Jon brogan "thug" edit

Jon brogan "thug" edit
Utter sa:
hyllengren sa:
Nu ska jag förklara för er alla varför Brogan är det som gäller:

1 Han kör rideways.
2 Han är thug (eftersom rideaways=thug)
Haha, det är några här på freeride som borde skaffa sig ett amerikanskt slng-lexikon.

Det är bara att inse detta: Skidåkning är en av de absolut "vitaste" sporter som finns, endast slaget av t ex hästpolo. Det finns inget "gangsta" med skidåkning, i Sverige är det en medel/överklassport och i USA är det defenetivt en överklassport.
thug är inte =gangsta
thug=en snubbe som det kanske inte gått så bra för alla gånger och därmed har lite dåligt med cash och därför snor lite saker då och då för att klara sig genom livet.

Alltså är inte heller rideaways=thug, vilket antagligen borde späda på ironin lite.

Men förövrigt har detta avhandlats i diverse trådar som alla har resulterat i samma slutsats: Klä dig hur du vill, bara du trivs med det. Och sedan har ju tråden självklart blivigt låst, men det är en anna historia.

Senast ändrad:
Jon brogan "thug" edit
Mathew sa:
Utter sa:
hyllengren sa:
Nu ska jag förklara för er alla varför Brogan är det som gäller:

1 Han kör rideways.
2 Han är thug (eftersom rideaways=thug)
Haha, det är några här på freeride som borde skaffa sig ett amerikanskt slng-lexikon.

Det är bara att inse detta: Skidåkning är en av de absolut "vitaste" sporter som finns, endast slaget av t ex hästpolo. Det finns inget "gangsta" med skidåkning, i Sverige är det en medel/överklassport och i USA är det defenetivt en överklassport.
Det behöver inte betyda att man inte kan lyssna på hiphop, ha stora kläder och använda gangsta stilen!
Bara för att det är en riksport så måste man ju vara brat och ha tighta kläder.
Det har jag inte sagt Mattias, klart man får göra precis vad man vill. Dock så ska man inte tro att man är vare sig en "thug" eller "gangsta" såvida man inte är kriminell.

Och nog för att jag inte har lika stora kläder som dig, men inte tycker du väl att jag är vare sig brat eller har tighta kläder?

Jon brogan "thug" edit
ePousette: Det går bättre om man läser hela och läser igenom noga. Jag skriver ju att det finns enligt mej en riktigt sjuk grab. och lite längre ner förklarar jag att det är den jag menar.

Jon brogan "thug" edit
jeppenator sa:
brogan kan ju åka skidor förfasen, men han väljer ju att landa och köra sina rideaway's bara för att han tycker de är snyggare

tror inte att han skulle ha några som helst problem i ett stort stepdown bc hopp faktiskt.. då är de ju bara att landa på ett annat sätt..

brogan har stil, å de är nått som är väldigt få duktiga skidåkare har.
oftast säger man ju "han är bra" när han kan göra galna trick, men brogan behöver inte ha dubbelcork 12an, han kör på stil. och det var väl det som alla predikade om i forumet för ett tag sen att de var viktigare?

när jon började med dubbels.. då gick ju snacket om "man ska kunna vinna på ett snyggt trick" och inte på ett galet.

där ligger ju brogan LÅÅÅÅNG före dom flesta
/jeppe
Nu tog jag bara detta inlägg som ett exempel.

HUR kan ni säga att jibbing är skidåkning? Är han skidåkare? Nej han är jibbare, eller har det blivit för töntigt att säga att man eller någon är jibbare?

Skidåkare är de som åker pist, att åka pist är skidåkning puder är väl skidåkningn det med... Brogan visade ingen skidåkning i filmen... Bara massa hopp och sånt.

Att säga att Jon Brogan är en skidåkare är ett skämt....
Anja Pärsson är skidåkare.....

Själva skidÅKNINGEN är att svänga/åka rakt fram.... Det hör man ju på namnet.... Man kan säga att Brogan är en bra skidhoppare eller något.
När folk säger att någon är bra på att åka skidor när dom syftar på att hoppa park då blir jag förvirrad och irriterad.

Senast ändrad:
Jon brogan "thug" edit
va fan. brgan är ju en skidåkare. ja ser kalrt och tydligt att han har både pjäxor och skidor på fötterna. åsså åker han på snö.
skuille tippa på att han är på marken mer än vad han är i luften också.
men ja fattar inte va de e me hans "rideaways" dene väl coool. fast de låter fult me ride away. haha ja förfarar att jag kommer försöka göra såna där rideaways också:/

å att jacob wester whajnar förvånar mej inte alls. han är ju skielitens egna besserwisser.

