Juvasshytta, kollektivt

Juvasshytta, kollektivt
Hejsan allesammans!

Jag och några kompisar funderar på att ta oss till juvasshytta i sommar. Vi har inte planerat att köra bil p g a flera olika anledningar. Så jag bara undrar om det är någon här som har tagit sig eller vet hur man tar sig till juvasshytta genom buss/tåg osv. Antar att man tar sig till Oslo och sedan staden Lom men vill kolla om någon här på freeride har erfarenhet av detta.

Tack på förhand!

/Martin

Juvasshytta, kollektivt
Jag har aldrig åkt kollektivt men jag var där i somras och jag tror att det gick bussar Lillehammer-Lom-Juvasshytta.
Detta kanske du redan visste, menmen.

Juvasshytta, kollektivt
Tar inte långt tid mellan lillehammer och lom. Dock lær det suga rætt hårt hær utan bil faktiskt så om ni får møjlighet att ta bil så gør det.

Juvasshytta, kollektivt
Tror faktiskt inte man kan ta sig till backen utan bil, har aldrig gått nån kollektiv buss upp då jag varit där iaf. Kan rekommendera det ändå, riktigt nice ställe, varit där 6 gånger nu.

Juvasshytta, kollektivt
I somras när jag var där så var det quiksilvercamp nere i Lom, då gick det bussar från Lom upp till Juvass, men det kanske bara var för quiksilvercamparna.

Senast ändrad:
Juvasshytta, kollektivt
ah okej.... tack för alla svar. Jag tror jag gör så att jag mejlar juvasshytta och ser om det går bussar från juvass till Lom regelbundet... annars får vi kolla på något annat sätt

Snödjup

Tillbaka
Topp