Jibbers med vattenskalle?

F_Lofberg

Medlem
Har den senaste tiden sett att många jibbers har gogglestrapen under hjälmen. Verkar som bandet på något sätt pressar hjälmen uppåt vilket resulterar i denna brutalfula look. Varenda jibberkid jag såg senast ja va iväg och åkte hoppade runt och såg ut som renrasiga vattenskallar.

Nu undrar jag, är det jag som är efterbliven och helt utan känsla för hur det ska se ut eller är detta fenomen snyggt? År det kanske så att hjälmen, likt kläderna ska vara stoooor(/hög)?

mina goggles e så stora så har jag hjälmen som man ska e glasögonen typ över munnen så har dom drä man ska ha dom och hjälmen högre upp. ser inget problem i detta då jag själv inte ser om det är fult/snyggt,
(av mina kompisars kommentarer att döma e det nog fult)

PEACE OUT//Vattenskallen

tja, ja tror det började med att dom som har en bad lieutenant har stripen under hjälmen...
sen kanske det var fler som tyckte det var snyggare så dom hade också så...
det är inte meningen att hjälmen ska sitta högre men många använder mössa under så då åker den upp en bit!
> /\ < crew...

jaha.. så att man har en glipa med flit? drar upp hjälmen så det blir vatten skalle?
för mig e det inte frivilligt:P det bara blir så

August_ahlnas sa:
mina goggles e så stora så har jag hjälmen som man ska e glasögonen typ över munnen så har dom drä man ska ha dom och hjälmen högre upp. ser inget problem i detta då jag själv inte ser om det är fult/snyggt,

PEACE OUT//Vattenskallen
kan verkligen hålla med dej själv om att du skriver saker här på freeride.se som INGEN fattar nånting av.

back to topic: det kan vara snyggt om man inte har typ mega superstora oakley wisdom och typ sån hjälm som anja person. På vissa hjälmar är det snyggt, vissa andra, sen beror d på goggles oxå.

Som med allt annat så har skidåkarna kopierat detta beteende från brädåkarna. De började ha gogglarna under hjälmen på tävlingar för ett antal år sedan då de använde skatehjälmar som inte hade någonting att sätta fast de i.

Jag struntar fullständigt i om attityd osv! Jag kör med Bad L och Spy soldier och jag MÅSTE ha mina goggles under bara för att spännet inte räcker för att ha utanför! Sen är det ju många som kör bandanas osv under och det i sig kan ju göra så att hjälmen hamnar högre upp på huvudet!

alla jibbers blir rebeelller o skiter i hur det egentligen ska vara såsom kläder som sitter bra osv

Jag brukar inte ge mig in i denna typ av diskussioner, men är det inte givet att man väljer hjälmen före skidglasögonen, dvs att hjälmen ska passa till huvudet och skidglasögonen passa till hjälmen? (Och då snackar vi passform, INTE färg.)

åh herregud , det är helt enkelt att alla vill se ut som de riktigt duktiga och eftersom tanner hade det på x games så börja typ alla små homies ha det ? för jag hade inte sett det innan x games . lr jo, på den dära norska big-aior tävligen :s

August, cr0y syftade mest på din otroligt svårförstådda meningsbyggnad tror jag :) ...som förövrigt va lika fin i ditt andra svar. Men det här är ingen svenskalektion så det spelar väl ingen roll, dock underlättar det väl att bli förstådd.

Jag provade iaf så att mina goggles passade _på_ hjälmen innan jag köpte den, inte helt jobbigt.

...Men från början handlar det nog om att försöka urskilja sig från mängden. Var och varranan kid åker ju omkring i samma jib-dress, krävs lite mer än pengar för att inte bli en i mängden nu förtiden, lite fantasi också! vilket bara är bra?

btw: Skaver inte gogglespännet om man har det innaför hjälmen?

Senast ändrad:
kör även me Bad L och det helt enkelt går inte att ha gogglena på hjälmen llr det ser fult ut och är även oprakitskt .

Det är skönt att ha så, specielt om man har stora goggles som inte ryms innanför hjälmkanten om man har bandet utanför!

BANDET INNANFÖR FOREVER CREW!

okej niklas. jo jag använde några av dom svårast orden jag kan för att få det att låta klokt

är de inte så att man genom att ha gogglestrapen under hjälmen låter gogglarna sitta precis som dom vill och mer runt ansiktet istället för att följa hjälmen så att just vid kanten på gogglarna där strapen börjar hamnar ivägen för hjälmen å därför kan man inte trycka ner hjälmen ordetligt så stoppar man bara på hjälmen lite löst ovanpå så får man vattenskallen. fult som fan men säkert vettigt då hjälm å goggle inte passar :) försökte förstå vad august sa o jag börjar faktiskt det. tror han är på rätt spår.

August_ahlnas sa:
mina goggles e så stora så har jag hjälmen som man ska e glasögonen typ över munnen så har dom drä man ska ha dom och hjälmen högre upp.
Kanske en idé att köpa goggels som passar till hjälmen...

Själv har jag en bad lt. som flera nämner, jag har dock mitt band utanför och kan säga att det fungerar utmärkt med mina Smith Fuse...

Oskar_Nt sa:
August_ahlnas sa:
mina goggles e så stora så har jag hjälmen som man ska e glasögonen typ över munnen så har dom drä man ska ha dom och hjälmen högre upp.
Kanske en idé att köpa goggels som passar till hjälmen...

Själv har jag en bad lt. som flera nämner, jag har dock mitt band utanför och kan säga att det fungerar utmärkt med mina Smith Fuse...
det ligger nåt i det du säger.

Coolt inlägg....och skön debatt, far man ner måt åre, sälen hållet så kör väll varenda knodd med hjälmen på trekvart och googlerna nere under näsan....Vist det funkar i parken, blir ju inte lika varmt....men ska du köra extremt blir du nog rätt udda....var upp i gränsen förra hälgen, var en kille som körde så, en polare från orsa/luleå hehe, You know ho you are.....

Men men det är kul att sporten utvecklas, keep upp the good work....

Jag kör med googlarna under hjälmen dels för att det är skönare. Men kör med Bad lieutenant så blir inte så bra med dem på hjälmen heller.

August_ahlnas sa:

PEACE OUT//Vattenskallen
typ omöjligt att förstå något av det här svaret! Även om man inte ska vara så petnoga ska man fan kunna läsa ett textstycke utan få huvudvärk... Läs gärna igenom era svar innan ni postar dem...

jag tycker de coolt me gogglarna innan för hjälmen jag kör med dragon brillor å red kruka å e jibber plus att de e lätt skönare å köra med mössa under när men e på sport lov å skit för då e de så jävla kallt men sen på vår kan ten får man nog släppa gogglarna under å köra vanligt

gizmokvack sa:
åh herregud , det är helt enkelt att alla vill se ut som de riktigt duktiga och eftersom tanner hade det på x games så börja typ alla små homies ha det ? för jag hade inte sett det innan x games . lr jo, på den dära norska big-aior tävligen :s
Som ngn annan tidigare skrev så är detta rippat från snowboard-världen. Fenomenet med googles under hjälmen kan spåras tillbaka till OS i Salt Lake City 2002 där ett flertal finnar och amerikaner körde på nämnda vis under halfpipe tävlingarna. Troligtvis så är fenoment äldre än så.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp