Jon brogan "thug" edit

Jon brogan "thug" edit
jeppenator sa:
brogan kan ju åka skidor förfasen, men han väljer ju att landa och köra sina rideaway's bara för att han tycker de är snyggare

tror inte att han skulle ha några som helst problem i ett stort stepdown bc hopp faktiskt.. då är de ju bara att landa på ett annat sätt..

brogan har stil, å de är nått som är väldigt få duktiga skidåkare har.
oftast säger man ju "han är bra" när han kan göra galna trick, men brogan behöver inte ha dubbelcork 12an, han kör på stil. och det var väl det som alla predikade om i forumet för ett tag sen att de var viktigare?

när jon började med dubbels.. då gick ju snacket om "man ska kunna vinna på ett snyggt trick" och inte på ett galet.

där ligger ju brogan LÅÅÅÅNG före dom flesta
/jeppe
ibland så älskar jag jeppenator!

Jon brogan "thug" edit
k4rlsson sa:
jeppenator sa:
brogan kan ju åka skidor förfasen, men han väljer ju att landa och köra sina rideaway's bara för att han tycker de är snyggare

tror inte att han skulle ha några som helst problem i ett stort stepdown bc hopp faktiskt.. då är de ju bara att landa på ett annat sätt..

oftast säger man ju "han är bra" när han kan göra galna trick, men brogan behöver inte ha dubbelcork 12an, han kör på stil. och det var väl det som alla predikade om i forumet för ett tag sen att de var viktigare?

när jon började med dubbels.. då gick ju snacket om "man ska kunna vinna på ett snyggt trick" och inte på ett galet.

/jeppe
Nu tar vi det lungt J karlsson!

Jon brogan "thug" edit
FilleJ sa:
k4rlsson sa:
jeppenator sa:

/jeppe
Nu tar vi det lungt J karlsson!
som fan :)

Jon brogan "thug" edit
SverigeTomten sa:
simon_l sa:
Sakarias-Majander sa:
han åker fan så mycket snyggare än dig
bullshit.. skulle vilja se brogan dra jacobs dubbelcorkade 1260s.. sen verkar han inte ha så brett register, han gör ju bara sw 720 och 540.
Man kan ju vinna en tävling med "bara" en 720.
För övrigt så tycker jag att det blir helknasigt när åkarna drar en 1260 eller liknande, det blir inte snyggt med överdrivet mycket snurr.

Jag ser hellre fram emot en sjukt "steezad" och tweakad 720 än en muppad cork 1260.

Nu tycker jag att vi kan släppa diskutionen om jakob & brogan.

peace
Okej. Jag hade iaf hellre valt att kunna dra doublecork 1260 än sw 720.. Och att kalla den för muppad är väl lite fel, jag tycker den är grymt snygg och rätt mycket fetare än brogans 720or.

Jon brogan "thug" edit
jeppenator sa:

/jeppe
JA tricken är ju jävligt snygga, det är när han ska försöka översteeza landningarna det ser muppigt ut. Ta typ Wallisch som kör minst lika snyggt utan att köra samma rideaway hela tiden, ser grymt mkt snyggare ut.

Jon brogan "thug" edit
sooo sick !

han killar ju alla här på freeride så ni borde ju inte kunna h8a.
Vann ju superuknown V det här året och kommer filma med Level1 nästa år.

Jon brogan "thug" edit
Setermannen sa:
jeppenator sa:

/jeppe
JA tricken är ju jävligt snygga, det är när han ska försöka översteeza landningarna det ser muppigt ut. Ta typ Wallisch som kör minst lika snyggt utan att köra samma rideaway hela tiden, ser grymt mkt snyggare ut.
kolla wallisch i jiberish filmerna, nog kör han rideaways hela tiden

Jon brogan "thug" edit
Vilket jävla snack om allt nu. Jag måste hålla med Jeppenator på denna punkt.
IMO så är Stil så mkt roligare/snyggare att se på samt utföra. Trickhora sig och kasta trick som man knappt kan stå i landningen DET är muppigt...
Antingen gillar du "thug" åkningen lr inte, just face it.

Mer steeze till folket!

Jon brogan "thug" edit
whaat sa:
JWester sa:
jag pratar inte om vad som är snyggt och inte snyggt, jag pratar om ren och skär skidteknik. stackarn kan ju inte ens hålla ett rent skär, han tappar ju allt grepp med den bakvikten.
sen vad som är snyggt och inte överlåter jag till var och en, men rent teknikmässigt har han inte en chans. sätt honom på ett puder-stepdown med lite tung landning och se om han kan åka lika "steezat".

dessutom är ju den första sekunden av hans landningar grymma, men sen envisas han med att flumma omkring med armarna och luta sig bakåt. tyvärr, men det är inte det här hållet skidåkning kommer gå...
om han inte kan hålla ett rent skär hur kan han då gjöra carvad cork 3 noob
mmm jag tycker att wester är en riktig jävla nolla, det är därför han är världskändis... eller?

