Jib Academy 2008

Jib Academy 2008
Huggybear sa:
a_ahlnas sa:
jocke_92 sa:
exakt. det kommer va samma åkare som tänkt köra i åre plus fler östersund locals. ett kort i gb kostar typ 60 kr medans i åre kostar det 250
har i o för sig aldrig varit i gb, men jag vågar gissa på att åre har en bättre park efter att ha sett filmer från gb.
jaaa, det är säkert folk som skulle ställa upp och skapa en ny park där då kanske?!
kör i gb!

Jib Academy 2008
Huund sa:
det e klart det ska vara i åre palla åka till nån piss backe i östersund:/
Kanske kan Åre ha finalen.

Kanske kunde Stadium ha kval på alla orter som har en Stadiumbutik och SNÖ ???

GB är ingen pissbacke...med rätt planering så kan den vara betydligt bättre.

Jib Academy 2008
jag tkr ni ska ska köra tävlingen som från början alltså
10-15 år och en klass 15-18 som första året!!!
sen tkr jag en kval tävling skulle kunna vara i gustavsbergsbacken
i ÖSD.......

// jensa

Jib Academy 2008
kanske tävligen borde vara för lite yngre, är själv 16 men de skulle va kul om man skulle få fram unga jibbers istället

Jib Academy 2008
ha att dra gränsen vid 16? jag förstår inte.. då jag som 17åring inte fick va med och delta i årets tävling blev gryyymt besviken.

manske kan man som JMagnusson ha 2 vinnare? en i undgom å en i Juinior? 10-15 och 16-18?

på så sätt skulle ni utvinna alla talanger från hela sverige. även dom lite äldre.. å så drar ni in ett par slantar tillpå anmälan.

GO FOR IT!

Jib Academy 2008
ulricehamnsbacken.
en rätt sleten backe, men hoppen duger i alla fall.
kanske en 30 pers. skulle ställa upp om ni kom till uc.
Det vore riktigt kul i alla fall.

Jib Academy 2008
jeppenator sa:
ha att dra gränsen vid 16? jag förstår inte.. då jag som 17åring inte fick va med och delta i årets tävling blev gryyymt besviken.

manske kan man som JMagnusson ha 2 vinnare? en i undgom å en i Juinior? 10-15 och 16-18?

på så sätt skulle ni utvinna alla talanger från hela sverige. även dom lite äldre.. å så drar ni in ett par slantar tillpå anmälan.

GO FOR IT!
maila in förslaget, det låter bra =D

Jib Academy 2008
dundret vore perfekt! åkare från hela norra inlandet, kusten har inte allt för långt

det är jäkligt bra pistmaskin chaffisar på dundret

Jib Academy 2008
aså ni som har en massa ideer om era egna local backar.. lägg av med det om det inte är något shysst.. det är lite egoistiska.bor i sthlm själv men ja röstar för k-berg iaf för det är bra arena... man kan inte hålla en sån tävling i vilken backe som helst

vi såg ju hur det gick i vallåsen där det var 11åringar som bara gjorde 360 var i final och nästan inga åkare var med i kvalet där heller... liksom dom som gör tävlingen vill få ut så mycket av åkarna som möjligt så dom vill nog inte åka till något kval där det bara ställer upp 30 pers elr något sådant..
sen kan ja förstå dig jeppenator att du blri besviken håller me dig om åldergrupperna, då lär dom väl få ut det bästa ?

peace out

Jib Academy 2008
Det skulle var bra om det var så här : Ett kval i t.e.x Luossobacken. ett i t.e.x i åre/östersund. Ett i t.e.x Ramundberget.Ett i t.e.x Kläppen. ett i stocholstrakterna och ett lite längre ner. Och sen som många sagt bättre åldersklasser!
Peace out .

Jib Academy 2008
Mer tävlingar i södra/mellersta norrland! Just nu så arrangeras det bara i södra och norra sverige, lite tråkigt för mig som kommer från Västernorrland..

Jib Academy 2008
kungsberget är ett måste tycker jag, kläppen också. de har kanske sveriges två bästa parker.

sen tkr jag det är viktigt att fortsätta ha en tävling i sthlm, men att man kanske skulle flytta finalen därifrån för att få så bra förutsättningar som möjligt.

det viktiga är väll att försöka täcka så stor del av landet som möjligt så att folk slipper åka 40 mil för en tävling. och eftersom många medlemmar här är ganska "enögda" och bara föreslår sina backar för att dom åker där, så är det kanske bäst att ni kollar upp var förutsättningarna för hopp och rails är bäst i vissa områden i sverige.

Jib Academy 2008
Huggybear sa:
a_ahlnas sa:
jocke_92 sa:
exakt. det kommer va samma åkare som tänkt köra i åre plus fler östersund locals. ett kort i gb kostar typ 60 kr medans i åre kostar det 250
har i o för sig aldrig varit i gb, men jag vågar gissa på att åre har en bättre park efter att ha sett filmer från gb.
jo men huggybear tävlingarna körs typ i gröna linien i åre. och sånna hopp kan Gb också bygga;). tro mig

Jib Academy 2008
Bestämt vart det ska vara än?

Senast redigerad av en moderator:
Jib Academy 2008
bjursås utanför Falun är nog 50 st minst som skulle vilja vara med. sponsorer finns.

Jib Academy 2008
Ramundbeget skulle va fett sköönt.... skönare park en åre!:D elr i gb för om dom skulle få lite mer pengar skulle parken kunna bli grym!:D

Jib Academy 2008
Ni ska ha i Kåbdalis! En av Norrlands mest omtyckta backar! Många kommer hit, det blir perfekt! :D

Jib Academy 2008
jeppenator sa:

GO FOR IT!
Word

Jib Academy 2008
Skellefteå :) I Klutmarksbacken, många där som gillar jibbing och många duktiga åkare också :D Och alla som är där vill säkert hjälpa till :)

Tillbaka
Topp