jibb

jibb
f3lix sa:
Jag tror inte precis att folk kommer sluta kalla det för jibbing för att du gör en tråd där du skriver att skidåkarna har tagit det från snowboarden!
för dig och alla andra som kanske inte riktigt uppfattade det så är denna tråd 8 år gammal..
Ingen ide att anklaga trådskaparen för då han skrev detta så var jibbing något bara brädåkare sysslade med medans vi skidåkare åkte puckelpist och sysslade med areals! ;)

jibb
om du blir sur på detta så kan jag ju tala om för dig att snowboard / skidåkare har "snott" alla trick-namn från skateboard / surf. Inget att haka upp sig på kompis! :)

jibb
David_Q sa:
En gång för alla...
blir så jäkla less när alla säger att man e en "jibber".
"Jibbing" är ett ord som vi skidåkare har snott av brädåkarna där det betyder att man leker på snön t ex. nosepress - fs 180 reverse, alltså bara lattja runt på plan mark, inga hopp.
Det går inte på skidor. Alltså finns det inte nåt som heter jibbing hos oss skidåkare. När man e i parken och latjar så hoppar/lattjar/railar man osv.
Nån som håller med mig?
det är väll förihelvete ingen som tvingar dig att kalla dig eller nån annan jibber, fan va trött ja e på allas jävla f*tt gnäll hela tiden.

jibb
sears sa:
David_Q sa:
En gång för alla...
blir så jäkla less när alla säger att man e en "jibber".
"Jibbing" är ett ord som vi skidåkare har snott av brädåkarna där det betyder att man leker på snön t ex. nosepress - fs 180 reverse, alltså bara lattja runt på plan mark, inga hopp.
Det går inte på skidor. Alltså finns det inte nåt som heter jibbing hos oss skidåkare. När man e i parken och latjar så hoppar/lattjar/railar man osv.
Nån som håller med mig?
det är väll förihelvete ingen som tvingar dig att kalla dig eller nån annan jibber, fan va trött ja e på allas jävla f*tt gnäll hela tiden.
Gött att ragea på ett inlägg som skrevs för 8 år sen då jibbing faktiskt inte användes i samma utsträckning som idag.

Tillbaka
Topp