Jon brogan "thug" edit
som mathew säger så killar han alla här på freeride! när det gäller stil!

men visst wester han är inte på samma nivå som dig teknikmässigt!
men han har en unik stil som du inte har, även fast du slänger dubbelcork 1260 :)

Senast ändrad:
Jon brogan "thug" edit
haha ok, ok....i så fall är jag faktiskt väldigt glad att jag inte har någon stil.

som någon annan sa, wallisch gör allt som brogan gör, men utan de idiotiska landningarna. big ups.

Jon brogan "thug" edit
grejjen är att det blir för mycket av det goda när han sätter ihop skidorna till en monoski, lutar sig bakåt, å slänger med armarna efter varje landning. sen kan man ju också diskutera ifall det är rideaway'n efter landningen och tricket som gör stilen, personligen tycker jag inte det. sjuk stil på railsen och i hoppen iallafall:P

Jon brogan "thug" edit
Brogan är sjukt säker.Wester är också sjukt säker. Jag antar att brogan kör sina rideaways för att få det att se så slappt och lätt ut. Vilket han lyckas med enligt mig. ser enkelt ut.

Att trycka ner wester är ren skit. Sjukt duktig åkare som puschar sporten.
Nån måste köra dom sjuka tricken... Och att klaga på westers stil i en dubbelcork är ju rent vansinne! Att ens ha den stilen som han har i dom typer av trick är sjukt bra!

Nästan det enda man har sett av Brogan är snurrar runt 720. Hans stil är ocskå snygg. Men han kör inte megaspins eller annat sjukt. Skulle va riktigt jävla nice att se Brogan köra 10:or m.m MED den stilen han har i 7or,5or osv.

Jag klagar absolut inte på någon av åkarna! Båda är galet bra.

Senast ändrad:
Jon brogan "thug" edit
Julben sa:
Mathew sa:
sooo sick !

han killar ju alla här på freeride så ni borde ju inte kunna h8a.
Vann ju superuknown V det här året och kommer filma med Level1 nästa år.
De e väl nu han filmar me dom? inte nästa
Han var med och filmade det årliga keystoneshootet, men han kommer förmodligen vara med nästa år då Wallisch var med i år!

Jon brogan "thug" edit
Davidson sa:
Brogan är sjukt säker.Wester är också sjukt säker. Jag antar att brogan kör sina rideaways för att få det att se så slappt och lätt ut. Vilket han lyckas med enligt mig. ser enkelt ut.

Att trycka ner wester är ren skit. Sjukt duktig åkare som puschar sporten.
Nån måste köra dom sjuka tricken... Och att klaga på westers stil i en dubbelcork är ju rent vansinne! Att ens ha den stilen som han har i dom typer av trick är sjukt bra!

Nästan det enda man har sett av Brogan är snurrar runt 720. Hans stil är ocskå snygg. Men han kör inte megaspins eller annat sjukt. Skulle va riktigt jävla nice att se Brogan köra 10:or m.m MED den stilen han har i 7or,5or osv.

Jag klagar absolut inte på någon av åkarna! Båda är galet bra.
Håller med fullt ut! Sjuka åkare på olika sätt vilket är ett bra bevis på att skidåkning är fritt och det är precis så det skall vara!

Jon brogan "thug" edit
den som jämför honom med wester måste ju va knasiga i huvudet :P. jag menar den här killen gör trick som många 12-17 åringar gör bara här på freeride . . bara för att han gör nått konstigt efter sina landingar kan man ju knapast säga att han är ett super pro som tar wester . . .wester gör trick som det finns typ två st i världen som gör plus att han har 100x bättre stil än brogan . . det är vad jag tycker iaf :)

Jon brogan "thug" edit
ska vi börja jämföra brogan på rails, med alla 12-17 åringar + jacob wester?.. nej
brogan är ju sjukt bra på annat än hopp också?.. och ni som sett den här filmen, tror ni verkligen att han MAX sätter sw 7?.. haha hoppas ni skojjar :)

menar inte att trycka ner på någon, men att ha sånna förutfattade meningar om en åkare ni bara sett en jä*la edit på?.. hm, kanske dax att vänta lite med snacket innan ni sett vad han kör?.. haha

stilen kan ju diskuteras, det beror ju helt på vem som tittar hudivda han tycker åkaren har bra stil eller inte.. men jag själv tycker allt brogan gör är grymt snyggt, precis som tom wallisch fick folk att häpna förra året så har jon brogan fått många åkare att öppna ögonen för ett nytt sätt att åka, de är ju grymt bra? kreativt och nytänkande, så tycker jag det ska vara!

menar absoulut inte att våran käre svensk wester är dålig.. snubben är ju helt galen som han åker! men tycker att han borde kunna se att de finns mer av skidåkning än skidåkning^^ lite nytt är väl aldrig fel? sporten utvecklas och alla vill tillföra sitt.. även Jacob Wester, så varför vara så kritisk?

