Jobb i Whistler

misterm

Ny medlem
Jobb i Whistler
Någon som varit där och har erfarenhet av jobbmarknaden där?

Är det lätt/svårt? Lönen har jag hört att den inte är helt hundra. Skall man söka på plats eller går det att hooka något via pique innan? Är det bara diskplockarjobb eller kan man få enklare skidinstruktörsjobb utan formell utbildning? Finns det behov av "butikspersonal" / telefonister osv, eller är sådant inte på kartan?

Tacksam för all info.

Jobb i Whistler
Jag var i whistler senaste säsongen. Det finns mängder av jobb, hänger en "help wanted" skylt i de flesta butiksfönstren. Säkert kort för jobb är annars restungen monks som ligger vid blackcombbasen. Där lär du få börja direkt om går dit. Annars kan du ju alltid börja på KFC... hehe.

Jobb i Whistler
har du boende så är jobb inga problem. förvänta dig inte mer än 10 dollarus i timmen bara. om du serverar och får tips alternativt bartender så kan du tjäna mer, men de flesta lönerna ligger runt $10 i timmen. jobbar du för berget har du lite mindre som insteg, men du har 50% rabatt på mat på bergsrestaurangerna och gratis liftkort, samt 20% på retail i WB butiker. 50% på mat är guld värt alla dagar i backen, fin lunch för $5!!!

Jobb i Whistler
Vill man inte jobba hel-/halvtid så kunde man åtminstone när jag var där 07 ställa upp som "volontär" åt anläggningen. Oftast fungerade de som skidvärdar( dvs svarade på frågor, höll pistvisningar och var allmänt trevliga) eller "backvakter" som kollade så att folk inte åkte för fort/vårdslöst. Detta gjordes ca en dag i veckan och för detta så fick man då gratis säsongskort, skidkläder, allt från underställ till jacka, och alla rabatter som de ordinarie anställda hade i restauranger å butiker.

Jobb i Whistler
Whistlerblackcomb.com är adressen. Längst ner på sidan finns employment. sponsrat visum kräver utbildning och erfarenhet... Annars finns där andra jobb också.

Jobb i Whistler
Hej..ska antagligen till whistler någon gång i i slutet av nov, någon som vet hur det ser ut med svartjobb?..eller är det tvunget med ett working holiday..vore tacksam för svar/max

Jobb i Whistler
360-one.. Klart man kan hitta svartjobb! men det är ju inte speciellt inteliigent att satsa på det speciellt som du åker utomlands! blir inte kul om du hamnar i trubbel, sverige lär ju inte hjälpa dig!

Skaffa ett visum..!

Jobb i Whistler
svartjobb är ganska svårt här. vad jag hört måste du känna någon för att lyckas, satsa på visum om du kan få ett

Jobb i Whistler
hej, jag undrar om det är någon som fått ett sånt här swedish youth exchange working holiday visa för canada? för jag tänkte söka ett sånt men man mästa tydligrn vara bosatt i sverige och jag är skriven i schweiz för tillfället så vet inte om jag ska försöka ändra på det eller om det funkar ändå?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp