jibbpark i täby/sthlm

tjoho_1983

Ny medlem
jibbpark i täby/sthlm
hej, bygger ihop en lite jibbpark me förhoppningsvis 5-10 slides, om ni är intresserade av att hjälpa till å bygga så meja... bygger den i danderyd/täby,.

jibbpark i täby/sthlm
alltså, det är inget officiellt. bygger så smått ihop den utan tillstånd å grejer, så nån kan ju komma å riva den närsomhelst. men jag och min polare har skaffat rör och grejer, till böjda, kinkade, smala, tjocka. e.t.c så matrial finns redan.
och en bra spot har vi oxå... spotet är ganska avsides, så få personer passerar där.
jag har svets och grejer för att fixa ihop rören.
Det som behövs göras nu är att såga lite träd som står ivägen, fixa stolpar att sätta rören på och gräva gropar att sätta dom på (rör finns, men måste kapas..)
tanken är att man ska kunna köra 3 slides på ett åk, och att man kan ta 3 olika "spår".

så vi brukar jobba på nätterna för att slippa komplikationer,
platsen ligger ganska nära roslagsbanan vid danderyd/täby-gränsen.

Om ni är intresserade av att få en sjysst jibbpark till vinter så är ni välkommna att hjälpa till på vårt fixar-session i helgen 2007.06.01-03(nån gång fre-sön), vi kör kvällskvisten...
maila mig så får ni mitt nr, tjoho_1983@hotmail.com

jibbpark i täby/sthlm
tjoho_1983 sa:
alltså, det är inget officiellt. bygger så smått ihop den utan tillstånd å grejer, så nån kan ju komma å riva den närsomhelst. men jag och min polare har skaffat rör och grejer, till böjda, kinkade, smala, tjocka. e.t.c så matrial finns redan.
och en bra spot har vi oxå... spotet är ganska avsides, så få personer passerar där.
jag har svets och grejer för att fixa ihop rören.
Det som behövs göras nu är att såga lite träd som står ivägen, fixa stolpar att sätta rören på och gräva gropar att sätta dom på (rör finns, men måste kapas..)
tanken är att man ska kunna köra 3 slides på ett åk, och att man kan ta 3 olika "spår".

så vi brukar jobba på nätterna för att slippa komplikationer,
platsen ligger ganska nära roslagsbanan vid danderyd/täby-gränsen.

Om ni är intresserade av att få en sjysst jibbpark till vinter så är ni välkommna att hjälpa till på vårt fixar-session i helgen 2007.06.01-03(nån gång fre-sön), vi kör kvällskvisten...
maila mig så får ni mitt nr, tjoho_1983@hotmail.com
Ett tips fixa tillstånd...slipper konfrontrationer med människor. Ni bryter mot någon lag så ni vet. hade varit annat ifall det var på egen mark, men jag antar att ni bygger på kommunens mark. Prata med kommunen, kom med starka och bra argument varför ni ska ha detta. Skapa en liten förening eller nått sånt. JAg och några andra skapade en bmx klubb, vi fick 10k och ett ställe att bygga hopp på...PRata med kommunen!!!!!! ett hett tips

jibbpark i täby/sthlm
Låter cleant. Vore soft att få tillstånd av komunen men de kommer ju ta massa tid. Sen vore det grymt om man kunde få tag på massa plast att åka på så man kan köra på sommarn. Annars om man ska åka där på vintern kan man ju lika gärna dra till en riktig skidbacke.

jibbpark i täby/sthlm
pallar inte joxa. är inte så seriös för den delen... bara lite rör att åka på till vintern,
men de där me plast verkar som en bra idé, var kan man få tag på plast montro?

jibbpark i täby/sthlm
Bara man inte sågar ner stora träd så lär inte komunen bry sig spec mkt. Plast skit kan man ju sno från konstgräs fotbollsplaner:)

jibbpark i täby/sthlm
kan skänka två st träboxar! skönt byggda ca 40cm höga tror jag, behöver dock plast/cooping om dom ska hålla en längre tid.

jibbpark i täby/sthlm
låter bra, men fixa tillstånd så slipper man bli besviken om det skiter sig
men annars sålåter det som en grym ide :D

jibbpark i täby/sthlm
jag bygger gärna å så, men orkar inte tjafsa me kommun, men om nån annan e villig att ta kommunbiten, så kan jag lätt bygga park sen...
Och om vi e en drös folk, så kan man ju dela på att köpa plast å sånt och fixa en rätt grym jibbpark, mörtsjöbacken skulle funka t.e.x

Tillbaka
Topp