Jon brogan "thug" edit
alltså den här tråden håller på att spåra ur rejält, alla bara h8r varandra osv,

stil kan uppfattas på olika sätt i alla dom olika ämnen, t ex så tycker vissa det är skönt att glida
runt med stora kläder å utan stavar, när vissa andra tycker det är skönt att ha lite tightare kläder å
använda stavar å därmed känna att man har mer kontroll på sin kropp osv.

men alla människor är olika, å även deras stil, många kan likna varandras men ingen är precis
likadan.

Om jacob vill stompa varenda hopp han gör, så SKA han få göra det, och om brogan vill köra
rideaways, som jag personligen passar att göra till ghettostilen, så SKA han få göra det,
det är ju kul att folk försöker utmärka sig

Både jacob och brogan är sjukt bra åkare, med OLIKA stil å åsikter,
man ska respektera allas åsikter.

Vissa kör ghettostilen, t ex brogan å wallisch, andra kör mer regular, t ex Jacob och Jon, alla väljer
sin stil, och ska inte bli påhoppad eller hoppa på andra för vad dom har valt, å inget jävla
kränkningar som t ex det som filleee skrev om Sakarias, det är lågt att skriva så! visserligen får
sacke också lugna ner sig, han gjorde samma sak mot jacob.

men jag vill inte se nå mer sånt här jävla hatande och glåpord mot varandra, alla gillar vi samma
sak, men olika stilar på det!

å precis som Fat-O säger så finns det sjukt bra åkare på olika sätt och att skidåkning är fritt å det
är så det ska vara!!

Edit: nu skulle ju jeppe självklart också skriva ett inlägg, men han har tillfört mycket mer som är
viktigt

Over and out!

Keep the peace at freeride, Peeeeace!

Senast ändrad:
Jon brogan "thug" edit
Jon brogan "thug" edit
jeppenator sa:
ska vi börja jämföra brogan på rails, med alla 12-17 åringar + jacob wester?.. nej
brogan är ju sjukt bra på annat än hopp också?.. och ni som sett den här filmen, tror ni verkligen att han MAX sätter sw 7?.. haha hoppas ni skojjar :)

menar inte att trycka ner på någon, men att ha sånna förutfattade meningar om en åkare ni bara sett en jä*la edit på?.. hm, kanske dax att vänta lite med snacket innan ni sett vad han kör?.. haha

stilen kan ju diskuteras, det beror ju helt på vem som tittar hudivda han tycker åkaren har bra stil eller inte.. men jag själv tycker allt brogan gör är grymt snyggt, precis som tom wallisch fick folk att häpna förra året så har jon brogan fått många åkare att öppna ögonen för ett nytt sätt att åka, de är ju grymt bra? kreativt och nytänkande, så tycker jag det ska vara!

menar absoulut inte att våran käre svensk wester är dålig.. snubben är ju helt galen som han åker! men tycker att han borde kunna se att de finns mer av skidåkning än skidåkning^^ lite nytt är väl aldrig fel? sporten utvecklas och alla vill tillföra sitt.. även Jacob Wester, så varför vara så kritisk?
så jävla rätt! kunde inte sagt det bättre själv :)

Jon brogan "thug" edit
Jon brogan "thug" edit
jag tar tillbax det jag skrev tidigare och säger så här : hela den här diskutionen startade med att jakob wester skrev att brogan inte hade nån stil . . kan inte alla bara släppa det här nu, alla har sin egna stil, så kan vi vell komtera filmen och vad vi tyckte om den istället för att gnälla och jämföra varran :) eller?

Jon brogan "thug" edit
niklasM sa:
jag tar tillbax det jag skrev tidigare och säger så här : hela den här diskutionen startade med att jakob wester skrev att brogan inte hade nån stil . . kan inte alla bara släppa det här nu, alla har sin egna stil, så kan vi vell komtera filmen och vad vi tyckte om den istället för att gnälla och jämföra varran :) eller?
bra sagt

Jon brogan "thug" edit
man måste ju endå få utrycka sina åsikter?, det är ju därför vi har ett forum.. för att diskutera vad man tycker om saker..

tycker de är roligare att läsa bra argument än att läsa "grym film, är han sponsrad?"

Tillbaka
Topp