Jon brogan "thug" edit
Nu kommer ni säkert reta mig, men exakt vad är en "ride away". Att man åker med skidorna ihop och lutar sig bakåt?

Jon brogan "thug" edit
Ha haaaaa, det är så jäkla kul med forumet, måste bara skriva det igen, alla brinner för sin skidåkning det är helt klart!

Jag har sett fram emot att se Mr Brogan åka ända sen jag fick höra att han hade egen stil på sina landningar, men jag blir besviiiken, ha ha, jag har riktigt svårt att se vad som är gangstha med det där, ha ha, det ser ju mer TYSKT ut, han håller ju ihop, grupperar nästan, sjukt kul att en sån här liten detalj kan bli ett så stor ämne, och det är ju lite samma trötta, eller hur? Men man kan ju ge sig på att alla kommer härma ganska snart, det är ju bara kolla på alla med lite attityd som upprepar sig i sina filmer...

Att ni inte kommer ihåg: Den bästa skidåkaren är den med största leendet!

dkv

Jon brogan "thug" edit
TheFibretech sa:
pasen sa:
Nu kommer ni säkert reta mig, men exakt vad är en "ride away". Att man åker med skidorna ihop och lutar sig bakåt?
ja, typ. Du åker iväg på nått specielt sätt typ :P inte så bra förklarat men du fattar.
Har för mig att jag sett fransmän som körde liknande på det glada 80 talet, monoski kallades det då om jag inte minns fel

Jon brogan "thug" edit
CharlesAndreas sa:
Lindhee sa:
Seriöst de fulaste ja sett! Varför håller han på som ett mongo när han landat? Är det meningen eller vafan...
kan hålla med lite, fast det ser ändå skönt ut
Fattar inte vad som ser skönt ut med det där. Förr i tiden kallades de där landningarna för benhinneförstörare. Landar typ alltid med sån där bakåtvikt på sw rodeo och helvete vad ont det kan göra, inte ser det bra ut heller:P

Jon brogan "thug" edit
Andy_Banton sa:
CharlesAndreas sa:
Lindhee sa:
Seriöst de fulaste ja sett! Varför håller han på som ett mongo när han landat? Är det meningen eller vafan...
Fattar inte vad som ser skönt ut med det där. Förr i tiden kallades de där landningarna för benhinneförstörare. Landar typ alltid med sån där bakåtvikt på sw rodeo och helvete vad ont det kan göra, inte ser det bra ut heller:P
jag fattar inte riktigt hur du menar?
rideaways menas ju att man gör en grejj efter själv landingen? han gör ju sina rideaways
efter han landat och fått kontroll..
landar, får kontroll, ställer sig upp och sedan gör han sin rideaway..

enligt min åsikt ..så sjukt skön stil

Jon brogan "thug" edit
Får ryck på allt snack om att "jibbare" inte kan åka skidor.

För att utföra, stompa och samtidigt glida in i en ÖVERIDRIVET JÄVLA SNYGG rideaway, krävs mer än skidåkning!

Jon brogan "thug" edit
men varför behöver man en rideaway? det är ju lite gay. han på filmen vajjar fram och till baka styvt efter att han har landat. en planka:P hahaha. Ska man inte landa mjukt och slappna av i nästan samma veva. inte bli stumm som en snopp. Nä nu ska jag ge mig, go natt

Jon brogan "thug" edit
Andy_Banton sa:
CharlesAndreas sa:
Lindhee sa:
Det kan inte vara benhinnorna som krånglar då..I bennhinnorna får man ont i vid starka stötar eller om man t.ex. springer på ett hårt underlag med tunna skor. Du får inte ont i benhinnorna om det är tryck mot smalbenen.

Jon brogan "thug" edit
snälla wallisch kör ju också rideaway's hela tiden, han stompar landningen sen står han helt spikrakt o hller armarna mot kroppen... men det räknas väl inte eftersom han också gör det varenda gång..... eller? sluta h8ta på wallisch o brogan dom kör sin grej gör eran grej som ni själva vill. dom satsar på stil så får ni andra tex. wester köra på eran grej snurra som fan o sen landar man kanske om man har ur med bra stil.

Jon brogan "thug" edit
J-Landahl sa:
måste säga att killarna har sjuk stil!! sjuka rideaway's ligger de inne med också. detta måste vara det bästa jag sett inom skidåkning (a just det, det är ju inte skidåkning det är ju skidhoppning) någonsin förutom brogan då.

Brogan = thug = ost = gott

Tillbaka
Topp