de kan ta ut lön på hehe om ni fattar, tror dom hade lagt ner om dom inte kunnat ta ut lön för längesedan jag menar sida n har ju funnits sedan 1998 och dom har kunnat tagit ut lön sen dess så???
hmm så det är inget att göra åt eller vadå? måste johan ta bort hela annonsen från sidan för att det inte ska hamna överst?theseb sa:Problemet beror på Flash, exakt varför orkar jag inte gå in på men då du har ett flashobjekt inlagt på en hemsida så är det objektet alltid överst. Otroligt störande, välkänt och väldiskuterat, så bara att googla ifall man vill veta mer.
Ok, riktigt irriterande är det som sagt i alla fall!theseb sa:Finns väl säkert någon lösning på det men inget som jag personligen har hittat då jag suttit med det problemet då jag själv producerat hemsidor. Johan brukar ju ha något i bakfickan för det mesta men, det här problemet uppstår på nästan alla hemsidor med flash-reklam eller liknande.
Exakt vilka sida är det? skicka gärna hela url:ensimonthyrberg sa:Ang. reklamen om Skandia "plåster-på-såren"-reklamen (den där videosnutten som visas mitt på startsidan..)
Är det bara för mig som den kommer upp och lägger sig överst när man t.ex. vill titta på bilder i annonser, d.v.s. förstora upp bilderna. Då kommer den där videosnutten och lägger sig över bilderna, d.v.s. skymmer dom så man inte ser. Otroligt störande! Skulle uppskattas om det fixades så fort som möjligt!
T.ex. här: https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=46225 (om man klickar på någon av bilderna för förstoring)johan sa:Exakt vilka sida är det? skicka gärna hela url:ensimonthyrberg sa:Ang. reklamen om Skandia "plåster-på-såren"-reklamen (den där videosnutten som visas mitt på startsidan..)
Är det bara för mig som den kommer upp och lägger sig överst när man t.ex. vill titta på bilder i annonser, d.v.s. förstora upp bilderna. Då kommer den där videosnutten och lägger sig över bilderna, d.v.s. skymmer dom så man inte ser. Otroligt störande! Skulle uppskattas om det fixades så fort som möjligt!
Vilken webläsare använder du?
Samma sak händer med Firefox.simonthyrberg sa:T.ex. här: https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=46225 (om man klickar på någon av bilderna för förstoring)johan sa:Exakt vilka sida är det? skicka gärna hela url:ensimonthyrberg sa:Ang. reklamen om Skandia "plåster-på-såren"-reklamen (den där videosnutten som visas mitt på startsidan..)
Vilken webläsare använder du?
Har testat med både Google Chrome och Explorer.
hahaha, det är när du håller muspekaren på den bannern.. brukar vara längst upp tror jagclnorberg sa:är det bara för mig som det kommer en mansröst och säger "människan föds naken" ibland på freeride??