Jobba i Åre /11

SanMattis

Ny medlem
Jobba i Åre /11
Någon mer som ska säsonga i Åre i vinter? Kanske rent utav någon som ska jobba på Café Olympia eller Hotellet i Edsåsdalen? Fått jobb på båda ställerna men har lite svårt att bestämma mig. Bott i Alperna i 2år men beslutade mig nu för att testa Åre!
Åker själv då alla polare typ är kvar i Alperna eller hatar snö. Haha.
Så, känna någon lite i förväg vore ju gött :)

Jobba i Åre /11
Om du vill vara mitt i smeten så lär du ju välja Olympia.
Välkommen!

Jobba i Åre /11
denisan sa:
Om du vill vara mitt i smeten så lär du ju välja Olympia.
Välkommen!
Båda lockar. Kan ju vara skönt att vara lite utanför med, med tanke på skoter osv, sen kanske man inte festar varje dag heller om man bor en bit utanför.

Tänkte även på skidåkningen, olympia jobbar man ju bara på dagarna, hotellet är det även kvällsjobb osv, så kanske blir mer skidor då?

Hade iaf varit bra mycket enklare om man bara fått ett jobb så inte valmöjligheten fans där. Hehe..

Jobba i Åre /11
jobbade i edsåsdalen senaste säsongen, skidskolan, jag trivdes sjukt bra, inte så stort, och inte så många anställda men vi hade fantastisk gemenskap och fördelarna med en liten anläggning visade sej fort :) känner folk som jobbar där igen i vinter och jag lär hälsa på en hel del..är väldigt nöjd med min säsong i edsåsdalen men i år vill jag testa något större. fråga mer om du vill veta av nån som jobbat där..

Jobba i Åre /11
jonas_grenna sa:
jobbade i edsåsdalen senaste säsongen, skidskolan, jag trivdes sjukt bra, inte så stort, och inte så många anställda men vi hade fantastisk gemenskap och fördelarna med en liten anläggning visade sej fort :) känner folk som jobbar där igen i vinter och jag lär hälsa på en hel del..är väldigt nöjd med min säsong i edsåsdalen men i år vill jag testa något större. fråga mer om du vill veta av nån som jobbat där..
Jaha?
Jaa, var där på intervju igår och dom var väldigt angelägen att få dit mig. :p
Har ju som sagt bott i alperna 2 år så har ju testat stort om man säger så, så kanske vore nice med ngt litet.
Ulrika sa att de som jobbade ifjol hade haft väldigt roligt tillsammans så det är nog nice.
Tänkte mest på hur jobbigt det är att åka in till åre? Hur är det med skjuts efter krogen osv?
Åker man mest skidor i edsåsen eller blire att man drar in till åre ofta?

Jobba i Åre /11
har jobbat på olympia och trivdes mkt bra där, är att rekommendera. Sedan har jag även bot i edsåsdalen i 1månad av en av min säsonger, väldigt fint där men och nära till naturen. Men vill man vara i åre lite då och då är det ett måste med bil. Taxi efter krogen kan bli dyrt om man vill fest nångång i veckan. På Olympia är man i backen och ibland börjar man eller slutar mitt i dag, alltså kan man åka skidor till man börjar eller direkt efter jobbet.

Jobba i Åre /11
att ta sig in till åre är inga bekymmer så länge man har bil, dom flesta av oss som va förra året hade egen bil så vi åkte in ofta.handla mat, shoppa, dricka, alltid nån som ställde på att va nykter en kväll(vi turades om ganska mkt) när vi gick ut. ibland blev de taxi hem men de blev 100kr var om man fyllde en hel taxi, inte så illa..
skidåkningen däremot, det är en stor fråga, vet att det ska anställas folk som är mer skidintresserade i år, förra året var det jag och en till som verkligen ville åka, resten hängde på om det var roligt, men de va mest in till åre, tror vi ärligt bara hade 5 dagar i åre.. i edsåsdalen åkte de flesta ganska ofta, men jobb gjorde att många hade delad dygnsrytm.när det öppnar och är bra väder uppe på fjället är det sjysst och väldigt fint att vara där uppe!
kort och gott, är man van vid att vara lite utanför där allt händer och inte drar sej för att ta bilen emellanåt så är edsåsdalen väldigt bra, man trivs och lär känna alla, från vd till städ..åkningen är som dag och natt om man jämför med åre men bra park för att vara så liten anläggning har dom, helt klart!hade 5 tävlingar förra året som lockade mkt folk..

Tillbaka
Topp